2020-08-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
...och idag dör du inte av zoplikon, imovane mm så, sorry.
Varför dör man inte då?
Citera
2020-08-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
du har bra koll på att han köpte det för lönen. Det är du inte säker på. Krypto business han körde är okänd.
Visst nu blev han ändå nekad resan.

Hans svar till åklagaren var att han skulle starta nytt liv i USA å jobba också.
Krypto koderna måste finnas nånstans i hans dator eller molnet.
Han kanske har gömt de nånstans som ingen hittar sim vanlig !
Citera
2020-08-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Kan ju vara så att resväskan med huvudet låg i vinden i väntan på bättre plats men då familjen var o störde honom o kolla vinden så hämtade han ner det. Det förklarar varför han inte ville dom skulle upp i vinden vid första besöket o varför han knappt öppnade dörren när de bad om wilmas kläder vid andra besöket.
Stämmer bra. Han tog ner den eftersom verkmästaren släppte in föräldrarna.
Han hade full koll på det.
Citera
2020-08-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ingen podd finns, sök på rättegången på Youtube så finns inspelningarna från rättssalen under rättegången där.

Lyssnar på den här ju? https://podcasts.apple.com/us/podcast/wilmafallet/id1514555461?i=1000475283621
Citera
2020-08-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Krypto koderna måste finnas nånstans i hans dator eller molnet.
Han kanske har gömt de nånstans som ingen hittar sim vanlig !
Har polisen rättighet att ta rätt på hans kryptokoder och ta hand om hans pengar? Jag tänkte med tanke på skadeståndet till Ws anhöriga. Hur är det med den saken?
Citera
2020-08-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Stämmer bra. Han tog ner den eftersom verkmästaren släppte in föräldrarna.
Han hade full koll på det.
Det har du ingen aning om. Du spekulerar, men du skriver som om det är ett faktum. Det är det inte. Eftersom väskan läckt uppe i garderoben så har den nog legat där från början. Hade han hämtat den från vinden på ex.vis söndagen, så hade det med all säkerhet funnits blodläckage på vind och i trapp också. Det fanns inga spår varken på vind eller trapp. Däremot markerade hundarna likdoft på vinden, vilket indikerar att en kropp/likdelar legat däruppe. Tror inte huvudet funnits däruppe, däremot resten av Wilma - inpackad i plastssäckar. Täcket i garderoben hade dessutom sugit åt sig en del blod vilket visar att väskan legat däruppe ett tag.
Citera
2020-08-05, 20:56
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Tror inte att han är dum... Han är så skadad av sin uppväxt!!!
Många boktavskombinationer!!!
Alla, utom I och Q?
Citera
2020-08-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har polisen rättighet att ta rätt på hans kryptokoder och ta hand om hans pengar? Jag tänkte med tanke på skadeståndet till Ws anhöriga. Hur är det med den saken?
Om polisen hittar koderna och han erkänner att han äger de.
Annars blir det svårt. Det är rätt så bra ide ändå.
Citera
2020-08-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har du ingen aning om. Du spekulerar, men du skriver som om det är ett faktum. Det är det inte. Eftersom väskan läckt uppe i garderoben så har den nog legat där från början. Hade han hämtat den från vinden på ex.vis söndagen, så hade det med all säkerhet funnits blodläckage på vind och i trapp också. Det fanns inga spår varken på vind eller trapp. Däremot markerade hundarna likdoft på vinden, vilket indikerar att en kropp/likdelar legat däruppe. Tror inte huvudet funnits däruppe, däremot resten av Wilma - inpackad i plastssäckar. Täcket i garderoben hade dessutom sugit åt sig en del blod vilket visar att väskan legat däruppe ett tag.
Det enda faktum som finns är att W blev mördad av T, resten är bara spekulationer.
Kroppsdelen hittades långt senare då har den legat i garderoben rätt länge.
Jag tror det var söndag som vaktmästaren släpper in mamman. Då har det gått 2-3 dagar sen mordet.
Om förrådet var kallt då skulle vätskan hållit sig och läckt ut i värmare klimat.
Citera
2020-08-05, 21:29
Medlem
hellfudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det motsäger ju inte det jag sa direkt. Att bränna 60+ barn till smält ost och få lite stryk med en golfklubba är ju inte direkt jämvikt på. Jag menar eftersom de har gått runt och folk vetat vilka det är utan att man plockat upp någon och styckat dem så ska man inte tro att folk gör mycket.

Att någon fått en golfklubba i skallen händer ju ofta. Eller annat tillhygge. Så det var ett dåligt exempel. De lever, så det är mitt motexempel.

Förvisso. Jag kan inte argumentera emot där.
Citera
2020-08-05, 21:44
Medlem
Om man kollar på bilderna på kuddöverdragen i fupen 338 till 343, så speciellt på kuddöverdraget sida 341 står det att det hittades blod och vävnadsrester och sen ser jacket ut precis som något skärt av en hals från öra till öra där, kan det va så att han skar huvudet av henne där eller? tänkte på det här eftersom jag lyssnade på rättegången på youtube nu och dom sa att stoppningen i kuddarna va mättat med blod alltså måste det va mycket? varför skulle kuddöverdraget ha ett sånt jack för annars? det är format precis som någon skärt av ett huvud? det började i vardagsrummet det va då grannarna hörde skrik då drog han inne henne skadad i sovrummet och avslutade det och skar halsen av henne sen huvudet av henne levande? säg vad ni tror? sen in i badrummet för att stycka resten?
Senast redigerad av maximilian25 2020-08-05 kl. 21:45. Anledning: tillägg
Citera
2020-08-05, 21:45
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte såvitt jag vet. Enbart i häktet. 2 ggr om jag inte minns fel.

De borde fan dra på fanskapet en tvångströja så skulle det vara slut på det roliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in