2020-08-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror faktiskt att många av dessa som du föraktfullt skrattar åt faktiskt inte är speciellt oroliga för sin egen skull utan för någon nära anhörig. Så är det i mitt fall.
Jag skrattar inte år någon. Var får du det ifrån???

Tvärtom har jag vikt mitt liv åt de som mår psykiskt dåligt.
Citera
2020-08-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du glömmer de döda.

Aldrig!
Jag har aldrig förnekat att Sverige misskött pandemin.
Men mr TonyDR talade om situationen med nya smittade.
Han är en mästare på cherrypicking. Därför frågade jag hur han kunde tycka att en skillnad på 25% är det som avgör om det är misär eller succé.
Personligen tycker jag inte det. Situationen i Danmark är faktiskt lite oroande, framförallt för att de har en negativ tendens senaste tiden.

Men känner jag TonyDR rätt, så försvinner snart Danmark från hans dagliga siffror
Citera
2020-08-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja hehe, nu talar du om något helt annat. Först talade du hur låg tid det tar att TESTA ett vaccin, nu talar du helt plötsligt om hur lång tid det tar från utvecklingsstart till massvaccinering.

Moving the goal post kallar vi det för här...

Vaccin mot chickenpox tog väl nästan 30 år att få fram och HIV har de hållit på i snart 40 år med utan att lyckas (dock är det viruset lite speciellt på grund av mutationshastigheten)?

Inget av det de håller på med är på något vis banbrytande. Vissa använder existerande vaccinplattformar (tänk 'säsongsinfluensa' som får ett nytt vaccin varje år) och dessutom är tekniken så utvecklad att det inte går att jämföra med hur man utvecklade vaccin för 40 år sedan. Det går knappt att jämföra med tekniken som fanns tillgänglig för 5 år sedan, faktiskt...

Men det är ett risktagande fram och tillbaka, det erkänner nog alla.
Nu märker du bara ord. Givetvis syftade jag till tiden att ta fram ett vaccin från idé till marknad.

Att det finns en plattform för influensavaccin är nåt helt annat. Det är ett vaccin man började utveckla när då? 1950-talet? Det finns inga godkända coronavaccin, eller genetiska vaccin.
Citera
2020-08-03, 16:41
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
men alltså är du dum i huvudet? snacka om att du blivit blåst av vänstermedia

bolsonares läkare har sagt att ha fått FUNGUS vilket hittas hos 30-50% hos dom avlidna med covid-19, jag tror talet är mycket högre men i sverige har vi inte ens börjat testa coronapatienter för nya fungusmutationer.

https://www.archyde.com/the-brazilian-president-said-there-was-fungus-in-his-lungs-after-the-recovery-due-to-covid-19/

kolla även klippet på youtube där bolsonare berättar om svampinfektionen.. ingenstans säger han att han fått "MOLD IN HIS LUNGS" det är en översättning som CNN osv gjort på eget bevåg för att dumförklara honom.. bolsonares läkare säger att han drabbats av FUNGUS

(FB) Candida auris — värre än digerdöden?

jag har skrivit om det här också för folk måste verkligen få upp ögonen för detta: (FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV

det är ett stort problem vi står inför!

nedsatt immunförsvar pga covid-19 tillsammans med fungus/aspergillos är livsfarligt

det är liksom bara att göra en snabb googling på candida, fungus, aspergillos osv så ser man att det ploppar upp extremt många fall på sjukhusen runtom i världen och att det börjar bli ett stort problem, speciellt i kombination med covid-19.

https://phys.org/news/2020-07-hybrid-fungus-involved-lung-infections.html

https://www.nytimes.com/2019/04/06/health/drug-resistant-candida-auris.html

jag misstänker att det är något med klimatet som gör att mögelsvamp har fått extremt gynsamma förhållanden, den förstör inte bara människor utan även mat: https://www.outlookindia.com/website/story/india-news-after-coronavirus-induced-labour-shortage-himachals-apple-growers-now-face-fungus-attack/357810

även djuren drabbas: https://www.cbsnews.com/news/zombie-cicadas-infected-mind-controlling-fungus-west-virginia/

California health officials warning public of deadly fungus outbreak in health care facilities

https://sputniknews.com/society/202007211079947554-deadly-fungus-outbreak-spreads-across-health-care-facilities-in-california-amid-p andemic/

ååh nej det är ju rysspropaganda!! sputnik news, jag dööööör

https://www.latimes.com/california/story/2020-07-20/potentially-deadly-fungus-outbreak-los-angeles-county-healthcare-facility
Det där var nyheter för mig, jävligt oroväckande. Ännu en orsak till att inte släppa på garden.
Citera
2020-08-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Med lösryckta citat tagna ur sitt sammanhang kan man bevisa det mesta. Samma sak med statistik.

Återigen: det är inte Anders Tegnell som ensam fattar alla beslut på FHM.
"Lösryckta citat" Ta och läs citaten igen för Tegnells idiotiska svar är skrämmande.
Tegnell är inte ensam att fatta beslut men frågan om någon vågar säga emot en så dryg besserwisser?
Citera
2020-08-03, 16:43
Medlem
Coronaveckan som gått, v31
https://emanuelkarlsten.se/coronaveckan-som-gatt-v31/
Citera
2020-08-03, 16:47
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Nej det är du som inte fattar. Du får ha mask om du vill och de som inte vill skiter i det. De som inte vill riskera att bli smittade håller sig hemma eller drar ut i naturen och tältar en sväng.

För övriga fortsätter livet då inget har hänt. Det gör absolut ingenting alls om lite folk dör, det finns tillräckligt med folk på jorden ändå. De som har vad som krävs kommer att klara sig och övriga kommer "...to have been found wanting. You are the weakest link, good bye".
Vilken vidrig person du verkar vara. Jag ska ta ett annat scenario som kanske stämmer in på dig: kondylom. Du vet att du är smittad, men du har gett dig fan på att inte använda kådis ändå, eftersom det inte ger ett 100%:igt skydd. Vad skulle det då vara för mening i Nico77s lilla värld? Om man är rädd för lite könsvårtor kan man fan lika gärna gå med i scouterna och ge sig ut och tälta - eller hur?

Under tiden går du runt och sprider din smitta till din omgivning. Vidrigt..
Citera
2020-08-03, 16:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Långt färre än befarat har dött säger du, hur många skulle ha dött hittills och enligt vilken modell?

Enligt några tusen poster i denna tråd. Men man kanske inte ska lita på flashbackare när det kommer till medicinsk expertis. Vad vet jag.
Citera
2020-08-03, 16:50
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ni som hatar Sverige kommer alltid hitta ett sätt att vinkla statistiken till Sveriges nackdel.
Du behöver inte överdriva, vi hatar inte Sverige. Vi har problem med hur vårt Sverige drivs, det måste man få ha.
Citera
2020-08-03, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tre dagars snitt Danmark +69 fall
Tre dagars snitt Sverige +196 fall
Danmark knappar in!
Citera
2020-08-03, 16:51
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Enligt några tusen poster i denna tråd. Men man kanske inte ska lita på flashbackare när det kommer till medicinsk expertis. Vad vet jag.
Ok, tack för klargörandet! Jag blev mest nyfiken på vilken modell som hade använts för uppskattningen.
Citera
2020-08-03, 16:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Enda anledningen till att dessa intelligensutmanade alarmister måste ha tvingande order för att göra någonting är att de själva är viljelösa drönare som dessutom är fega och vägrar ta ansvar för sig själva. Utan order vågar de inte ta på sig en mask eller stanna hemma om de är rädda. Med order så tar de lydigt på sig masken och om något går fel så skyller de på den som sa åt dem att ta på sig masken. Det enda de aldrig kommer att göra är att ta ansvar för sig själva.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så jävla sant!

Tänk så fel man kan ha! Jag tar ansvar för mig själv och på så sätt skyddar jag min nästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in