2020-08-05, 12:40
Medlem
Robbin ludret 12 år ))))))) tror de mesta han kommer sakna är att knulla sin egna mor. Han kommer nog tänka på det en hel del i cellen.
Citera
2020-08-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Är du alltid så trög som du uppvisar här?
Du skriver att du hoppas att någon straffar hans familj och "öga för öga tand för tand".
Jag förklarade för dig att äga för öga tand för tand syftar på att straffa den skyldige med samma mynt, inte familjen.
Försvarar jag honom?
Du är fan pantad. Gå och lek i gatan.
Mwn straffa den skyldige gör man iallafall ög för öga tand för tand. Om du dödar min bror sä dödar jag din bror. T.ex lidandet orsakas då av mördaren som förlorat sin bror. Ska man döda mördaren sä ungår han lidandet. Beroende på hur man dör men as
Citera
2020-08-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
"Öga för öga, tand för tand" syftar på att straffa gärningsman med samma mynt, inte oskyldig personer som råkar dela DNA med människan.
Om din bror våldtar en brud betyder det inte att brudens familj har rätt att våldta din syster eller morsa.
Tycker du att det tänket är korrekt är du ju... alban
Nä. Men säg om en pappa1 våldtar en flicka2

Då går väll inte flickas2 pappa och våldtar pappa1 utan han våldtar pappa1s dotter. 🙄 öga för öga tand för tandm
Citera
2020-08-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
12 år..ja, det var väl väntat. Har inte läst domen, men jag tror han får svårt att få tiden nedsatt i Hovrätten. Det där med dråp gick ju inte hem, heller. Jaja, han är ute om 8 år ca, så kan han fortsätta leva rövare. Eller inte.

Då vet vi när hans nästa offer avlider. Om nu inte HR sänker till 9 år.
Citera
2020-08-05, 17:28
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Mwn straffa den skyldige gör man iallafall ög för öga tand för tand. Om du dödar min bror sä dödar jag din bror. T.ex lidandet orsakas då av mördaren som förlorat sin bror. Ska man döda mördaren sä ungår han lidandet. Beroende på hur man dör men as

Fast i klanmentaliteten som råder i kulturer i länder med en svag stat och rättssystem skulle jag vilja säga att "öga för öga, tand för tand" innebär att hämnd kan ske mot i princip vemsomhelst i den motstående klanen. Exempel skulle vara att man hämnas på Robbin genom att döda hans mamma eftersom man inte kommer åt honom eftersom han sitter bakom lås och bom. En annat exempel: Hootan Ghara dödades troligtvis för att man inte kom åt Alexander, man passade på att klippa Hootan istället. Finns mängder med exempel från Malmö och andra storstäder.
Citera
2020-08-05, 19:31
Medlem
Alldeles för lågt straff. Sådana här ska aldrig få komma ut igen, någonsin. Tänk att bli så "thug nigga life" (ha i vetskap att detta ska tydligen vara en vuxen man, ingen ungdom) till följden av att bli svartsjuk på sitt ex råkar bli "följad" online av en snubbe. Han kommer mörda igen. Tyvärr har vi inga tillräckliga straff i Sverige för samhällstumörer som dessa, skulle väl vara förvaring livet ut (men livet ut är oftast inte livet ut). Straffrabatt för ung... vad är det för rättssystem vi har?
Citera
2020-08-05, 19:35
Medlem
Vidrigt att han kommer ut efter 8 år efter att ha skjutit någon i huvudet från nära håll praktiskt taget oprovocerat.
Citera
2020-08-05, 20:15
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vidrigt att han kommer ut efter 8 år efter att ha skjutit någon i huvudet från nära håll praktiskt taget oprovocerat.

Jag håller med dig! Och sedan bete sig som en liten fitta och erkänna BARA för att försöka snacka sig ur att bli dömd för mord, att det skulle bli dråp istället. Fy fan säger jag bara, ta ansvar för dina handlingar!
Citera
2020-08-06, 22:48
Medlem
"Robbin ludret 12 år ))))))) tror de mesta han kommer sakna är att knulla sin egna mor. Han kommer nog tänka på det en hel del i cellen. "

Hm. Märklig kommentar. Är du bekant med familjen? :-)
Citera
2020-08-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"Robbin ludret 12 år ))))))) tror de mesta han kommer sakna är att knulla sin egna mor. Han kommer nog tänka på det en hel del i cellen. "

Hm. Märklig kommentar. Är du bekant med familjen? :-)

Haha måste man vara bekant med familjen för att inte gilla Robbin? Märklig kommentar.
Citera
2020-08-07, 07:53
Medlem
Du verkar ju känna till deras sexvanor, det gör man väl inte med främlingar? :-)

OnT: nån som har domen? Hade varit kul att se hur dom behandlar det där med dråp. Och hur ser dom på vapenbrottet - fick han nåt lite extra för det?
Citera
2020-08-07, 10:40
Medlem
Hej. Har mottagit fup +dom från Malmö Tingsrätt nu i min mail. Men vet ej hur man lägger upp dessa här. Kan ngn beskriva hur man gör detta?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in