2020-08-07, 19:56
  #51097
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Syns inte det minsta lilla i lägenheten att Wilma var på väg att flytta från Tishko. Alla hennes grejer ligger kvar i skåp ock lådor lika inbodda som Tishkos. ? Var vittnesmålen stort lögn, eller lögn av Wilma från början?
Om de precis gjort slut är det väl självklart att hon inte hunnit få med sig alla grejer?
Hon kan ju inte bära med sig allt gåendes?
Citera
2020-08-07, 20:37
  #51098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att hon gjort slut, och skulle hämta sina tillhörigheter. Det tillät inte Tishko. Så svårt, men så enkelt.
Brukar man dammsuga innan man gör slut?
En och samma dag ?!
Citera
2020-08-07, 21:01
  #51099
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Brukar man dammsuga innan man gör slut?
En och samma dag ?!
Beror väl på om det behövs..dessutom om han var på henne om städning kanske hon kände att det vore lugnare om hon städat upp.
Citera
2020-08-07, 21:05
  #51100
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Brukar man dammsuga innan man gör slut?
En och samma dag ?!
NEJ. Å jag tror inte att hon gjorde slut 13/11. Skulle hon sovit där den natten m T så hade han säkert tjafsat m henne hela natten o inte låtit henne sova. Hon har sagt t flera att hon skulle bryta upp nu men kanske hon inte klarade av det och ljög t Malin att hon gjort det nu. Linda, Emelie nämnde inget om att hon ”faktiskt” gjort slut, det hade sagts t polisen vid förhör. T skulle inte resa t USA längre, W skulle ev få ngt eget, komma in på ngn skola, kurs inredning... men hur skulle hon betala sin hyra? Vilken sörja. Moment 22! Vilken dag sa T ”jag klarar inte detta nu, snälla” ngn som minns?
Citera
2020-08-07, 21:09
  #51101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Apropå ingenting. Fick en tanke nyligen. Skulle det inte kunna vara så här att T och W bråkar. T ringer till pappa och beklagar sig. Pappan tycker att nu får det vara nog med denna svenska tjej som T dessutom får försörja. Han åker dit och avrättar W och tar sedan bort huvudet, som T får packa in. Sedan bär han ned det mesta av W i någon väska till sin bil och åker iväg med henne. T åker till Göteborg för att skapa villospår och alibi. Stiger av i Ljungskile. Jag har för mig det stod någonstans att pappan någon gång tidigare arbetat med slakteri. I så fall var det nog en smal sak för honom att utföra någon slags styckning. Var nog stark också. Det fanns inga spår av någon annan person. Nej men använder man handskar hela tiden kan det ju inte bli det. T trampade förstås i Ws blod när han städade. T var kanske inte 100% clever, så han glömde ta på handskar när han slog in huvudet. Handskar finns alltid hemma hos hemtjänstpersonal. Lätt att sno med sig lite hem för kommande behov. Jag menar engångshandskar.
T säger ju också att Gud vet att han är oskyldig. Undrar om han skulle säga det om han hade gjort det?
Nej verkligen inte! Har aldrig lyssnat till en så tydligt sannolik mördare, som anser sig oskyldig! Har du ens lyssnat på filerna?
Citera
2020-08-07, 21:33
  #51102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Om de precis gjort slut är det väl självklart att hon inte hunnit få med sig alla grejer?
Hon kan ju inte bära med sig allt gåendes?

Menade att hon inte ens börjat samla ihop sina kläder + saker på kartonger, plastsäckar, väskor etc. INGENTING! Om man är på väg att flytta packar man vanligen sakerna mer eller mindre och inte flyttar en grej i taget, har aldrig hört talas om sådana flytt. Minst en stor väska med de alldra nödvändigaste tar man med sig. Här var det ingen som såg ut att flytta eller ens resa över helgen. (Förutom då Tishkos packade kappsäck som syns på översta hyllan i garderoben).
__________________
Senast redigerad av cactaceae 2020-08-07 kl. 21:42. Anledning: Felstavning
Citera
2020-08-07, 21:49
  #51103
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Menade att hon inte ens börjat samla ihop sina kläder + saker på kartonger, plastsäckar, väskor etc. INGENTING! Om man är på väg att flytta packar man vanligen sakerna mer eller mindre och inte flyttar en grej i taget, har aldrig hört talas om sådana flytt. Minst en stor väska med de alldra nödvändigaste tar man med sig. Här var det ingen som såg ut att flytta eller ens resa över helgen. (Förutom då Tishkos packade kappsäck som syns på översta hyllan i garderoben).
Behövs ju först en plan om vart det ska.
När jag och exet gjorde slut bodde vi ihop 3 månader.
Citera
2020-08-07, 22:14
  #51104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nej verkligen inte! Har aldrig lyssnat till en så tydligt sannolik mördare, som anser sig oskyldig! Har du ens lyssnat på filerna?
Har lyssnat på allting och även läst FUP. Jag tror ju förstås att T är skyldig. Tänkte bara på någon alternativ händelse. Tror nog att en sådan här kurd släkt är så lojala mot sina familjemedlemmar att dom kan hjälpa varandra i en ohållbar och besvärlig situation. Men mest tror jag på T själv som GM.
Citera
2020-08-07, 22:22
  #51105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har lyssnat på allting och även läst FUP. Jag tror ju förstås att T är skyldig. Tänkte bara på någon alternativ händelse. Tror nog att en sådan här kurd släkt är så lojala mot sina familjemedlemmar att dom kan hjälpa varandra i en ohållbar och besvärlig situation. Men mest tror jag på T själv som GM.
Han kan ha haft hjälp med kroppen, inte uteslutet. Men tror åklagaren ligger ganska nära det verkliga händelse förloppet. Förutom vart och vem tog bort kroppen... (?)
Citera
2020-08-07, 22:28
  #51106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har lyssnat på allting och även läst FUP. Jag tror ju förstås att T är skyldig. Tänkte bara på någon alternativ händelse. Tror nog att en sådan här kurd släkt är så lojala mot sina familjemedlemmar att dom kan hjälpa varandra i en ohållbar och besvärlig situation. Men mest tror jag på T själv som GM.

Det är nog sant att släkten är lojala. Det är en stor skam för hela släkten att damen vill lämna ett förhållande. Så länge mannen nekar till brott så är han oskyldig i släktens ögon. Enligt släkten är allt kvinnas fel eftersom hon ville lämna förhållandet... OBS detta gäller inte invandrare.
__________________
Senast redigerad av Pelepelle 2020-08-07 kl. 22:44.
Citera
2020-08-07, 22:32
  #51107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Behövs ju först en plan om vart det ska.
När jag och exet gjorde slut bodde vi ihop 3 månader.

Wilma hade en plan och hon skulle bo hos en tjejkpmpis efter att hon gjort slut.
Det gjorde säkert Tischo riktigt förbannad att det nu var slut på riktigt.
Wilma hann inte ens ringa vännen och säga " Jag kommer och går från Tischo nu"
__________________
Senast redigerad av Pelepelle 2020-08-07 kl. 22:46.
Citera
2020-08-07, 22:45
  #51108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Han kan ha haft hjälp med kroppen, inte uteslutet. Men tror åklagaren ligger ganska nära det verkliga händelse förloppet. Förutom vart och vem tog bort kroppen... (?)
Vem vet. Kanske åkte Wilma trots allt till Göteborg. Inte som levande, utan som död ?
Skulle kvarlevor av Wilma hittas i eller i närheten av Gbg, så skulle Tishko kunna säga att det var just det han sa, att Wilma åkt till Gbg.

Dock är han lika skyldig till mordet på Wilma ändå.
Det mest troliga är ändå att Wilmas kvarlevor finns någonstans i eller i närheten av Uddevalla kommun.
Men vem vet ?
__________________
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-08-07 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in