2020-08-02, 14:50
Medlem
Som Djurgårdare så tycker jag nog Curtis E har varit en lite besvikelse så här långt. Lovade en del i början men.... Kollade lite och såg att han är 183 cm och vikten är 70 kg, lite anmärkningsvärt (Jag vet att han är tunnhårig men ändå).
Citera
2020-08-02, 15:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Som Djurgårdare så tycker jag nog Curtis E har varit en lite besvikelse så här långt. Lovade en del i början men.... Kollade lite och såg att han är 183 cm och vikten är 70 kg, lite anmärkningsvärt (Jag vet att han är tunnhårig men ändå).
Alla vet ju vid det här laget vad jag anser om honom.

Men eftersom jag har ett väldigt stort tålamod med andra Djurgårdare för det mesta (meningsskiljaktigheter förekommer ju rätt ofta i olika situationer) så kan jag för sämjans skull sluta att kalla för honom för hans riktiga jag. 😉

Folk i tråden kanske tycker att jag är obehaglig elr något.

Men spelare som inte tar kampen elr vill vinna tillbaka bollen när de tappat den klarar jag inte av. Där går min gräns för vad jag tolererar. Finns många som inte gör bra matcher .. men Walker, Käck, Augustinsson, Karlis etc tar jobbet o visar vilja även om de har en dålig match. Samma med Haris trots att han ser risig ut nu.
Citera
2020-08-02, 16:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Bevis? Var du inte tillräckligt gammal för UGs grej om Firman? Minns du inte alla olika artiklar om ämnet de senaste 15 åren? Sen är det väl allmänt känt att flera Firman-medlemmar är/varit aktiva inom AIK, både nu och historiskt. Det är inte konstigt att tidigare ledande figurer skulle försökt/har rört sig in i AIKs domäner.

Jag minns också länge hur Norling (och eventuellt Wesström också?) infört eller försvarat AIKs "öppna dialog" med ALLA supporterfalanger. Norling talade så sent som i februari om hur han håller kontinuerliga möten med representanter från alla supporterfalanger. Och visst, man kan vara blåögd och se det som en slags grunddemokratisk gärning.
Eller så ser man det för vad det är: att AIK av helt andra anledningar (rädsla eller kompisar) väljer att inkludera en falang som förespråkar våld och där flera medlemmar är kriminella. I vilken annan förening som helst skulle man rakryggat tagit avstånd från Firman och menat att såna grupperingar inte är supportrar och därför inte ska bjudas in för öppna samtal.

Jag har heller aldrig fattat vad den här "öppna" policyn är tänkt ska leda till, och det tror jag inte heller AIK funderat ut heller utan använder det som ett svepskäl att fortsätta fraternisera med Firman. Är tanken att man försöker förmå Firman att lugna ner sig? Det skänker dom bara legitimitet.

Att Firman får t.ex öppet skylta med sitt varumärke på arenan är ytterligare en märklig sak.

Men jag förutsätter att du är tillräckligt gammal för att veta vad jag talar om, och att du varit med så pass länge. Men för sakens skull så slänger jag in lite länkar från olika år.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/0E3yLA/sa-styr-firman-boys-i-klubben
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/BJxjVQ/norling-viktigt-att-ta-ansvar-for-firman
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/skarp-aik-kritik-mot-norling---ex-tranaren-traffade-firman-boys/
https://www.svt.se/sport/artikel/aik-ingen-i-styrelsen-fran-firman-boys

Nu fattas ju givetvis bara det klassiska avfärdandet av etablerade medier.

Noll bevis. Som vanligt. Ja, jag har sett programmet och läst slaskpressens artiklar. Men den här diskussionen hör hemma i tråden om fotbollsligister känns det som.
Citera
2020-08-02, 16:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du har uppenbarligen inte varit på AIK's stämma någon gång. Kan ibland bli rent olustigt om det drar ihop sig till känsliga omröstningar.

Bli en man och nita slynglarna i så fall.
Citera
2020-08-02, 16:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Och med det vill du säga vad...?
Citera
2020-08-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Bevis? Var du inte tillräckligt gammal för UGs grej om Firman? Minns du inte alla olika artiklar om ämnet de senaste 15 åren? Sen är det väl allmänt känt att flera Firman-medlemmar är/varit aktiva inom AIK, både nu och historiskt. Det är inte konstigt att tidigare ledande figurer skulle försökt/har rört sig in i AIKs domäner.

Jag minns också länge hur Norling (och eventuellt Wesström också?) infört eller försvarat AIKs "öppna dialog" med ALLA supporterfalanger. Norling talade så sent som i februari om hur han håller kontinuerliga möten med representanter från alla supporterfalanger. Och visst, man kan vara blåögd och se det som en slags grunddemokratisk gärning.
Eller så ser man det för vad det är: att AIK av helt andra anledningar (rädsla eller kompisar) väljer att inkludera en falang som förespråkar våld och där flera medlemmar är kriminella. I vilken annan förening som helst skulle man rakryggat tagit avstånd från Firman och menat att såna grupperingar inte är supportrar och därför inte ska bjudas in för öppna samtal.

Jag har heller aldrig fattat vad den här "öppna" policyn är tänkt ska leda till, och det tror jag inte heller AIK funderat ut heller utan använder det som ett svepskäl att fortsätta fraternisera med Firman. Är tanken att man försöker förmå Firman att lugna ner sig? Det skänker dom bara legitimitet.

Att Firman får t.ex öppet skylta med sitt varumärke på arenan är ytterligare en märklig sak.

Men jag förutsätter att du är tillräckligt gammal för att veta vad jag talar om, och att du varit med så pass länge. Men för sakens skull så slänger jag in lite länkar från olika år.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/0E3yLA/sa-styr-firman-boys-i-klubben
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/BJxjVQ/norling-viktigt-att-ta-ansvar-for-firman
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/skarp-aik-kritik-mot-norling---ex-tranaren-traffade-firman-boys/
https://www.svt.se/sport/artikel/aik-ingen-i-styrelsen-fran-firman-boys

Nu fattas ju givetvis bara det klassiska avfärdandet av etablerade medier.

Är väl bara för AIK att kontakta polisen och säga att de och de hotar våra spelare och även motståndare. Här har ni vilka de är. AIK bör införa något liknande jag har, att alla telefonsamtal spelas in och sedan sparas vid behov för att lämna till polisen vid hot
Citera
2020-08-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Och med det vill du säga vad...?

Det var en lustifikation. Tunnhårig och därmed lite lättare, detta som en parantes.
Citera
2020-08-02, 16:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Det var en lustifikation. Tunnhårig och därmed lite lättare, detta som en parantes.

Haha, ja så kan det ju vara. Behöver inte vara en nackdel, dock. Alla minns ju att det lossnade på allvar för Henrik Larsson först när han klippte av det där rastalockslasset och körde snagg resten av karriären. Blev bättre på allt, inte minst på att nicka
Citera
2020-08-02, 16:37
Medlem
Kokar av ilska.

Bojanic, Billborn, Aron... listan kan göras lång på bajare jag hyser noll jävla respekt för idag eller alls denna säsong för den delen.

Vidrigt usla är vi. Blir så jävla äcklad.

Men är glad för att de maskande horungarna inte fär ned sig tre poäng. Och för att fittan i kommentarsbåset inte får runka loss av att hans lag vann.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2020-08-02 kl. 16:40.
Citera
2020-08-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Sluta. Du tjafsar själv med en del här på forumet.

Astrit är ju inte ens värd att kommentera längre, var väldigt missnöjd med värvningen när de annonserade den. Han har ju aldrig kommit upp i nivå, inte en enda gång sedan köpet.. och inte fått spela direkt i år.

Varför skulle jag tycka att de är häftiga för? Allvarligt ... ibland undrar jag vad du är ute efter. Tror du jag blir provocerad av en sån där juniorkommentar elr? 😄

Vad gäller Curtis så står jag för min åsikt. Jag tycker han presterar fruktansvärt lite och anledningen till att jag blir så frustrerad på honom så han får ett öknamn är att han så sällan ser ut att göra något noggrant. Han jobbar inte hem. Han går inte in i dueller. Små marginaler o tappar väldigt mycket boll ibland för att han trippar runt. De gånger han får bollen i fart på en yta han kan attackera så är han ok .. då verkar han tycka livet är roligt för honom. Men annars går han på 80-90% .. ser noll vilja i hans aktioner.

Hans första matcher ifjol så var han bra. Visade attityd o såg ut som en bra värvning.

Hur många andra Djurgårdare tror du anser han vara bra?

Sen undrar jag ändå lite vad som gör dig så retad.. det finns gott om andra som uttrycker sig väldigt skarpt om fotboll, spelare, lagen etc. Men du vill komma med pekpinnen mot att jag ogillar Curtis.

Att man tycker att Curtis är dålig är ju en sak men att kalla en spelare i sitt lag för hora är lågt tycker jag. Har inte sett många andra göra det nej så där är du ensam. Om du hade skrivit så på ett djurgårdsforum hade du blivit bannad så där står du ensam.
Senast redigerad av Adde1234 2020-08-02 kl. 16:42.
Citera
2020-08-02, 16:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kokar av ilska.

Bojanic, Billborn, Aron... listan kan göras lång på bajare jag hyser noll jävla respekt för idag eller alls denna säsong för den delen.

Vidrigt usla är vi. Blir så jävla äcklad.

Men är glad för att de maskande horungarna inte fär ned sig tre poäng. Och för att fittan i kommentarsbåset inte får runka loss av att hans lag vann.
Du glömde Kaca som jag tycker förtjänar mer spott och spe. Hände ju absolut ingenting på hans kant. Missade halvtidssnscket: sa de varför Rodic gick av?
Citera
2020-08-02, 16:50
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Vi kryssar oss ur Allsvenskan. Känns så jävla bittert. Orkar inte ens skriva mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in