2020-08-05, 20:37
Medlem
Tarstans avatar
Svarta är passé.
Jag är grymt förvånad att Demokraterna fortfarande har Latinos röst det är mer intressant.
De borde var livrädda för BLM och undra va i h-e som pågår.

Har Biden ens nån Latino som VP kandidat?
Senast redigerad av Tarstan 2020-08-05 kl. 20:39.
2020-08-05, 21:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar hemlig polis? Civilklädd polis?

Jag menar poliser som är maskerade och som saknar identifikation.
2020-08-05, 21:11
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
En liten uppdatering:
Den 1a september börjar väljare i 5 delstater att förtidsrösta på vem som blir USA:s nästa president.
Detta gäller i delstaterna:south dakota,virginia,vermont,pennsylvania,new jersey.

Oklahomas Guvernör och Republikanerna har lyckats vinna i delstatens församling. Nu går det bara att förtidsrösta-poströsta 5 dagar innan valet.

Spekulation: Donald Trump talar om att försena valet nu när han ligger under i opinionssiffrorna så att dessa förtidsröstande väljare inte ska ha COVID19 eller hans katastrofala presskonferenser i tankarna när de skickar in sin röst.

Han hoppas vända opinionssiffrorna till October-surprise måndagen när hans kampanj har tänkt dumpa sitt Oppo-research på Biden, och hoppas att det ska få tillräckligt med väljare att inte vilja rösta på någon av kandidaterna. kom ihåg att Donald Trump bara behöver få 42% av alla röster för att kunna vinna. Så hans största chans är att förhindra att tillräckligt många utnyttjar sin rösträtt,samt att alla i Cult45 går och poströstar för att på så sätt vinna omval
Ursäkta en okunnig, men vad menas med att han endast behöver 42% av rösterna för att vinna? Är det mycket att förklara och du inte orkar, så hoppa det.

Vad tror du blir Trump’s oppo på Biden?
2020-08-05, 21:26
Bannlyst
Det är helt omöjligt för mig att föra den här diskussionen med dig vidare och jag är inte särskilt sugen på att fortsätta heller.
Och med tanke på att jag inte kan jag inte tolka ett utfall så då slipper du upplysa åtminstonde mig.
Så jag låter dig få det sista ordet sagt.

Jag är helt på din sida..
Donald Trump kommer vinna därför att han tänker avslöja pedofilnätverken inom det demokratiska partiet där både al gore och bill clinton har deltagit i jeffrey epsteins sexfester. Vidare har "eliten" och demokraterna varit i maskopi med globalisterna för att förstöra USA. Donald Trump är den enda som kan bekämpa alla mörka krafter inom det demokratiska partiet och rädda USA samt västvärlden. Hans handelspolitik och utrikespolitik är det allra bästa som finns för att krossa etablissemanget,wall street,och eliten som styr världen.

Har jag tolkat dig rätt. Är det något mer du vill tillägga innan vi skiljs åt?

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Uppenbarligen kan du inte utfall om demokraterna minskar med 3-4% och Republikanerna ökar med samma. Räknat svarta population i ex Florida, Pennsylvania, och andra battlegrounds.

Att Trump når 10-12% Svarta röster är nyckeln till vinst. Läs på lite nu.

Candance Owen är en av de som förespråkar Trump samt otroligt vass, framtida vice eller Presidenmaterial.
https://youtu.be/dgKc-2rFcRw

PS Trump har i polls nått uppemot 30-40% svarta röster kolla upp det också.
2020-08-05, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Ursäkta en okunnig, men vad menas med att han endast behöver 42% av rösterna för att vinna? Är det mycket att förklara och du inte orkar, så hoppa det.

Vad tror du blir Trump’s oppo på Biden?

Skulle jag gissa så radar Trump upp 5 kvinnor som alla påstår att Joe Biden misshandlat eller våldtagit dem när de var minderåriga flickor eller liknande.
Sedan pressar han sin FBI chef eller Bill Barr till att öppna en förundersökning om Bidens brott.

Alternativt att Trump förkunnar att hans CDC upptäckt ett COVID19-vaccin som nu är fritt tillgängligt.

Alternativt att han släpper en rapport om Joe Bidens korruption. Tex att hans bror berikar sig på kontrakt av den federala staten.

I min högst ovetenskapliga undersökning så når varken Trump eller Biden upp till 50% av alla röster.
Det är väl bara Barrack Obama som lyckades under senare tid.

Säg att Trump lyckas förtrycka tillräckligt många genom sina lawsuits från att rösta och/eller får Biden väljare att rösta på en alternativ kandidat. Tex The green party eller the libertarian party,

Då skulle en potentiell Trump seger se ut så här
Trump 42.5%
Biden 40%
Övriga 10%
Ogiltiga röstsedlar 18%

Så om Trump lyckas få ner valdeltagandet,eller försöka ogiltigförklara en hel del poströster likt det han nu gör på flera fronter,alternativt få Biden väljare att rösta på Jill Stein eller Gary Johnson, då är det kört för Biden. Trump behöver inte vinna med en bred majoritet. Han behöver bara förtrycka tillräckligt många väljare.

exempel på metoder:
-han har nu förbjudit brevbärare och sorterare från att jobba övertid
-han förbjuder US Postal från att höja kostnaden för frimärken,vilket gör att de förlorar pengar
-Han har stämt flera delstater och begärt att varje poströst lämnad på valdagen ska ogiltigförklaras.
2020-08-05, 21:38
Bannlyst
Det fick han säkert. Min fråga var väl ifall siffran 8% är mätt som andel ur population eller andel ur antalet svarta väljare.

Citat:
Det är väl ca 30-40% av dom svarta som röstar? Har sett siffror på det i nån tråd. Menar du att Trump inte fick 8% av dom svartas röster?

Jag skulle tro att siffran aldrig uppgått till högre än 40%
2020-08-05, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Svarta är passé.
Jag är grymt förvånad att Demokraterna fortfarande har Latinos röst det är mer intressant.
De borde var livrädda för BLM och undra va i h-e som pågår.

Har Biden ens nån Latino som VP kandidat?

Vad har Trump gjort för att tilltala latinamerikanska väljare?

Latinos minns nog Puerto rico fiaskot väldigt väl.
Samt att Trump kallat latinamerikanska länder för en hel del otrevliga namn i samband med mellanårsvalet.

Samt att han förolämpar AOC i kongressen och andra latinamerikanska borgmästare landet runt. varav Los Angeles borgmästare Eric Garcetti är den mest framstående.
2020-08-05, 22:02
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Skulle jag gissa så radar Trump upp 5 kvinnor som alla påstår att Joe Biden misshandlat eller våldtagit dem när de var minderåriga flickor eller liknande.
Sedan pressar han sin FBI chef eller Bill Barr till att öppna en förundersökning om Bidens brott.

Alternativt att Trump förkunnar att hans CDC upptäckt ett COVID19-vaccin som nu är fritt tillgängligt.

Alternativt att han släpper en rapport om Joe Bidens korruption. Tex att hans bror berikar sig på kontrakt av den federala staten.

I min högst ovetenskapliga undersökning så når varken Trump eller Biden upp till 50% av alla röster.
Det är väl bara Barrack Obama som lyckades under senare tid.

Säg att Trump lyckas förtrycka tillräckligt många genom sina lawsuits från att rösta och/eller får Biden väljare att rösta på en alternativ kandidat. Tex The green party eller the libertarian party,

Då skulle en potentiell Trump seger se ut så här
Trump 42.5%
Biden 40%
Övriga 10%
Ogiltiga röstsedlar 18%

Så om Trump lyckas få ner valdeltagandet,eller försöka ogiltigförklara en hel del poströster likt det han nu gör på flera fronter,alternativt få Biden väljare att rösta på Jill Stein eller Gary Johnson, då är det kört för Biden. Trump behöver inte vinna med en bred majoritet. Han behöver bara förtrycka tillräckligt många väljare.

exempel på metoder:
-han har nu förbjudit brevbärare och sorterare från att jobba övertid
-han förbjuder US Postal från att höja kostnaden för frimärken,vilket gör att de förlorar pengar
-Han har stämt flera delstater och begärt att varje poströst lämnad på valdagen ska ogiltigförklaras.
Jaha ok då hänger jag med. Jag snurrade till det i huvudet och tänkte i helt andra banor. Tack för svar!

Ja det är väl troligt att Trump lyckas hitta ett par kvinnor som kan beskylla Biden för olämpligt beteende.

Han kommer säkerligen att övertyga Durham och Barr att släppa lite info om utredningarna strax innan valet.

Upploppen är också nåt som han nog kommer att dra upp en massa och sammankoppla det till demokraterna.

Det kommer nog att bli ett väldigt smutsigt val. Ser vi redan tecken på nu via respektives reklamer om den andre. Och värre blir det definitivt.
2020-08-05, 22:04
Bannlyst
Vad befarar du kommer hända med USA ifall Joe Biden blir president?

Citat:
Jaha ok då hänger jag med. Jag snurrade till det i huvudet och tänkte i helt andra banor. Tack för svar!

Ja det är väl troligt att Trump lyckas hitta ett par kvinnor som kan beskylla Biden för olämpligt beteende.

Han kommer säkerligen att övertyga Durham och Barr att släppa lite info om utredningarna strax innan valet.

Upploppen är också nåt som han nog kommer att dra upp en massa och sammankoppla det till demokraterna.

Det kommer nog att bli ett väldigt smutsigt val. Ser vi redan tecken på nu via respektives reklamer om den andre. Och värre blir det definitivt.
2020-08-05, 22:09
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Det fick han säkert. Min fråga var väl ifall siffran 8% är mätt som andel ur population eller andel ur antalet svarta väljare.

Jag skulle tro att siffran aldrig uppgått till högre än 40%
Okej, vad tragiskt att svarta inte engagerar sig mer än så. Dom har en stor makt via röstsedeln till att kunna markera och förändra. Men dom har väl ingen tillit till systemet och bryr sig kanske inte heller så värst mycket? Och säkert en massa andra anledningar med som gör att dom brister i engagemang.
2020-08-05, 22:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Sugen på att kolla upp det du säger om polls som visar att Trump har upp tull 40 procent av landets svarta röster. Bifoga en länk.

Här kommer en snapshot från den 29:e Januari då Rasmussen pollade 42% support för Trump.

https://pasteboard.co/Jl0z9N1.png

För att Trump skall vinna valet på svarta röster (eller rättare sagt Biden förlora det) krävs att 10-12% av dessa 42% verkligen röstar på Trump, dvs en ökning med 25-50% från förra valet (ca 8%).
Senast redigerad av Nixter 2020-08-05 kl. 22:43.
2020-08-05, 22:39
Medlem
Såg nyss Pence hålla valmöte i Florida, live på Fox - fan vilken massa löskokta fraser och floskler. One Nation under God...We're growing stronger...We're going to reelect President Trump - och denna favorit:

"Whenever the American people have faced the choice between more freedom and less freedom, they have chosen to fight for MORE FREEDOM - EVERY SINGLE TIME!!"

Oh yeah, really?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in