Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Man vill inte att någon ska ställa följdfrågor kring detta för då faller korthuset. Av någon anledning vill man absolut inte stänga skolorna i Sverige. Jag tror man befarar att det skulle bli socialt oroligt om de stängdes. Har inget med smittskyddsöverväganden att göra för då hade man stängt skolorna för länge sen. Då kör man detta med att "barn inte driver smittan". Finns inget att backa upp det med. Tvärtom finns det flera studier som visar på att barn har en större betydelse i smittspridningen.
Exakt. Dom ljuger, och det är oursäktligt - oavsett hur gott syftet är (eller hur gott DOM tror att syftet är). Jag känner, att jag har tappat förtroendet för FHM för alltid, efter alla lögner, halvsanningar, ihjältiganden, undvikanden att svara på frågor, kringgåenden, fördömanden av internationella studier och till och med WHO:s rekommendationer, påståenden att alla förhållanden är så annorlunda i Sverige, att det som är vetenskapligt konstaterat i andra länder inte gäller här - och andra taktiker.
Det går inte att lita på dem i något annat sammanhang heller, längre. Man kommer alltid att få leta efter de dolda motiven bakom deras rekommendationer, i fortsättningen.