2020-08-03, 12:03
Medlem
Haloumis avatar
Det var bara vissa Bahnhof-stadsnät som hade problem och inte lirade med iptv. Detta är något år sedan nu, så det kan nog vara löst vid detta laget. Finns spaltmeter att läsa om problemet både här och på andra ställen. Det uppträdde exakt som användarens problem. Nevermind.
2020-08-03, 12:31
Medlem
Polaren hälsar att han lyckades lösa problem igår kväll genom att sätta upp en VPN koppling. Då fungerade det.

Men det ännu märkligare är att han testade utan VPN idag imorse men det fungerade ändå.
Så det är inget konsistent fel, vilket förbryllar mig.

Kan det vara så att ISP kan spärra vissa adresser under kvällstid?
Låter jäkligt märkligt men kan inte hitta ngn annan förklaring...
2020-08-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081
Polaren hälsar att han lyckades lösa problem igår kväll genom att sätta upp en VPN koppling. Då fungerade det.

Men det ännu märkligare är att han testade utan VPN idag imorse men det fungerade ändå.

Vissa ISP i UK blockerar endast under kvällstid. Kan vara liknande som sker
2020-08-03, 14:45
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Ptja, som sagt så körs en spärr igång i UK när premier league matcher spelas. Men rätt många verkar ju ha den isp:n som din kompis har. Förstår inte varför dom bara skulle blocka hans anslutning men ingen annans. Helt omöjligt är det väl inte men vi får se ifall vi får in fler vittnesmål om svart ruta på kvällarna.
2020-08-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ptja, som sagt så körs en spärr igång i UK när premier league matcher spelas. Men rätt många verkar ju ha den isp:n som din kompis har. Förstår inte varför dom bara skulle blocka hans anslutning men ingen annans. Helt omöjligt är det väl inte men vi får se ifall vi får in fler vittnesmål om svart ruta på kvällarna.

Han köpte via AliXpress medan de flesta (?) andra här verkar köra någon av de två "stora" leverantörerna, vilket även alltid fungerar för polaren kan jag tillägga. Han ville snåla denna gång och tog ngt från Kina istället 😂
2020-08-03, 14:53
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Han köpte via AliXpress medan de flesta (?) andra här verkar köra någon av de två "stora" leverantörerna, vilket även alltid fungerar för polaren kan jag tillägga. Han ville snåla denna gång och tog ngt från Kina istället 😂

Mm, klassiker. Sen får man felsöka i en vecka och det slutar i att det man "sparade" får man spendera på en vettig VPN istället.
2020-08-03, 16:25
Medlem
Citat:
Mm, klassiker. Sen får man felsöka i en vecka och det slutar i att det man "sparade" får man spendera på en vettig VPN istället.
Spot-on analys för hans fall,och såsom det ser ut just nu.

Men han är nöjd med VPN då det ger den säkerhet som han har saknat i dessa tider med raider/razzior etc. Detta istället för att lägga massa pengar på leverantör som ev försvinner om x antal veckor...
2020-08-03, 19:10
Medlem
Citat:
Verkar vara nåt med appen på teven då. Jag kör själv smart iptv appen ibland, utan problem. Men den passar inte all hårdvara. Vilken version av appen har du?

Edit; och vilken TV? Tänkte att det kanske finns nån annan app till den som funkar bättre.

Nu är det samma problem via mobilen... Så det kanske inte är teven trots allt. Det är version 3.0.99 tror jag? Det är den enda siffran jag hittar i appen.

Teven är en Samsung ue55ks7005.

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Helt rätt, funkar det på mobilen så är det hos din app problemet ligger.

För att slippa en massa strul så rekommenderar jag dig en bra box istället.

Kan du rekommendera någon till ett rimligt pris?
2020-08-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntegralX
Nu är det samma problem via mobilen... Så det kanske inte är teven trots allt. Det är version 3.0.99 tror jag? Det är den enda siffran jag hittar i appen.

Teven är en Samsung ue55ks7005.

Kan du rekommendera någon till ett rimligt pris?

Formuler Z8.
Stabil och den bästa mjukvaran för just iptv.
2020-08-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Formuler Z8.
Stabil och den bästa mjukvaran för just iptv.

Köp en z7+ istället då man inte kan lägga in potal i z8an ?!?!
2020-08-03, 19:54
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Inte lägga in portal i Z8an? Går hur bra som helst.
2020-08-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj

Inga problem med z8 och lägga in portal. Precis likadant som på z7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in