Citat:
Ursprungligen postat av
Gassa
Selvsagt faller ikke teorien om ikke klokka var justert. Jeg har selv en del klokker som må stilles manuelt og det kan drøye lenge før det blir gjort, og jeg har selv tatt feil av tiden pga det.
Ikke engang en milliardær er feilfri vil jeg tro ?

Det høres veldig usannsynlig ut an noen skal glemme å stille klokka i
tre dager i et - i følge noen - 'kupp av denne størrelsen'. Er det snakk om kodede meldinger til en medhjelper vil man jo tro at de har sjekka og dobbeltsjekka hundre ganger, synkronisert klokker etc, det er helt tullete å snakke om på den ene siden at dette er så 'nøye planlagt' med kryptorigg og hettemenn og villedning og på den andre siden hevde noe så banalt som at han har glemt å stille klokka i tre dager. Det blir for tynt. Særlig med en sirlig forretningsmann som TH, som nitidig noterte alt og av mange her blir betegna som en kontrollfrik. Det må være en annen forklaring.
Hva med at han har ringt telefonen for å lokalisere den? det siste anropet ble foretatt akkurat når telefonen ble lagt på plass. Det kan også forklare at han 'ikke hørte den' senere, fordi han vil gi inntrykk av at han ikke kunne ha vært i huset og ringt den samtidig tidligere på dagen; han ville uansett ikke hørt den.