2020-08-02, 00:55
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
nej det första bevisade övergreppet ägde rum 1 juli 2018

Vaaaa?!?
I sa står det vid första punkten: ”Det hände den 26 augusti 2018 i en bostad inom Nässjö kommun.”
Det var det jag gick efter.

Såg nu att det i domen står ”Grov våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st och 3 st brottsbalken2018-07-01 -- 2019-08-13 (11 tillfällen)”

När ändrades det? Jag har missat det i fup. Har de hittat mer/äldre material sedan sa, eller kör de med bredare tidsram för säkerhets skull?
Citera
2020-08-02, 01:00
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Vaaaa?!?
I sa står det vid första punkten: ”Det hände den 26 augusti 2018 i en bostad inom Nässjö kommun.”
Det var det jag gick efter.

Såg nu att det i domen står ”Grov våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st och 3 st brottsbalken2018-07-01 -- 2019-08-13 (11 tillfällen)”

När ändrades det? Jag har missat det i fup. Har de hittat mer/äldre material sedan sa, eller kör de med bredare tidsram för säkerhets skull?
du har missat detta. Det finns filmbevis från 1 juli
Citera
2020-08-02, 01:03
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
du har missat detta. Det finns filmbevis från 1 juli

Ja, det var ju det jag skrev - jag har missat detta.

Har du lust att specificera lite?
Är detta något som kommer fram i förhör med CL, CA, skärmdumpar, eller var hittar jag info om det?
Citera
2020-08-02, 01:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Självklart har EH vetat detta hela tiden. Han va inte särskilt försiktig, tror inte han skämdes iheller. För stort ego för det. Sen e frågan om hon varit med på noterna eller inte. Eller har hon bara stått ut med hemligheten. Svårt o tro att han låtit bli att vilja involvera henne, när han lyckades involvera CL direkt! Va hon lika blindt förälskad som CL var, kunde han hjärntvätta EH likadant, isf måste hon vara djupt skadad iom att det var ett långt förhållande dem hade. Och i förhören tyder det mesta på att hon är påverkad av honom, hon verkar fortf förälskad och skulle ta han tbx på studs! Sättet hon pratar om honom, äcklar mig

Att hon skaffat sig en ny pojkvän tyder väl på att hon gått vidare? Eftersom hennes förhör var en sammanfattning är det mycket svårt att utläsa sinnesstämning etc. Men hon har bara lovord över honom och tyvärr tror jag att hon trots vetskapen är fascinerad av honom
Fy fan
Citera
2020-08-02, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Tanken slog mig plötsligt att i denna typ av umgängeskrets, alltså "denna typ av" människor, är inte det de gjort något som upplevs som fel. De liksom har inte den känslan som andra "normala" människor har. Att göra det som vi utomstående tycker är avskyvärt och fullständigt otänkbart är för dem inte lika mycket "big deal", "so what liksom?". Nån slags avtrubbad tillvaro, hemmablindhet. Jag vet, det låter som en sjuk skräckfilm men som sagt, tanken (och känslan) kom plötsligt och jag kände jag behövde dela den...

Jag får mer känslan av att detta är en tjej som är så kär (eller rädd att bli ensam) att hon går med på allt. Jag läste lite SMS-konversationer.. Från henne var det kärleksförklaringar hela tiden medans han mer verkade vara ute efter bra filmer på barnen att runka till.

FUP var bland det sjukaste jag läst.
Citera
2020-08-02, 01:43
Medlem
Citat:
Att hon skaffat sig en ny pojkvän tyder väl på att hon gått vidare? Eftersom hennes förhör var en sammanfattning är det mycket svårt att utläsa sinnesstämning etc. Men hon har bara lovord över honom och tyvärr tror jag att hon trots vetskapen är fascinerad av honom
Fy fan
Att hon skaffat sig ny pojkvän säger ingenting om att hon gått vidare, CA var ju med CL, hon hade inget annat val än att hålla sig borta. Hon säger även bittert i förhöret att CL tatt över hennes liv och det hon och CA hade tsm. Nä vi vet inte vad som utspelat sig under förhöret, önska så att det fanns dialog förhör med henne. Borde inte det finnas i slasken förresten? Isf går det ju att få ut
Citera
2020-08-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Detta har kommit upp tidigare. Att hon gjorde detta för att få tbx honom/behålla honom. Mycket möjligt det var ett krav, han skäms inte för att be om sånt! Liksom senare in i förhållandet, när de bryter upp och gör slut, forts hon skicka filmer. Så hon VILL fortsätta med detta, trots att hon inte behöver, det var ju slut?! Men hon sa väl även i förhör att han nån gång varit i lgh när hon filmat, att han suttit i soffan och väntat på filmen, medans hon va i sovrummet och spela in. Mycket mycket märkligt.

Det var mycket märkligt.
Minns att de hängde upp sig under förhöret mycket kring den dagen då CL besökt en väninna eller kusin och frågan var om CA varit med henne då och/eller senare samma dag.
Jag undrar vad de hade på spåret där.
Hon CL verkar ana något och sager att när den videon blev inspelat skulle CA varit i hennes lght med henne men i ett annat rum.
Citera
2020-08-02, 01:53
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon höll på länge. Tusentals filmer. Som hon delade med älsklingen. Där de hånade barnen med stora skrattemojis. Hur såg ropet på hjälp ut?
Undermedvetet så vill hon bli upptäckt och att sanningen om CA skulle komma fram tror jag
Citera
2020-08-02, 02:12
Medlem
Vad kul det skulle vara att jobba som Biomedicinsk analytiker på Rättsmedicinalverket. Otroligt att de kan få fram spår av kemiska medel hur hårprover! De hade ju hittat spår av Amitriptylin och Pregabalin i en av pojkarnas hårprover. Amitriptylin är ett medel mot depression med vanliga biverkningar i form av trötthet. Pregabalin är ett medel mot epilepsi som även används mot smärta och ångest. Kan orsaka bl. a. somnolens (sömnighet).
Senast redigerad av Landsfiskalen 2020-08-02 kl. 03:09.
Citera
2020-08-02, 02:19
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Tanken slog mig plötsligt att i denna typ av umgängeskrets, alltså "denna typ av" människor, är inte det de gjort något som upplevs som fel. De liksom har inte den känslan som andra "normala" människor har. Att göra det som vi utomstående tycker är avskyvärt och fullständigt otänkbart är för dem inte lika mycket "big deal", "so what liksom?". Nån slags avtrubbad tillvaro, hemmablindhet. Jag vet, det låter som en sjuk skräckfilm men som sagt, tanken (och känslan) kom plötsligt och jag kände jag behövde dela den...

Förmodligen en kultur som har gått i deras släkten, att sätta på ungar det sågs inte så allvarligt på förr i tiden och den som blir biten är smittad och för vidare.
Citera
2020-08-02, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzita
Det var mycket märkligt.
Minns att de hängde upp sig under förhöret mycket kring den dagen då CL besökt en väninna eller kusin och frågan var om CA varit med henne då och/eller senare samma dag.
Jag undrar vad de hade på spåret där.
Hon CL verkar ana något och sager att när den videon blev inspelat skulle CA varit i hennes lght med henne men i ett annat rum.
Ja det hängde dem upp sig mycket på. Finns mkt outrett här , dem har nog snappat upp många spår, tyvärr visar det inte sig i utredningen, men jag hoppas det blir någon form av uppföljning på allt de misstänker, för ev inblandade barns skull.
Citera
2020-08-02, 02:54
Medlem
ZNUTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Du har sett för många Amerikanska filmer. Sexualbrottslingar har specialavdelningar i Svenska fängelse. Varför tro du att Anders Eklund lever fortfarande för?
Nix min herre så enkelt är det inte!
Även inom dessa specialavdelningar råder en strikt hackordning.
Andra sexualbrottslingar på dessa avdelningar anser att pedofili är värst av allt.

Anders har därför blivit både utfryst och misshandlad ett flertal gånger också på dessa avdelningar.
Detta är ett faktum och det kan styrkas av otaliga källor.
Här nedan är bara en i raden.
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/53918-pedofiler-riskerar-att-mordas/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in