2020-08-08, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Ikke hvis han holdt brevet og bladde i brevet slik som jeg skrev her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Det er mulig å tolke alt inn i en sammenheng for å få et ønsket resultat. Dette er en øvelse religiøse mennesker gjør hele tiden, men det blir kun sant for enselv. Et lite eksempel er fortellingen om judas. En bibelforklaring er at han kjøpte en åker for foræderpengene, falt hodestups og revnet. Den andre er at han angret, kastet pengene til presteskapet og gikk og hengte seg. De kjøpte et jordstykke for pengene til bruk som gravplass for fremmede. Det var haram å beholde de som kollekt så dette ble løsningen. Kristne mener det ikke er motstrid mellom fortellingene. Uansett hvilke undersøkelser politiet gjør vil du tolke i retning av ths uskyld. Fantasien har ingen grenser.
Citera
2020-08-08, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er mulig å tolke alt inn i en sammenheng for å få et ønsket resultat. Dette er en øvelse religiøse mennesker gjør hele tiden, men det blir kun sant for enselv. Et lite eksempel er fortellingen om judas. En bibelforklaring er at han kjøpte en åker for foræderpengene, falt hodestups og revnet. Den andre er at han angret, kastet pengene til presteskapet og gikk og hengte seg. De kjøpte et jordstykke for pengene til bruk som gravplass for fremmede. Det var haram å beholde de som kollekt så dette ble løsningen. Kristne mener det ikke er motstrid mellom fortellingene. Uansett hvilke undersøkelser politiet gjør vil du tolke i retning av ths uskyld. Fantasien har ingen grenser.

HARAM?

Feil språk, feil religion, bare feil.
Citera
2020-08-08, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
HARAM?

Feil språk, feil religion, bare feil.
Den ble kalt blodåkeren og jeg tar ikke feil. Du har hørt om blodpenger. Det er ikke bare muslimer som har haram. Islam er også basert på bibel der gamletestamentet også er jødenes bok
Senast redigerad av LH07 2020-08-08 kl. 08:45.
Citera
2020-08-08, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Var det ikke fotavtrykk som manglet? Nå går jeg i surr. Hvis man går med vanlige tynne sokker inne, gir det vel en slags fotavtrykk?
Akkurat der føler jeg at vi ikke har fått nok info.
Men mht manglende fingeravtrykk på konvolutten, begynner jeg å lure på om det er så sterkt indisium at det grenser mot bevis. Holder det i en rettssak? Kan forsvarer begynne med å si at gjerningsmann / menn aldri la brevet i konvolutten, for eks. Eller at TH var så stresset at han glemte hvorvidt brevet lå i konvolutten eller ei. Her er det mye snadder for Holden å slafse i seg.

Ja. Spor på åstedet. Spor på trusselbrevet. Tilsammen vil indisiene holde i en rettssak.

Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg har helt oversett dette fra Nettavisen: "Nettavisen er også kjent med at politiet har kontaktet et konkret firma på Romerike vedrørende bistand i etterforskningen for å kartlegge omstendigheter rundt printeren som er brukt. Ingen fra firmaet har tidligere ønsket å kommentere dette." Kan vel ikke bety annet enn at TH`s printere på jobb ikke er til utlån?

TH har gjort mange feil. Slik jeg ser det, tyder det på at han står bak forbrytelsen alene.

Hadde han hatt noen å diskutere stagingen med, ville han ha unngått mange av de avslørende feilene han har gjort.

Han har undervurdert politiet, og overvurdert sine egne evner. Snart er han tilbake i fengsel.
Citera
2020-08-08, 08:18
Medlem
Her sies det ovenfor at fravær av fingeravtrykk på papir ikke nødvendigvis betyr det ikke er tatt i. Med den kunnskapen ble verdien av dette «beviset» betydelig svekket. Det var synd, da står man lenger fra oppklaring.
Citera
2020-08-08, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Spor på åstedet. Spor på trusselbrevet. Tilsammen vil indisiene holde i en rettssak.

TH har gjort mange feil. Slik jeg ser det, tyder det på at han står bak forbrytelsen alene.

Hadde han hatt noen å diskutere stagingen med, ville han ha unngått mange av de avslørende feilene han har gjort.

Han har undervurdert politiet, og overvurdert sine egne evner. Snart er han tilbake i fengsel.

Du kan da ikke mene at det er en god ting om noen kan bli dømt for drap av det som er kommet frem i media så langt?
Citera
2020-08-08, 08:38
Medlem
Citat:
Du kan da ikke mene at det er en god ting om noen kan bli dømt for drap av det som er kommet frem i media så langt?

Politiet har mer beviser. De tok nettopp beslag i huset hans.

Men allerede i januar 2019, da saken ble kjent, var det tydelig at dersom det ikke fantes ekte kidnappere, måtte TH stå bak selv, alene eller sammen med medhjelper(e). Det er mange beviser og indisier mot TH, åstedet, trusselbrevet, men også villedning av politiet er en del av bevisbildet.

Og ja, jeg synes at det er en god ting at konedrap blir etterforsket og at den skyldige blir dømt. Selv om han er milliardær.

Edit.

Skyldspørsmålet skal ikke forhåndsprosederes i mediene. Men, finnes det tekniske beviser for at TH har drept AEH, skal han dømmes for drap. Derom hersker det ingen som helst tvil.

TH vil bli dømt på beviser og indisiser. Politiet har håndtert denne vanskelige saken på en god måte.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-08 kl. 08:47. Anledning: skrivefeil + edit
Citera
2020-08-08, 08:57
Medlem
Mesteparten av det som nå fremkommer er av lagmannsretten vurdert til ikke å være skjellig grunn til mistanke. Dette er nokså uforståelig og personlig mener jeg lagmannsrettens flertall tar feil. De ødela også for den videre etterforskningen. Politiets dilemma i startfasen var at th ved kidnappingsplottet kneblet full etterforskning av drapssaken. Villedningen underbygger også skyld.
Senast redigerad av LH07 2020-08-08 kl. 09:04.
Citera
2020-08-08, 09:00
Medlem
TH sier han gikk inn i stuen og leste det. Det betyr kanskje at han følte behov for å sette seg. Den nærmeste stuen er kjøkkenstuen i rommet ved siden av. Der er også bordet med mobilen.

Ellers må han gkå til andre enden av huset til stuen, der trappen med avtrykk etter fallet hennes er. Det var dna, sa politiet blod, eller er det noe vi har tolket oss frem til.

Det mest logiske er at han gikk korteste veien til kjøkkenstuen med mobilen.

Så ikke slepesporet i gangen
Så ikke mobilen om han satt i kjøkkenstuen
Så ikke spor i trappen om han satt i den stuen
Ikke fotspor selv om han sa han gikk i huset. Sprox mann gikk 9 skritt
Ikke fingeravtrykk på konvolutten. Veldig fomlete å lese løse A4 ark som bok når en sitter. Mer naturlig å legge arkene på stuebordet da. Det kan ha vært stiftet for alt vi vet.
Mobilen lå noen cm fra rett plass, og han hørte den ikke.
Men han brukte fasttelefonen.

Fortellingen hans sprekker hele tiden.
Citera
2020-08-08, 09:10
Medlem
Citat:
Her sies det ovenfor at fravær av fingeravtrykk på papir ikke nødvendigvis betyr det ikke er tatt i. Med den kunnskapen ble verdien av dette «beviset» betydelig svekket. Det var synd, da står man lenger fra oppklaring.

En lang, lang liste med indisier kan være nok. Konkrete bevis eller en tilståelse er klart best. Men det er mye nå. Og vi vet bare en bråkdel. Satt i sammenheng ser de fleste et tydelig bilde.Tiltale og rettssak vil vise oss et enda tydeligere bilde, av hvem TH er. Og hvem han var i S4. Jeg håper bistandsadvokaten til AE kommer ut fra skyggene snart. Kan han reise et sivilt søksmål på AE sine vegne? Jeg tror AE gjerne skulle gitt sin del av arven till sine barn.
Citera
2020-08-08, 09:45
Medlem
Det står i VG konvolutten var brettet. Da er det nærliggende å tro arkene også er deformerte. Om disse er stiftet sammen skulle det kanskje ikke mer enn en liten dytt med neglen for å bla i trusselbrevet. Dette forutsetter brevet ble lest på et bord.

Denne informasjonen er veldig interessant og jeg er spent på om politiet fikk stilt de spørsmål og gjort de tester med TH som skal til for sannsynliggjøre om hans handlinger stemmer eller avviker med de faktiske spor.
Citera
2020-08-08, 09:57
Medlem
Svein Holden og TH vil aldri komme noen vei med anmeldelsen av politiet.

TH kunne ha lagt kortene på bordet for politiet 31. oktober 2018. Da ville saken ha fått en normal dekning i mediene. Tilsvarende to tidligere drap på kvinner i 60-årene på Fjellhamar. I 2014 og i 2017. Det er bare å google så vil man se noen få medieoppslag. Formidling av nyheter. Pressens oppgave.

Men TH valgte selv å forsøkte å skjule drapet ved å fingere en enormt oppsiktsvekkende kidnapping. Og har nå i snart to år drevet med en helt absurd villedning av politi og medier.

Medieoppmerksomheten er en direkte følge av de valg TH selv har tatt. Og de har hverken politi eller medier noe som helst ansvar for. Kun Tom Hagen selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in