Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Jag hade velat se att Löfven hade samlat nationen och bett de som kan tillverka handsprit och munskydd och annat att göra det. Det är enkla grejor som de hade fått betalt för från konsumenterna. Men nej, sånt behövs inte för här ska vi bli flockimmuna och handsprit och munskydd skulle bara förlänga processen. Nu ser vi hur det går i USA då de gjorde munskydd till något politiskt likt Trumps MAGA-mössa.
Det är lite kul att se hur åsikterna svänger hit och dit även bland de omhuldade forskarna: Så här skriver alltså den avgudade Olsson i sin bok som kom ut i ny upplaga för några månader sen:
.DN skriver:....Men i hans bok Pandemi – myterna, fakta, hoten, som kom i ny upplaga i våras står att vanliga munskydd inte fyller någon som helst funktion.
”I stället kan det vara tvärtom, de ökar risken för smitta mer än de skyddar. Vi pillar på dem och rättar till dem, vi har dem under hakan eller så är de till och med, som jag sett några exempel på, placerade över pannan. Men liksom vi lärde oss att krypa in under skolbänken för att skydda oss vid ett atombombsanfall på 1970-talet, gav munskydd en falsk trygghet men samtidigt en känsla av handlingskraft.”
Men nu är han alltså munskyddsfantast. Jajja.... (Men för FB är det väl ärofullt när Olsson ändrar sig i just denna fråga men när Tegnell ändrar sig i andra sammanhang häcklas han. För mig framstår båda som lika goda kålsupare, och kan ha rätt eller fel vid olika tidpunkter och om olika saker.)