2020-07-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Orkar inte kolla upp just nu. Men ganska säker på att någon tidigare här påpekat att första övergreppet (som det finns bevis på) skedde typ 2v eller 2 månader in i förhållandet. Är så fallet att hon blivit manipulerad efter så kort tid måste denna patetiska varelse förlora förmyndarskapet och ha tillsyn resten av livet.
Barnporr kom in efter två veckor i förhållandet. Första övergreppet ca två månader.
Citera
2020-07-31, 23:22
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Barnporr kom in efter två veckor i förhållandet. Första övergreppet ca två månader.

Ja första bevisade övergreppet. Men det är ju med stor sannolikhet att detta pågått när de bott tillsammans och även senare perioder där de också bott tillsammans. Det är föga troligt att övergreppen upphört de perioder de bott tillsammans. Inte fan blir de botade under de perioderna. Men fy f-n hemska tanke vad barnen EGENTLIGEN utsatts för.

Känns också sannolikt att CAs barn inte är förskonade
Citera
2020-07-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Vad är det för fel på folk.
Man kanske kan manipulera vissa saker, som till exempel att man aldrig skulle vara otrogen och alla som påstår det ljuger och man själv väljer att tro att mannen man älskar verkligen är trogen och att alla andra ljuger.

Det går inte att manipulera någon att begå så fruktansvärda övergrepp på ens barn, utan då vill man det egentligen och tycker att det är ok att plåga barn.
Vissa tycker Carita är ett offer och kanske blev hon taskigt vaggad, men det är många som haft väldigt dålig barndom, med både psykisk och fysisk misshandel.
Skillnaden mellan dessa kvinnor och Carita är att de i stället blir mer beskyddande över sina barn och lättare känner av när någon man som CA försöker få tillgång till barn.

Om offermentaliteten ska användas som ursäkt, så är även CA helt säkert också ett offer.
I stort sett alla kända seriemördare i USA har haft väldigt svår barndom, men fortfarande gäller den fria viljan och man kan välja att inte begå dessa övergrepp och gör man det ska man straffas hårt.

Det går faktiskt att manipulera folk att göra väldigt sjuka saker. Svårt att säga vart gränsen går. Även så att personen i fråga har ett svagare psyke med. Men om det teoretiskt var möjligt att manipulera tjejen att våldta sina barn så hade det krävts år av manipulationer( psykiskmisshandel) innan mamman hade hamnat så djupt in i det att hon hade kunnat göra en sådan sjuk sak. Så ja klart hon har något allvarligt fel i huvudet.
Citera
2020-07-31, 23:27
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Du har helt rätt i din analys. CA största rädsla är att bli dömd av omvärlden och inget annat, då han har en ganska grandios självbild. Som delvis dessa kvinnor(CL, EH) byggt upp åt honom. CL visar inte på ngt sätt ånger alls, frågar inte efter sina barn en enda gång, eller påtalar att hon mår dåligt för deras skull. Hon spyr inte för att hon mår dåligt över vad som visas på filmerna, för dem har hon sett många gånger, redigerat (enligt henne själv) lagt över på dator (Lenovo?) . Jag utgår också ifrån att de kollat dessa filmer tillsammans. Hon spyr enbart för att hon är inträngd i ett hörn, och hon inser att det finns ingen väg ut.
Jag vägrar tro på det faktiskt enligt mig så är det CA som har varit drivande helt och hållet, jag vet att det inte ser ut så men har träffat en del personer irl som är verkligen experter på att manipulera
Citera
2020-07-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja första bevisade övergreppet. Men det är ju med stor sannolikhet att detta pågått när de bott tillsammans och även senare perioder där de också bott tillsammans. Det är föga troligt att övergreppen upphört de perioder de bott tillsammans. Inte fan blir de botade under de perioderna. Men fy f-n hemska tanke vad barnen EGENTLIGEN utsatts för.

Känns också sannolikt att CAs barn inte är förskonade
Självklart har det hänt ännu mera saker när de bott tsm. Han kunde inte hålla sig, ville bara ha mer o mer och grövre. Snabbt uttråkad. Och hon va med på allt, ville bara behaga denna jävla pedofil. EH måste sitta på mkt info, förstår om det är svårt för henne att öppna sig nu o typ säga: detta o detta har hänt, jag lät det hända och satte inte stopp för det. Även om hon skulle vilja berätta blir det svårt med formuleringen, då hon kommer framstå som medskyldig oavsett. El va hon med på det? Då kommer det aldrig komma fram.
Citera
2020-07-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jag vägrar tro på det faktiskt enligt mig så är det CA som har varit drivande helt och hållet, jag vet att det inte ser ut så men har träffat en del personer irl som är verkligen experter på att manipulera
Vad är det du vägrar tro på?
Citera
2020-07-31, 23:35
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Var det inte så att de var ihop tidigare/längre? (hon var ihop både med CA och AB samtidigt) och officiellt flyttade CL och CA ihop i Maj,eller minns jag fel?
Citera
2020-07-31, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Det går faktiskt att manipulera folk att göra väldigt sjuka saker. Svårt att säga vart gränsen går. Även så att personen i fråga har ett svagare psyke med. Men om det teoretiskt var möjligt att manipulera tjejen att våldta sina barn så hade det krävts år av manipulationer( psykiskmisshandel) innan mamman hade hamnat så djupt in i det att hon hade kunnat göra en sådan sjuk sak. Så ja klart hon har något allvarligt fel i huvudet.
Ja tänk bara på vad Johanna Möller kunde få folk att göra.. finns inga gränser för hur hjärntvättad man kan bli, det kan sätta sig riktigt djupt i folk.
Citera
2020-07-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Var det inte så att de var ihop tidigare/längre? (hon var ihop både med CA och AB samtidigt) och officiellt flyttade CL och CA ihop i Maj,eller minns jag fel?
Jo hon va otrogen mot AB och träffa CA ett tag innan de blev ett par officiellt. Även mot CA va hon otrogen i början o forts träffa AB fast det va slut.
Citera
2020-07-31, 23:37
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Vad är det du vägrar tro på?
CL är inte pedofil hon har blivit utnyttjad, det är en sak att hon har blivit dömd men det är inte hela storyn. Jag har läst igenom domen och allt och börjar förstå hur det har gått till.
Det e riktigt vidrigt hursomhelst.
Citera
2020-07-31, 23:39
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Jo hon va otrogen mot AB och träffa CA ett tag innan de blev ett par officiellt. Även mot CA va hon otrogen i början o forts träffa AB fast det va slut.
Hur länge var de ett par i hemlighet? (CA o CL)
Citera
2020-07-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
CL är inte pedofil hon har blivit utnyttjad, det är en sak att hon har blivit dömd men det är inte hela storyn. Jag har läst igenom domen och allt och börjar förstå hur det har gått till.
Det e riktigt vidrigt hursomhelst.

Ge din bild av hur du tror att det har gått till då? Är alltid intressant att ta in olika perspektiv och tolkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in