2020-08-03, 19:25
Medlem
Halloj!

Har pysslat en hel del med droger, främst hallucinogena droger under de senaste åren och har under senaste 6~ månaderna börjat höra röster i huvudet, även känt mig förföljd/övervakad osv...!

Förmodligen psykos!

Jag är även väldigt skeptisk mot psykiatrin som verkar ha förstört många människors liv totalt!

Som titeln då säger, jag tänkte iallafall prova Zyprexa inom några veckor som jag hört både positivt och negativt om!

Detta är alltså första gången nånsin jag tar antipsykotiska mediciner!

Vad bör jag tänka på?

T.ex:

1: Dosering i mg? Jag funderar på att prova små doser som 2,5 max 5 mg i början!

2: Hur ofta, en gång per dag antar jag och isf vilken tid på dygnet?

3: Hur länge ska jag ta medicinen?

4: Hur länge innan jag kan förvänta mig skillnad / förbättring?

5: Hur ska jag sen sluta med den?

6: Fördelar / Nackdelar

Tack för svar!
Senast redigerad av anonymouzzz 2020-08-03 kl. 19:29.
Citera
2020-08-03, 19:30
Medlem
xposures avatar
Jag har ingen aning om dosering, men detta ska du fråga din läkare.
Citera
2020-08-03, 19:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2020-08-03, 19:45
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymouzzz
Halloj!

Har pysslat en hel del med droger, främst hallucinogena droger under de senaste åren och har under senaste 6~ månaderna börjat höra röster i huvudet, även känt mig förföljd/övervakad osv...!

Förmodligen psykos!

Jag är även väldigt skeptisk mot psykiatrin som verkar ha förstört många människors liv totalt!

Som titeln då säger, jag tänkte iallafall prova Zyprexa inom några veckor som jag hört både positivt och negativt om!

Detta är alltså första gången nånsin jag tar antipsykotiska mediciner!

Vad bör jag tänka på?

T.ex:

1: Dosering i mg? Jag funderar på att prova små doser som 2,5 max 5 mg i början!

2: Hur ofta, en gång per dag antar jag och isf vilken tid på dygnet?

3: Hur länge ska jag ta medicinen?

4: Hur länge innan jag kan förvänta mig skillnad / förbättring?

5: Hur ska jag sen sluta med den?

6: Fördelar / Nackdelar

Tack för svar!

Har du inte fått någon ordination av en läkare? Så låg dos som möjligt är väl alltid att föredra.
Jag har enbart positiva erfarenheter. Det kändes som jag kunde ”paketera in” och sortera tankarna. Blev lugn. Sov bättre än jag gjort varken förr eller senare. En medicin som bör tas i god tid innan sänggående för man blir ganska knockad. De positiva effekterna var kännbara redan tidigt. Nackdel i mitt fall viktuppgång, men det var värt det.
Senast redigerad av flesh-flute 2020-08-03 kl. 19:47.
Citera
2020-08-03, 20:36
Medlem
Tack för svar!

Svarar er båda nu!

Det här kommer kanske låta lite efterblivet men en bekant har varit psykotisk och han fick Zyprexa utskrivet, därför började vi snacka en kväll angående det här ämnet och han sa att det hade hjälpt honom! Jag fick då den "brillianta idén" att testa självmedicinera lite med lugnt med tabletterna han hade liggandes (ganska många) och köra på lite eget bevåg sakta men säkert och slippa allt skit med psykiatrin! Har hört att det är en jobbig process! Styra remiss, prova massa olika tabletter osv! Samt stämplas som psykotisk/schizofren kan väl omöjligt vara det roligaste i det här samhället

Tänkte då kanske testa det här i några veckor och se om det sker någon förändring, hjälper det inte får jag väl sjukskriva in mig på psykiatrin men det här är ingenting jag har planer på att äta under en lång period! Jag vill mest se om det hjälper

En till fråga, syns Zyprexa/Olanzapine på urinprov/blodprov?
Senast redigerad av anonymouzzz 2020-08-03 kl. 20:44.
Citera
2020-08-03, 20:37
Medlem
ta inte den där skiten du kommer må lite bättre direkt när rösterna är bort.. fortsätter du sen ta de så mår du sämre å sämre tills du är fet utan känslor kvar... fuckar upp receptorerna på lång sikt, slutade med zyprexia för fem månader sen och cannabis ger kanske 50% mot va det brukade och 300mg 3 ho pce och 500mg a pihp funkade inte på mig pga dessa mediciner...

försök lösa det på annat sätt, va säger rösterna? vill du talabi pm så gärna
Citera
2020-08-03, 20:39
Medlem
Tack för att du berättade om dina erfarenheter!

Rösterna kommenterar vad jag gör dagligen, säger både positiva och negativa saker, har även känt av konstiga saker! T.ex när jag ska lägga mig ibland känns det typ som att något hoppar runt i sängen men rösterna lider jag mest av..
Citera
2020-08-03, 20:47
Medlem
och va bör du tänka på OM du tar denna medicin som endast bör tas av folk som är helt lost i skallen vilket du förmodligen inte är, jo att dessa mediciner som zyprexa ökar chans för hjärtattack gånger fyra... blir mycke nyttig mat och träning då? du kommer ändå må skit av zyprexa

dessa mediciner har pajjat mer för mig än va dina röster skulle göra.. snälla jag säger till alla, hellre röster och lite nojja än helt pajjade receptorer, konstiga biverkningar och hjärtattack X4
Senast redigerad av Snortig 2020-08-03 kl. 20:52.
Citera
2020-08-03, 20:52
Medlem
Nej jag är garanterad inte helt lost i huvudet, jag klarar av att leva som en normal människa, umgås med människor/familj och vänner, men ibland är jag bara inne i mitt huvud så jag inte kan fokusera helt 100% på jobbet eller när jag kollar på serier eller dylikt! Jag ignorerar det bara såklart!

Jag är mest bara så sjukt trött på alla jävla röster som pågått i ett halvår nu, jag har alltid hoppas att de ska försvinna men de försvinner aldrig! Har såklart slutat helt och hållet med droger förrutom alkohol som intas ibland!

Har garanterat försämrat mitt närminne en del av års användande av droger, speciellt av stora mänger lustgas + cannabis och en del svamp etc!

Men värsta är när jag är ensam! Då är rösterna värst!
Senast redigerad av anonymouzzz 2020-08-03 kl. 20:54.
Citera
2020-08-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymouzzz
Nej jag är garanterad inte helt lost i huvudet, jag klarar av att leva som en normal människa, umgås med människor/familj och vänner, men ibland är jag bara inne i mitt huvud så jag inte kan fokusera helt 100% på jobbet eller när jag kollar på film!

Jag är mest bara så sjukt trött på alla jävla röster som pågått i ett halvår nu, jag har alltid hoppas att de ska försvinna men de försvinner aldrig! Har såklart slutat helt och hållet med droger förrutom alkohol som intas ibland! Har garanterat försämrat mitt närminne pga års användande av droger, speciellt av stora mänger lustgas + cannabis och en del svamp etc!

Men värst är när jag är ensam! Då är rösterna värst!

ditt nrminne är nog inte kaos pga detta egentligen annat, missbruk mäjligtvis..

va säger rösterna när du är ensam?
Citera
2020-08-03, 20:59
Medlem
Dem kommenterar mig på i princip allt jag gör, kan säga i princip vad som helst! Saker som "Han är helt slut i huvudet" / "Vad håller han på med nu" / "Han slänger så mycket mat" / "Nu dricker han igen" / "Han ser ut att vara 16 år" / "Vad ung han ser ut" / "Varför gör han det där" / "Vad duktig han är på det här spelet"

Egentligen allt möjligt, men detta är typ standard kommenterarer som pågår när jag är ensam
Citera
2020-08-03, 23:36
Medlem
Jag ångrade mig! Jag har bestämt mig för att testa ta kontakt med psykiatrin istället! Men ärligt talat efter vad jag läst runt om på internet och här på flashback så skrämmer antipsykotiska mediciner skiten ur mig!

Frågan är om jag kan leva med dessa röster!

PS: Snortig jag försökte kontakta dig på PM men "Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton får bara skicka PM till administratörer samt moderatorer."
Senast redigerad av anonymouzzz 2020-08-03 kl. 23:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in