2020-08-02, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jo, men jeg skrev om hvorfor SH/TH valgte ikke å anke kjennelsen om ransaking av hytta på Kvitfjell og familiehytta ved Biri.

Mitt svar var til ZZZ, men, når det gjelder hyttene og at politiet ville ransake, så var jo dette på et tidspunkt som var etter at de gikk ut med at de hadde beviser som styrket mistanken mot TH.
Holden ville anke når de ville gjøre sin tredjemanns-ransakelse i Sloraveien, men ikke når de skulle ransake hyttene, lenge etterpå. Da var det plutselig viktig for SH at saken måtte oppklares
Citera
2020-08-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kommer kanskje etter hvert en spesialartikkel om tabber også, slik som i Orderudsaken?

Tabbene som rammet etterforskningen. Politiets tabbeliste i trippeldrapssaken er lang - og den vokser.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nggVQQ/tabbene-som-rammet-etterforskningen

Veldig god lesning!

Anbefalt for alle som tror at politiet sakte, men sikkert bygger saken og snart vil komme med de avklarende bevisene, i stedet for å holde på med indisielekkasjene.
Citera
2020-08-02, 20:47
Bannlyst
Citat:
Hvor lenge kan de holde han siktet?

Så lenge de vil.
Citera
2020-08-02, 20:50
Medlem
Citat:
Veldig god lesning!

Anbefalt for alle som tror at politiet sakte, men sikkert bygger saken og snart vil komme med de avklarende bevisene, i stedet for å holde på med indisielekkasjene.

Det virker som du tror at politiet alltid gjør feil.
Citera
2020-08-02, 21:01
Medlem
Niffys avatar
Det er jo liksom gjennomgangstemaet for alle de som påstår at TH må være uskyldig, det er fordi politiet er teite og dumme.

De bryr seg liksom ikke så mye om saken i seg selv, men hvis poliiet sier at de tror TH står bak, så kan jo ikke det være riktig, for politiet er alltid teite, dumme og tar feil.

Det blir etterhvert kjedelig å lese innleggene deres.
Citera
2020-08-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tabben var at politiet i begynnelsen etterforsket det som en kidnapping, og der står du fortsatt fast.
De forskjellige tingene som eventuelt var tabbene og hvem som er GM og om forbrytelsen var et planlagt drap eller om forbrytelsen var en kidnapping for penger eller om forbrytelsen var noe annet, skal ikke jeg påstå noe om, ettersom jeg ikke vet alt.

Men jeg mener at det ikke var en tabbe å etterforske saken som en kidnapping. De etterforsket saken bredt ut i fra flere ulike hypoteser fra dag 1, i initialfasen.
Det finnes flere ting som jeg mener at politiet burde ha gjort som de ikke har gjort. Men jeg har ikke informasjon om alle detaljer i saken og politiets vurderinger som lå til grunn for at de unnlot å gjøre enkelte etterforskningsskritt.

Politiet mener de har gjort riktige strategiske vurderinger.
- Helt siden 31.10.2018 har politiet etterforsket saken bredt ut i fra flere ulike hypoteser. Det er viktig å understreke at mange av etterforskningsskrittene i initfalfasen var de samme uavhengig av hvilken hypotese politiet jobbet etter, skriver påtaleansvarlig i Haris Hrenovica i en mail til Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/tidligere-politi-topp-om-tom-hagen-loslatelsen---noe-av-det-verste-som-kunne-skje/3423971679.html
Citera
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg trodde på eventyr da jeg var veldig liten. Og akkurat nå synes jeg det er lettere å tro på Asbjørnsen & Moe enn historiene under.

En dag i 2018 sier ...

A)... far til resten av familien: «Nå har mamma blitt så ... at jeg tror det er best vi dreper henne. Jeg foreslår en fingert kidnapping. Det passer bra, for jeg har forberedt dette ved å opprette en Monero-konto.»

B) ... far til datter: «Oisann jeg kom til å drepe mamma. Hvis jeg blir tatt for dette, så ryker jo alt jeg har bygget opp, og dere får ingenting, kan du hjelpe meg?»

C) .., datter til mor: «Du har det så fælt. Vi tenker at du skal flykte til Australia, men for at ingen skal få en mistanke om at du har stukket av, skal vi fingere en kidnapping. Sånn kommer du til å få en god slump med penger som du kan leve for resten av livet.»

S) ... noen bedre?
Ja absolutt

Det finnes faktisk en løsning som ingen har tenkt på enda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Så lenge de vil.

TH har krav på en avgjørelse av en straffesiktelse innen rimelig tid.

En eller annen gang vil SH begynne å snakke om å bringe saken inn for Den europeiske menneskerettsdomstolen.

De vil vurdere om lengden av saksbehandlingen har vært rimelig ut fra blant annet sakens kompleksitet, klagerens og myndighetenes opptreden og myndighetenes relative plikt til å sørge for sakens fremdrift.

Det er uten betydning om en stat har ressursknapphet i forhold til å sørge for at saken blir avgjort innen rimelig tid.
Senast redigerad av Sandemose 2020-08-02 kl. 21:20.
Citera
2020-08-02, 21:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja absolutt

Bortsett fra du da, O store orakel.

Du skulle visstnok fremlegge din "theory of everything", men om ikke Mr. Hawking klarte det, så tviler jeg på at din teori er noe særlig å skryte av heller.
Citera
2020-08-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja absolutt

Kan du gi oss et hint?
Citera
2020-08-02, 21:09
Medlem
Citat:
De forskjellige tingene som eventuelt var tabbene og hvem som er GM og om forbrytelsen var et planlagt drap eller om forbrytelsen var en kidnapping for penger eller om forbrytelsen var noe annet, skal ikke jeg påstå noe om, ettersom jeg ikke vet alt.

Men jeg mener at det ikke var en tabbe å etterforske saken som en kidnapping. De etterforsket saken bredt ut i fra flere ulike hypoteser fra dag 1, i initialfasen.
Det finnes flere ting som jeg mener at politiet burde ha gjort som de ikke har gjort. Men jeg har ikke informasjon om alle detaljer i saken og politiets vurderinger som lå til grunn for at de unnlot å gjøre enkelte etterforskningsskritt.

Politiet mener de har gjort riktige strategiske vurderinger.
- Helt siden 31.10.2018 har politiet etterforsket saken bredt ut i fra flere ulike hypoteser. Det er viktig å understreke at mange av etterforskningsskrittene i initfalfasen var de samme uavhengig av hvilken hypotese politiet jobbet etter, skriver påtaleansvarlig i Haris Hrenovica i en mail til Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/tidligere-politi-topp-om-tom-hagen-loslatelsen---noe-av-det-verste-som-kunne-skje/3423971679.html

Ja jeg har sett at du har drevet og skrevet beskjeder til politiet her om hva de skal sjekke og etterforske.
Akkurat som eksperter skal lytte til en bedrevitende random hobbyetterforsker som overhodet ikke har snøring på hvordan politiet etterforsker.
Citera
2020-08-02, 21:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
En dag i 2018 sier ...

A)... far til resten av familien: «Nå har mamma blitt så ... at jeg tror det er best vi dreper henne. Jeg foreslår en fingert kidnapping. Det passer bra, for jeg har forberedt dette ved å opprette en Monero-konto.»
BINGO! Her tror jeg du faktisk ikke er langt unna sannheten. TH greide tross alt å «tilintetgjøre» barnas mor ved å innføre et stygt negativt kallenavn på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in