2020-08-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ge dig nu... Existerar det verkligen ingen lägstanivå under din mössa?

Det är min lägstanivå att någon annan drar in min döda mamma i en diskussion.
Ni alarmister har fan ingen heder.
Citera
2020-08-03, 23:41
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är min lägstanivå att någon annan drar in min döda mamma i en diskussion.
Ni alarmister har fan ingen heder.
Vem fan ska kunna veta att din mamma är död och att du helt skamlöst tänker använda henne som ”argument”, din jävla fåntratt? Jag har varit inne på det tidigare, du är verkligen värdelös som debattör.
Citera
2020-08-03, 23:42
Medlem
Citat:
Vem fan ska kunna veta att din mamma är död och att du helt skamlöst tänker använda henne som ”argument”, din jävla fåntratt?

Varför ens dra upp andras mammor?
Jag vet det är populärt ute i ”orten”.
Men jag är inte uppvuxen där så jag använder inte andras mammor som slagträ.
Citera
2020-08-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Så du vet inte medborgaren har skyldighet att

följa rekommendationer angående smittskydd?

Du tror allt det här med pandemi är nån slags lek,

vi längst bak i bussen är så tuffa,

vi behöver inte göra som de vuxna säger?
Jag förstår att du lyder allt de vuxna säger och rekommenderar med glädje, men själv så använder jag min hjärna till annat än att styra min tunga mot makthavares baksidor!
Citera
2020-08-03, 23:44
Medlem
Citat:
Om han led av fobi inför strålkastarljuset skulle vi inte se honom överhuvudtaget, han har frivilligt gjort sig till taltratt för Sveriges coronataktik. Jag skulle tro att hans obehag bottnar i att han insett att väldigt många tycker han är blåst i huvudet, vem skulle inte känna så om denne ursprungligen fantiserade om att bli mottagen som ”Corona-Jesus”?
Ingen tvingade honom att vara Sommarpratare, inte heller hade han behövt var permanent närvara i media för att svara på allt möjligt, han hade kunnat dela det med de närmaste medarbetarna på FHM.
Citera
2020-08-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tyskarna ska arrangera en konsert med 4000 deltagare för att studera smittspridning.

https://www.dailymail.co.uk/health/article-8546505/German-scientists-hosting-4-000-person-indoor-concert-study-coronavirus-spreads.html
Frankrike gjorde liknande under helgens cup-final i fotboll. 5000 på läktaren va godkänt. Dessa va intryckta på två läktarsektioner.

https://m.youtube.com/watch?v=9Ys_x1gJFpw
Citera
2020-08-03, 23:51
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Ingen tvingade honom att vara Sommarpratare, inte heller hade han behövt var permanent närvara i media för att svara på allt möjligt, han hade kunnat dela det med de närmaste medarbetarna på FHM.
Absolut! Vill han inte ta hela skulden bör han fördela den mellan fler i bestämmandeposition. Visst, han ”ger råd” men om alla slaviskt följer dessa råd har han ansvaret över situationen, man kan gott hävda att han bestämmer.
Citera
2020-08-03, 23:52
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:

Och jag är uppvuxen med att det är fult att ljuga så varför sprider du desinformation?
Citera
2020-08-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Och jag är uppvuxen med att det är fult att ljuga så varför sprider du desinformation?

Och vad består lögnen av?
Citera
2020-08-03, 23:54
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Du drar in orten? Att ”lyssna på mamma” har varit en grej i Sverige långt innan massinvällningen. Släpp det här nu och återgå till ämnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vilken litteratur, vad yrar du om?
Vilken forskare hänvisar till litteratur inom Covid-19 egentligen. Då det tar några år till att bygga upp en kunskapsbank.

Men jag kan inte begripa varför vi inte använder den vedertagna kunskapsbank, som vi redan har idag, sedan århundraden, gällande vår inandningsluft och hur den påverkar vår hälsa.

Vi förväntas alltså gå omkring i timmar, dagar, veckor och kanske månader, bärandes munskydd, medans vi inandas en kraftigt försämrad inandningsluft. Istället för den syremättade, omgivande luften, ska vi nu inandas vår egen utandningsluft, med farligt hög CO2-koncentration och bemängd med bakterier från vår munhåla.

Vad händer då med din kropp efter en dag? Efter tre dagar? Efter en vecka? Efter en månad? Ja, om du inte kan gissa vilka konsekvenserna blir så måste du läsa på i den kunskapsbank som finns, sedan urminnes tider.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Just användandet av logaritmiska skalor skall man nog inte använda sig av om man inte vet vad man pysslar med, de kan skapa en illusion av att utvecklingen planat ut när den inte har det. Ungefär som i det här fallet. Ökningen planar INTE ut. I det här fallet är ökningen ganska konstant.

Ser man till antalet smittade ökar det också konstant sedan i mitten på Maj om man ser till pandemin på global nivå.

https://ibb.co/k0dds8w
Jag måste säga att jag gillar din känsla för skolmatematiken.
Säg mig om ökningen är konstant vad säger det om accelerationen?
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Skulle vara mer autentiskt om de bjöd in de motståndare mot munskydd som figurerar och sprider dyngskit på världens forum (likt fb) och sedan släppte lös en person som man VET är smittad.
Kommer du att skapa en matematisk modell för smittspridningen för konserten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in