Citat:
Ursprungligen postat av
Lsasos
Någon som har en trovärdig teori? Kan inte riktigt släppa hans ord kring det hela. Att det är mjukt och inte lämnar märken.. Osv. Osv.
Detta ÄR väldigt intressant! Jag har inte hunnit lyssna på Tishkos förhör än. Skall göra detta imorgon.
Tyvärr så verkar vettiga inlägg återigen drunkna i trådens upprepningar, svammel och OT-inlägg. Som nu tex i indicier och Tishkos arrogans. Det sistnämnda var f.ö. redan väldigt tydlig i FUP-et (FUP-en

)
Att han slängde det i sina egna sopor i köket är ju konstigt förvisso men jag skulle tro att snöret/bandet användes vid strypsex som Parasoll skrev.
Han insåg att det var mjukt och att det inte lämnade några spår runt hals.
Han kan efter misshandeln dödat henne genom att strypa henne med badrockssnöret?
I så fall med sitt egna inte hennes. (Det med att hennes användes vid ”mordförsöket” är nog BS.)
För att ytterligare försvåra utredningen så valde han att avlägsna huvudet. Personligen tror jag att huvudet var den enda kroppsdel som har avlägsnats.
Flera i tråden har skrivit att det är för få märken på golvet i badrummet. Hade han styckat kroppen i fler delar så borde det finnas mer skada på golvet.
Personligen tror jag att kroppen dumpades på ett ställe, säkerligen med hjälp av en eller flera. Huvudet skulle han göra sig av med på egen hand och på en helt annan plats.
Han är ju korkad så tror absolut att Tishko trodde att detta var tillräckligt för att försvåra utredningen och göra det svårt att fastställa dödsorsak.
Men så åkte han fast innan han hann göra sig av med väskan.
Det så kallade ”självmordsförsöket” tror jag inte alls på. Något även systern hade svårt att tro.
Min teori är att strypsexet spårade ur och att Wilma tappade medvetandet vid något tillfälle. Tishko får panik och övertalar Wilma att skylla på självmord.
Kan ju vara detta han menar med att han var orolig för att få skit ifall det skulle hända igen?
Hon kan ha yttrat ”
Det är ingen fara Tishko” men inte i samband med ett självmordsförsök utan snarare i samband med strypsex som gått överstyr?!
Självklart är allt detta mina spekulationer bara.
Men just det att han upprepar hur det inte lämnar några märken är intressant.
Bandet/snöret kanske inte alls är något mordvapen. Han kan bara ha fått panik och gjort sig av med det i sista stund. Tänkte att spår av henne skulle kunna hittas från andra tillfällen?
Vem vet hur hans lilla imbecillhjärna fungerar? Enkelspårigt oftast och ibland alldeles för onödigt komplicerat. Han väver in sig i lögner hela tiden och verkar inte förstå att blodspår och DNA kan säkras utan att man ser det med blotta ögat.