2020-08-03, 18:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag har skrattat för mig själv i en vecka nu. Usas president rabblar upp saker ur ett demenstest och skryter om att ha klarat det.

Person...
Woman... man... Camera... TV...

And if you get it in order you get extra points..
Jag fattar inte hur CBS reportern inte bara skrek "how the fuck did you become president?" när han hörde detta svammel.

Tror ni att Donald Trump kommer att fortsätta hålla dagliga presskonferenser fram till valet?
Hans rådgivare ber honom att inte göra det. Men han är bestämd i att stå där på scen i 2h och ta frågor och freestyle svara

Det absolut roligaste var ju när Don Lemon gjorde bort sig totalt när han skulle visa testet i TV.
2020-08-03, 18:21
Medlem
Alla väntar nog spänt på vem Biden skall ute till V.P. För även om Biden är en rutinerad och smart politiker så är det ju många fallgropar då alla inte kan bli nöjda. Från vilket delstat, han eller hon, vit eller färgad, känd eller relativ okänd, ja allt har betydelse och kan avgöra valet.
Så blir Bidens val av V.P en välutbildad färgad kvinna, erfaren och rapp i käften, orädd för politiska fajter och lätt att samarbeta med och från rätt delstat ja då kanske Trumps mardröm besannas nu när han ligger efter i racet.
2020-08-03, 18:52
Medlem
Intressant att se hur skatterna successivt ändrats. Det har blivit allt tydligare att allt är riggat för de rikaste, men ingen har varit så uppenbar som Trump. Det är ett stort "fuck you middle and lower class".

Man undrar ju om de som supportar Trump här verkligen är bland de rikaste så att de gynnas av Trumps politik eller om de helt enkelt är nyttiga idioter. Jag gissar på det senare:
https://www.nytimes.com/interactive/2019/10/06/opinion/income-tax-rate-wealthy.html

Och tillväxten var som störst när de rikaste betalade mest procentuellt i skatt. Då tog de inte ut samma hutlösa löner och mer pengar gick till de som spenderar dem. (De rikaste spenderar procentuellt sett inte alls lika mycket, så pengarna slutar gå runt i samhället).
2020-08-03, 19:22
Medlem
Bra siffror för Trump på Rasmussen Reports idag, 51% total approve mot 47% total disapprove🙂
2020-08-03, 19:51
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Alla väntar nog spänt på vem Biden skall ute till V.P. För även om Biden är en rutinerad och smart politiker så är det ju många fallgropar då alla inte kan bli nöjda. Från vilket delstat, han eller hon, vit eller färgad, känd eller relativ okänd, ja allt har betydelse och kan avgöra valet.
Enligt rapporterna ska det bli en kvinna. Vet inte hur smart det är när man vet att de aldrig tidigare har lyckats med att tillsätta en kvinna på någon riktigt viktig position. Å andra sidan lär man vinna många utbildade förortskvinnor med ett sånt val, bara för att ta ett exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Så blir Bidens val av V.P en välutbildad färgad kvinna, erfaren och rapp i käften, orädd för politiska fajter och lätt att samarbeta med och från rätt delstat ja då kanske Trumps mardröm besannas nu när han ligger efter i racet.
Man brukar säga att det (vanligtvis) inte ska ha någon större betydelse om vem det är man ska välja som vice-president, men då bör man komma ihåg att under denna, extraordinärt svåra Corona-tid, är inget som det brukar vara.

Antagligen är den viktigaste egenskapen/förmågan att hon ser bra ut och att hon klarar sig bra i debatterna -- samt uppfattas som en stabil efterträdare till Biden (som är många gånger bättre än det en presumtiv president Mike Pence kan tänkas bli). Och då är det nog bara Susan Rice eller Kamala Harris som håller måttet.

Breaking down Joe Biden's hunt for a VP
Biden VP Picks: Who Has Least Baggage?
The 'Outsize Importance' Of Joe Biden's VP Pick
Biden VP pick will need to counteract Trump's fear mongering: analyst
2020-08-03, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det absolut roligaste var ju när Don Lemon gjorde bort sig totalt när han skulle visa testet i TV.

Jag har inte sett klippet, har du en länk?
2020-08-03, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Intressant att se hur skatterna successivt ändrats. Det har blivit allt tydligare att allt är riggat för de rikaste, men ingen har varit så uppenbar som Trump. Det är ett stort "fuck you middle and lower class".
Och tillväxten var som störst när de rikaste betalade mest procentuellt i skatt. Då tog de inte ut samma hutlösa löner och mer pengar gick till de som spenderar dem. (De rikaste spenderar procentuellt sett inte alls lika mycket, så pengarna slutar gå runt i samhället).

Tja, just nu håller republikanerna CARES Act( förlängning av 600 usd i veckan under pandemin) mot att demokraterna ska ge dem ett totalt avskaffande av the estate tax (arvsskatten på egendom)
Vilket är ett märkligt sätt att förhandla mitt i en pandemi. Själv tycker jag man kan

Då varken FOX ,Breitbart,eller OANN pratar om detta så tror jag inte oberoende och Republikanska väljare är insatta i vad som pågår.

Jag garanterar att ifall Joe Biden blir vald president så kommer "the corporate tax" att återställas till 29% för alla företag som omsätter över 10milj dollar årligen.
För nuvarande finns det ett gap som gör att de allra rikaste får göra störst avdrag innan de betalar företagsskatt. Deras effektiva skattesats blir bara 15% i jämförelse med en amerikansk arbetare som betalar runt 30% i inkomstskatt( 40% före alla avdrag de får göra för skola,vård,omsorg,amortering på hus o bil, med mera)

Håll därför utkik på hur FOX kommer vinkla detta till lustiga tv-segment såsom att Joe Biden tänker höja skatten för små jordbruksfarmare som äger sin gård och nu riskerar att förlora den, när den verkliga måltavlan är något helt annat.
2020-08-03, 20:22
Medlem
Citat:
Tja, just nu håller republikanerna CARES Act( förlängning av 600 usd i veckan under pandemin) mot att demokraterna ska ge dem ett totalt avskaffande av the estate tax (arvsskatten på egendom)
Vilket är ett märkligt sätt att förhandla mitt i en pandemi. Själv tycker jag man kan

Då varken FOX ,Breitbart,eller OANN pratar om detta så tror jag inte oberoende och Republikanska väljare är insatta i vad som pågår.

Jag garanterar att ifall Joe Biden blir vald president så kommer "the corporate tax" att återställas till 29% för alla företag som omsätter över 10milj dollar årligen.
För nuvarande finns det ett gap som gör att de allra rikaste får göra störst avdrag innan de betalar företagsskatt. Deras effektiva skattesats blir bara 15% i jämförelse med en amerikansk arbetare som betalar runt 30% i inkomstskatt( 40% före alla avdrag de får göra för skola,vård,omsorg,amortering på hus o bil, med mera)

Håll därför utkik på hur FOX kommer vinkla detta till lustiga tv-segment såsom att Joe Biden tänker höja skatten för små jordbruksfarmare som äger sin gård och nu riskerar att förlora den, när den verkliga måltavlan är något helt annat.
Estate tax drabbar i praktiken endast de med sjukt mycket pengar.

Hur fan kan medel och underklass rösta på republikanerna? Är de helt djävla dumma i huvudet?
2020-08-03, 20:24
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Behövs det inte godkännas av kongressen?
2020-08-03, 20:29
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Estate tax drabbar i praktiken endast de med sjukt mycket pengar.

Hur fan kan medel och underklass rösta på republikanerna? Är de helt djävla dumma i huvudet?

Korta svaret är ja. Dom tror vad dom vill tro. Lite som den sol- och vårade kvinnan som envist säger "jag vet att han älskar mig" långt efter att pengarna är borta
2020-08-03, 20:51
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Korta svaret är ja. Dom tror vad dom vill tro. Lite som den sol- och vårade kvinnan som envist säger "jag vet att han älskar mig" långt efter att pengarna är borta
Det är nog lite allvarligare än så är jag rädd för. Skulle inte utesluta att lejonparten av Trumpianerna dras med hjärnskador eller liknande, för när man ser detta klipp, då går det snabbt upp för en att det inte finns någon quick fix som kan återställa den politiska balansen i Amerika.
2020-08-03, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Behövs det inte godkännas av kongressen?

Underhuset har redan godkänt det medan senaten vägrar ta upp det för omröstning. Finns över 400 lagförslag som Moscow Mitch bara begravt.
Demokraterna kommer att ta senaten med (presidenten får +1 i senaten och kan lösa en tiebreak)
enligt de polls jag sett.

Då Mitch McConnell avskaffat 60/40 regeln som säger att varje lagförslag ska kunna debatteras på senatens golv innan omröstning(veto proof majority) så krävs det nu bara 51 röster eller 50 + en som avstår, för att få igenom en lag i kongressen.

Bokstavligen kan VP Kamala Harris på sin första dag, ta ordförandeposten och klubba igenom 5-10 lagförslag åt gången.
Därför vill jag innerst inne att Donald Trump ska vinna mot Biden men förlora senaten stort så att demokraterna kan klubba igenom lagförslag som Donald hatar men måste signera. Det kommer bli förödande för hans väljare när Donald helt plötsligt ska implementera "the green new deal" åt demokraterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in