Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Ja, bra poäng.
Han tappade den biten oxå. Hur fan skulle hon komma in utan nycklar.
Varför ringer han inte henne istället.
Han frågar inte heller vad T gjorde efter att han kom hem den 14de.
Han frågar honom inte medvetet, är min tolkning. För T väver in sig i lögner och vissa saker är uppenbart att han ljuger om, därav inga följdfrågor. Han har resan sagt flera gånger att han tagit nycklarna, därav ingen anledning att åka hem. Så det är enbart taktiskt från åklagarens sida.
Ungefär som kvällen W ska ha självmant lägenheten, när han säger att bråket ska ha börjar runt 17.30, de bråkar en stund, sen duschar de och blir vänner. Men börjar bråka igen, W sminkar sig, T sätter sig i sin fotälj och spelar. W kommer plötsligt och skriker på honom en stund, innan hon börjar packa, och så ser han i ögonvrån att hon drar. Han spelar en stund till, går ut i köket, dricker vatten, ser att sminket är borta, går ut, letar lite, tar ett tåg runt 19(?). Åklagaren återkommer senare till detta igen, men då nämns ingen dusch. Bara bråk och att W drog. När målsägandebiträde frågar så frågar han nånting om duschen, och agg T säger att de duscha cirka en timme. Sen fortsatte bråket, W skrek, drog, han spelade lite tid, drog efter henne och leta ett tag, osv osv. Finns ingen som helst tid till allt det han påstår om han tog tåget runt 19.
Därav att det inte följer upp på vissa uppenbart ihopkokade frågor. Vilket är förbannat snyggt gjort tycker jag, för T inser inte ens själv att han väver sig in i nätet av lögner. Han tror att han kommer undan för att de "släpper" det och går vidare till nästa fråga. Men nejnej, förbannat snygg teknik av herr Jim måste jag säga.