Citat:
Ursprungligen postat av
Amaratto
Intressant att se hur skatterna successivt ändrats. Det har blivit allt tydligare att allt är riggat för de rikaste, men ingen har varit så uppenbar som Trump. Det är ett stort "fuck you middle and lower class".
Och tillväxten var som störst när de rikaste betalade mest procentuellt i skatt. Då tog de inte ut samma hutlösa löner och mer pengar gick till de som spenderar dem. (De rikaste spenderar procentuellt sett inte alls lika mycket, så pengarna slutar gå runt i samhället).
Tja, just nu håller republikanerna CARES Act( förlängning av 600 usd i veckan under pandemin) mot att demokraterna ska ge dem ett totalt avskaffande av the estate tax (arvsskatten på egendom)
Vilket är ett märkligt sätt att förhandla mitt i en pandemi. Själv tycker jag man kan
Då varken FOX ,Breitbart,eller OANN pratar om detta så tror jag inte oberoende och Republikanska väljare är insatta i vad som pågår.
Jag garanterar att ifall Joe Biden blir vald president så kommer "the corporate tax" att återställas till 29% för alla företag som omsätter över 10milj dollar årligen.
För nuvarande finns det ett gap som gör att de allra rikaste får göra störst avdrag innan de betalar företagsskatt. Deras effektiva skattesats blir bara 15% i jämförelse med en amerikansk arbetare som betalar runt 30% i inkomstskatt( 40% före alla avdrag de får göra för skola,vård,omsorg,amortering på hus o bil, med mera)
Håll därför utkik på hur FOX kommer vinkla detta till lustiga tv-segment såsom att Joe Biden tänker höja skatten för små jordbruksfarmare som äger sin gård och nu riskerar att förlora den, när den verkliga måltavlan är något helt annat.