2020-08-01, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
På vilket sätt är det ett "indiciemål"?

Utveckla gärna vart du anser det saknas tillräcklig teknisk och övrig konkret bevisning från åklagarsidan tack.

Säger inte att det absolut är så men jag tror heller inte att HR är instansen som skiljer indiciemål från "vattentäta" mål.
Citera
2020-08-01, 02:15
Medlem
Jag tror personligen att det är 2nd grade murder. Alltså det har varit gräl mellan dem - Tishko blir rasande och slår Wilma så hårt att hon dör - Tishko får panik och styckar huvudet - på nåt sätt klantar han till det och huvudet är i väskan. Mer komplicerad är det inte - förutom var resten av kvarlevorna är
Citera
2020-08-01, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
På vilket sätt är det ett "indiciemål"?

Utveckla gärna vart du anser det saknas tillräcklig teknisk och övrig konkret bevisning från åklagarsidan tack.
Indicier? arcanii ? vi vänder på frågan ..finns ngt som tyder på att T, INTE mördat Wilma..med eller utan medhjälpare att städa bort kroppen--?
Citera
2020-08-01, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Snälla stöd inte de idioterna.
Det verkar seriöst som de har delat upp ETT ljudklipp av offentliga handlingar för att kunna ta betalt.

Påpekar hur dom fixar bättre ljuď mm men ingen skillnad mot de som kom upp gratis här vad jag märkte iaf.
Citera
2020-08-01, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Håller bara med.
håller med! hela fredagen blev förstörd.(av höra mördaren) Jag blev, vanligtvis kool, oerhört stressad av att höra mördarens resonemang. Dock en eloge till åklagaren JIM som stod ut med alla lögner utan att gå i taket. Lugnt stilla lät han tishko ljuga bort sig själv, lurade in honom i fällan ljuga bort sig själv! Själv hade jag inte blivit en bra advokat..jag hade hoppat ur båset och strypt den satans mördaren! Tänk att vara så arrogant spydig,respektlös mot en åklagare med 40+års erfarenhet!! det vittnar om en ganska ..HMM sned självbild??
Citera
2020-08-01, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ja du. Tre timmar. Han behövde nog ett halvt hockeylag för att hinna med...
Men som du säger, han tänker med kocken 🍜
... Med andra ord! det MÅSTE ha funnits medhjälpare!!!!
Citera
2020-08-01, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
... Med andra ord! det MÅSTE ha funnits medhjälpare!!!!

MEN.. en konflikt hetsig debatt.. inte ovanligt ,människor/tonåringar hårda ord emellan..kanske Wilma gick över accepterad gräns? enl tishkos normer ..han slog henne lite för mkt .. hjälp.hon är död!! Men varför då inte ringa ambulans polis.."ngt fruktansvärt har hänt" kom fort...erkänna dråp...??
Citera
2020-08-01, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Säger inte att det absolut är så men jag tror heller inte att HR är instansen som skiljer indiciemål från "vattentäta" mål.

Nu kan detta mål inte betraktas som något indiciemål. Domen bygger på god teknisk bevisning och den tilltalades utsaga.
Vad som kommer att hända beror på vad som åberopas i överklagan. Jag är dock övertygad om att HR kommer att delge samma resultat som TR.
Citera
2020-08-01, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
MEN.. en konflikt hetsig debatt.. inte ovanligt ,människor/tonåringar hårda ord emellan..kanske Wilma gick över accepterad gräns? enl tishkos normer ..han slog henne lite för mkt .. hjälp.hon är död!! Men varför då inte ringa ambulans polis.."ngt fruktansvärt har hänt" kom fort...erkänna dråp...??

Om detta scenario hade utspelat sig kanske göken sluppit undan med vållande. Hade han sedan medverkat till utredningen och visat någon form av ånger, kanske han vore en fri man inom kort.

Nu valde han "Allan" stilen och då sitter han där han sitter och kommer att så förbli.
Citera
2020-08-01, 03:56
Medlem
Get-Schwiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Någon som har en trovärdig teori? Kan inte riktigt släppa hans ord kring det hela. Att det är mjukt och inte lämnar märken.. Osv. Osv.

Detta ÄR väldigt intressant! Jag har inte hunnit lyssna på Tishkos förhör än. Skall göra detta imorgon.
Tyvärr så verkar vettiga inlägg återigen drunkna i trådens upprepningar, svammel och OT-inlägg. Som nu tex i indicier och Tishkos arrogans. Det sistnämnda var f.ö. redan väldigt tydlig i FUP-et (FUP-en )

Att han slängde det i sina egna sopor i köket är ju konstigt förvisso men jag skulle tro att snöret/bandet användes vid strypsex som Parasoll skrev.
Han insåg att det var mjukt och att det inte lämnade några spår runt hals.
Han kan efter misshandeln dödat henne genom att strypa henne med badrockssnöret?
I så fall med sitt egna inte hennes. (Det med att hennes användes vid ”mordförsöket” är nog BS.)
För att ytterligare försvåra utredningen så valde han att avlägsna huvudet. Personligen tror jag att huvudet var den enda kroppsdel som har avlägsnats.

Flera i tråden har skrivit att det är för få märken på golvet i badrummet. Hade han styckat kroppen i fler delar så borde det finnas mer skada på golvet.
Personligen tror jag att kroppen dumpades på ett ställe, säkerligen med hjälp av en eller flera. Huvudet skulle han göra sig av med på egen hand och på en helt annan plats.
Han är ju korkad så tror absolut att Tishko trodde att detta var tillräckligt för att försvåra utredningen och göra det svårt att fastställa dödsorsak.
Men så åkte han fast innan han hann göra sig av med väskan.

Det så kallade ”självmordsförsöket” tror jag inte alls på. Något även systern hade svårt att tro.
Min teori är att strypsexet spårade ur och att Wilma tappade medvetandet vid något tillfälle. Tishko får panik och övertalar Wilma att skylla på självmord.
Kan ju vara detta han menar med att han var orolig för att få skit ifall det skulle hända igen?

Hon kan ha yttrat ”Det är ingen fara Tishko” men inte i samband med ett självmordsförsök utan snarare i samband med strypsex som gått överstyr?!

Självklart är allt detta mina spekulationer bara.
Men just det att han upprepar hur det inte lämnar några märken är intressant.

Bandet/snöret kanske inte alls är något mordvapen. Han kan bara ha fått panik och gjort sig av med det i sista stund. Tänkte att spår av henne skulle kunna hittas från andra tillfällen?
Vem vet hur hans lilla imbecillhjärna fungerar? Enkelspårigt oftast och ibland alldeles för onödigt komplicerat. Han väver in sig i lögner hela tiden och verkar inte förstå att blodspår och DNA kan säkras utan att man ser det med blotta ögat.
Citera
2020-08-01, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Nej, får inte dom vibbarna. Låt dom spekulationerna vara.
Om man forsöker se samanhangen i det maskade utifrån längd på orden samt hur sätningarna är uppbygd, verkar det osannolikt, tycker jag. Stämmer mera in på en abort eller liknande.
Kommer inte i håg nu, men det är vel enbart H*anna som lämnar så många uppgifter som maskas också?
Och på en utav första sidorna, vad kan stå där?
Tishkos styvmor som Wilma hade bra kontakt med berättade även något som blev maskat, tror det gällde pappan eller om det stod föräldrarna kommer ej ihåg. Styvmodern hade börjat gråta till och med, så känsligt var det.

Hur som helst så är det ganska uppenbart att något inte står rätt till med hennes föräldrar då det verkat pissa på henne fullständigt, och vem fan låter ens sin 15 åriga dotter bli tsm och flytta ihop med en 21 åring??
Hon måste haft en jävligt pissig uppväxt och det säger ju sig själv när hon inte vill bo hos sin pappa och inte får bo hos sin morsa.
Mamman verkar ju ganska vrickad och pappan har ej synts mer än att nästan allt blivit maskat i FUP när det gäller han.
Sedan verkar det som att hon dragit hem till Tishkos föräldrar flera gånger när hon mått dåligt eller bråkat istället för sina egna.

Snälla säg mig hur du inte lyckas få dom vibbarna?
Senast redigerad av EldoradoBakpulver 2020-08-01 kl. 04:34.
Citera
2020-08-01, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Get-Schwifty
Detta ÄR väldigt intressant! Jag har inte hunnit lyssna på Tishkos förhör än. Skall göra detta imorgon.
Tyvärr så verkar vettiga inlägg återigen drunkna i trådens upprepningar, svammel och OT-inlägg. Som nu tex i indicier och Tishkos arrogans. Det sistnämnda var f.ö. redan väldigt tydlig i FUP-et (FUP-en )

Att han slängde det i sina egna sopor i köket är ju konstigt förvisso men jag skulle tro att snöret/bandet användes vid strypsex som Parasoll skrev.
Han insåg att det var mjukt och att det inte lämnade några spår runt hals.
Han kan efter misshandeln dödat henne genom att strypa henne med badrockssnöret?
I så fall med sitt egna inte hennes. (Det med att hennes användes vid ”mordförsöket” är nog BS.)
För att ytterligare försvåra utredningen så valde han att avlägsna huvudet. Personligen tror jag att huvudet var den enda kroppsdel som har avlägsnats.

Flera i tråden har skrivit att det är för få märken på golvet i badrummet. Hade han styckat kroppen i fler delar så borde det finnas mer skada på golvet.
Personligen tror jag att kroppen dumpades på ett ställe, säkerligen med hjälp av en eller flera. Huvudet skulle han göra sig av med på egen hand och på en helt annan plats.
Han är ju korkad så tror absolut att Tishko trodde att detta var tillräckligt för att försvåra utredningen och göra det svårt att fastställa dödsorsak.
Men så åkte han fast innan han hann göra sig av med väskan.

Det så kallade ”självmordsförsöket” tror jag inte alls på. Något även systern hade svårt att tro.
Min teori är att strypsexet spårade ur och att Wilma tappade medvetandet vid något tillfälle. Tishko får panik och övertalar Wilma att skylla på självmord.
Kan ju vara detta han menar med att han var orolig för att få skit ifall det skulle hända igen?

Hon kan ha yttrat ”Det är ingen fara Tishko” men inte i samband med ett självmordsförsök utan snarare i samband med strypsex som gått överstyr?!

Självklart är allt detta mina spekulationer bara.
Men just det att han upprepar hur det inte lämnar några märken är intressant.

Bandet/snöret kanske inte alls är något mordvapen. Han kan bara ha fått panik och gjort sig av med det i sista stund. Tänkte att spår av henne skulle kunna hittas från andra tillfällen?
Vem vet hur hans lilla imbecillhjärna fungerar? Enkelspårigt oftast och ibland alldeles för onödigt komplicerat. Han väver in sig i lögner hela tiden och verkar inte förstå att blodspår och DNA kan säkras utan att man ser det med blotta ögat.
ja han var ju medveten om att repet inte lämnar märken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in