2020-08-01, 19:15
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jo det är lite kluvet huruvida dom ska ha cred eller inte helt ärligt. Jag tycker givetvis att det är bra att det upptäcktes och att hon fälldes men huruvida dom är hjältar är nästan en helt annan fråga. Säg att där aldrig hade funnits filmer med övergrepp på barn då hade dessa två herrar bara varit två snuskiga svin ärligt talat. Att dom upptäckte det hemska får människor att glömma av vilket snuskbeteende som ledde till det.

Bra agerat i.o.m vad som upptäcktes men hjältar var dom verkligen inte eftersom de grävde efter nakenbilder i god tro om att dom kikar prestanda.
Inte så konstigt eftersom hon är sexig och visar upp sig. Det som är konstigt är att hon ej försökte dölja bilderna på övergrepp dvs hon ville att det ska upptäckas
Citera
2020-08-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Det går faktiskt att manipulera folk att göra väldigt sjuka saker. Svårt att säga vart gränsen går. Även så att personen i fråga har ett svagare psyke med. Men om det teoretiskt var möjligt att manipulera tjejen att våldta sina barn så hade det krävts år av manipulationer( psykiskmisshandel) innan mamman hade hamnat så djupt in i det att hon hade kunnat göra en sådan sjuk sak. Så ja klart hon har något allvarligt fel i huvudet.

Visst kan man manipulera människor under vissa omständigheter, t ex det som hände i Knutby, liknande saker har hänt i andra sekter.
Skillnaden är att det tar lång tid att få människor att göra vissa saker, som i Knutby med Sara.
Carita hade varit ihop med honom några månader innan hon började begå övergrepp, helt säkert förgrep de sig på barnen när de bodde ihop. Det finns inte en möjlighet att de levde ett helt normalt familjeliv de gånger de bodde ihop och i samma ögonblick som de flyttade isär så började övergreppen igen. Tyvärr finns det ju inga bevis, även om Carita själv säger att CA förgrep sig på sonen i duschen.

Läs vad aset skriver på sin Instagram, det där är inget svag, knäckt liten varelse.
Hon är stark och vet vad hon vill ha, kosta vad det kosta vill.
Hon slänger sig med ordspråk och på i alla fall ett ställe står det ungefär - vill du ha mig, så får du ta mig som jag är.

Var har all jäkla jämställdhet tagit vägen, vi kvinnor ska vara likvärdiga männen, vi klarar samma saker som män och dessutom är vi kvinnor inga svaga hjälplösa våp som blir livrädda för att en "man" blir och därför kissar på våra älskade barn om "mannen" vill det.
Citera
2020-08-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nja, riktigt så var det nog inte. De snokade helt enkelt i datorn. Hittade en mapp på skrivbordet med namnet "porr" som de öppnade. Klickade upp naket (bilder eller filmer, kommer inte ihåg) på Carita vilket de tyckte vad kul. De fortsatte leta porr på Carita och fick slutligen upp övergreppen. Det är denna information som framkommit i förhör. I media har de kommit med förklaring om "testa prestanda" och "konstiga filnamn" men det handlade, som sagt, om vanligt snokande och jakt på naket på Carita.

Edit: De lämnade heller inte in datorn direkt utan tog hem dem. Någon av snuskpojkarnas mamma fick se en av filmerna och sedan lämnades den in av någon tredje part.

Hoppsan! Det var så det var. Tack för klargörandet.
Jag har i ärlighetens namn inte läst hela FUP (ännu).
Citera
2020-08-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Inte så konstigt eftersom hon är sexig och visar upp sig. Det som är konstigt är att hon ej försökte dölja bilderna på övergrepp dvs hon ville att det ska upptäckas
Tror inte hon tänkte så långt. Intelligensgåvorna räckte bara inte till när de delades ut. Hade båda varit minsta lilla smarta hade de raderat filmer både på mobil och dator efter de skickats och tagits emot. Man får vara tacksam att de inte var smarta nog. Nu sitter de inne länge. Och barnen är skyddade.
Citera
2020-08-01, 19:28
Medlem
Citat:

Tycker ändå att det är otroligt konstigt att leta naket på andras personliga datorer oavsett om personen är 10/10 eller ser förjävlig ut. Heder kanske inte är så vanligt som man hoppas att det ska vara. Det som gör allt ännu mer konstigt är att personerna verkar bara vara ytligt bekanta och träffas för att barnen ska kunna leka, ännu mindre rotar man efter naket hos en nästan okänd människa.
Citera
2020-08-01, 19:35
Medlem
Citat:
Nja, riktigt så var det nog inte. De snokade helt enkelt i datorn. Hittade en mapp på skrivbordet med namnet "porr" som de öppnade. Klickade upp naket (bilder eller filmer, kommer inte ihåg) på Carita vilket de tyckte vad kul. De fortsatte leta porr på Carita och fick slutligen upp övergreppen. Det är denna information som framkommit i förhör. I media har de kommit med förklaring om "testa prestanda" och "konstiga filnamn" men det handlade, som sagt, om vanligt snokande och jakt på naket på Carita.

Edit: De lämnade heller inte in datorn direkt utan tog hem dem. Någon av snuskpojkarnas mamma fick se en av filmerna och sedan lämnades den in av någon tredje part.

Läs fup:en igen. Killarna var helt chockade och åkte till den enes mamma och visade henne.
Folk är så jäkla stora i käften och dömande. Två unga killar tror de ska fä se vanlig porr och får syn på Carita förgripa sig på dessa små barn.

Jag har passerat 50 årstrecket och även om jag hört hemska poddar och läst fup:ar här på flashback, så blev jag helt chockad och jävligt äcklad när jag läste det där första sakframställan. Jag klarade några datum, sen tittade jag bara på bevissammanfattningen i slutet på akten. Det tog ett par veckor innan ångest släppte, så jäkla hemskt att läsa och detta såg killarna, den ene var tvungen att kräkas.
Människor i chock funkar inte alltid rationellt.
Citera
2020-08-01, 19:36
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Hoppsan! Det var så det var. Tack för klargörandet.
Jag har i ärlighetens namn inte läst hela FUP (ännu).

Nu när jag läser mitt inlägg ser jag att det kan misstolkas angående mamman som fick se en film. Deras intention var självklart helst tiden att den skulle lämnas in till polis. När de fick hem datorn vad det någon annan att också kolla för att verifiera vad de sett. Om det verkligen stämde (man kan ju förstå att det var chockande) och därefter lämnades den in till polisen.
Citera
2020-08-01, 19:41
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Jag är tveksam till att hon visste om att de låg på datorn. CA påstår ju under rättegången att han var förfärad över all barnporr som CL konsumerade men var tydligen trots det så omtänksam att han tankade över allt, inklusive våldtäkterna på barnen, på ett USB som han gav henne. Självklart rent trams. Mappen henne "Caritas porr". Får man spekulera tror jag det är CA som lagt in allt snusk hon har skickat (dvs sådant som flickvänner i normala fall kanske skickar till sin pojkvän) men inte haft koll på att en del av övergreppen inkluderade. CA hade ju inte riktigt koll på var han hade sitt material och det var väl spritt i olika dubbletter och kopior på flera olika lagringsmedia som polisen beslagtog.
Citera
2020-08-01, 19:43
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Läs fup:en igen. Killarna var helt chockade och åkte till den enes mamma och visade henne.
Folk är så jäkla stora i käften och dömande. Två unga killar tror de ska fä se vanlig porr och får syn på Carita förgripa sig på dessa små barn.

Jag har passerat 50 årstrecket och även om jag hört hemska poddar och läst fup:ar här på flashback, så blev jag helt chockad och jävligt äcklad när jag läste det där första sakframställan. Jag klarade några datum, sen tittade jag bara på bevissammanfattningen i slutet på akten. Det tog ett par veckor innan ångest släppte, så jäkla hemskt att läsa och detta såg killarna, den ene var tvungen att kräkas.
Människor i chock funkar inte alltid rationellt.

Ja, jag såg nu att mitt inlägg kunde misstolkas som att mamman hittade övergreppen av en slump. Så var det självklart inte. De bad henne kolla och datorn lämnades sedan till polisen av en tredje part. Faktum kvarstår dock att syftet med att rota runt i hennes dator var jakt på nakenbilder på Carita och varken prestandakoll och något konstigt filnamn.
Citera
2020-08-01, 19:46
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:

Varför tror du hon ville det skulle upptäckas?
Citera
2020-08-01, 20:00
Medlem
Citat:
Jag är tveksam till att hon visste om att de låg på datorn. CA påstår ju under rättegången att han var förfärad över all barnporr som CL konsumerade men var tydligen trots det så omtänksam att han tankade över allt, inklusive våldtäkterna på barnen, på ett USB som han gav henne. Självklart rent trams. Mappen henne "Caritas porr". Får man spekulera tror jag det är CA som lagt in allt snusk hon har skickat (dvs sådant som flickvänner i normala fall kanske skickar till sin pojkvän) men inte haft koll på att en del av övergreppen inkluderade. CA hade ju inte riktigt koll på var han hade sitt material och det var väl spritt i olika dubbletter och kopior på flera olika lagringsmedia som polisen beslagtog.

Delar dina reflektioner helt. Att döma av förhörsmaterialet så råder det också en del förvåning hos CA att polisen hittat materialet (eller snarare hans upprepande fråga "var"). Han underskattade helt klart förmågan att återskapa material - och i övrigt dålig disciplin på att sortera/radera.

Får jag lov att fråga - kommentarerna från rättegången som du nämner, kan jag se dessa någonstans? Hade varit intressant.
Citera
2020-08-01, 20:11
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farangking
Delar dina reflektioner helt. Att döma av förhörsmaterialet så råder det också en del förvåning hos CA att polisen hittat materialet (eller snarare hans upprepande fråga "var"). Han underskattade helt klart förmågan att återskapa material - och i övrigt dålig disciplin på att sortera/radera.

Får jag lov att fråga - kommentarerna från rättegången som du nämner, kan jag se dessa någonstans? Hade varit intressant.

Läs domen. Där erkänner även CA att han fått filmerna skickade till sig men att han gjorde allt för hennes skull. Således drar han samma vals som hon gjorde, en tanke han säkert fick efter att ha läst FUP där Carita spelar offer genom alla förhören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in