2020-07-31, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Om man bokar sex nätter ja, detta begränsar rätt kraftigt.

Så du menar att man får inte åka till Danmark över dagen?

Man måste boka hotell för 6 nätter?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Danmark har öppnat för alla i hela Sverige.
Då är det nytt för idag att vissa delar inte behöver redovisa sex bokade nätter? Det visste jag inte, har du någon länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det föreligger ett stort antal dödsfall vars datum inte gått att fastställa. Dessa måste tas i beaktande.

9 st menar du?
Citera
2020-07-31, 17:30
Medlem
Citat:

För hela världen gäller detta med undantag för Sveriges 3 mest sydliga län samt någon region i Tyskland om jag inte minns fel..
Citera
2020-07-31, 17:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Du svarade ju på mitt inlägg? Läste du inte vad jag skrev?

Om du bor i Skåne, Blekinge eller Halland kan du resa dit över dagen. Andra delar av Sverige måste visa att de bokat minst sex övernattningar för att släppas in.
Citera
2020-07-31, 17:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
9 st menar du?
Nej, det menar jag inte.
Enligt SCB rör sig hittills om totalt om 1364 dödsfall (oavsett dödsorsak) i Sverige i år vars datum inte går att avgöra.
Citera
2020-07-31, 17:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Man tar höjd för ytterligare 10 000 svårt sjuka de närmaste sex månaderna.

EU-kommissionen har säkrat en leverans av det antivirala läkemedlet remdesivir till ett belopp av över 750 miljoner kronor.

Socialstyrelsen har anmält intresse till EU-kommissionen om att få köpa läkemedlet för 10.000 patienter för ett halvår framåt, rapporterar Dagens Nyheter.

- Det mest troliga är inte att det blir så många, men vi har tagit höjd för ett värre scenario än det mest troliga, säger Thomas Lindén, avdelningschef på Socialstyrelsen, till tidningen.

Svt.se
Citera
2020-07-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
I vilket land, och varför?
Enligt OUF Skulle vi redan ha enorma mängder fler döda idag men i verkligheten så har dödligheten avtagit troligen beroende mest på färre felbehandlingar i vården.
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-07-31 kl. 17:49.
Citera
2020-07-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vill du sluta klippa i människors inlägg och förvanska det som skrivs? .
Jag har inte förvanskat! Men du håller alltså inte med dig själv? Poängen är att denna Corona beter sig nästan precis som en influensa som begränsats genom restriktioner. Giesecke Tegnell och Jag hade alltså rätt.
Citera
2020-07-31, 17:49
Medlem
Citat:
Man tar höjd för ytterligare 10 000 svårt sjuka de närmaste sex månaderna.

EU-kommissionen har säkrat en leverans av det antivirala läkemedlet remdesivir till ett belopp av över 750 miljoner kronor.

Socialstyrelsen har anmält intresse till EU-kommissionen om att få köpa läkemedlet för 10.000 patienter för ett halvår framåt, rapporterar Dagens Nyheter.

- Det mest troliga är inte att det blir så många, men vi har tagit höjd för ett värre scenario än det mest troliga, säger Thomas Lindén, avdelningschef på Socialstyrelsen, till tidningen.

Svt.se

Vojne vojne..

Tegnell tog höjd när han beställde fågelinfluensavaccin. Det var inte bra.
Sen lärde han sig en läxa o reserverade vaccin mot C19 som skulle räcka för 4milj svenskar. Det var inte bra.
Nu tar man återigen höjd och beställer medicin för 10.000 möjligt svårt sjuka. Det var ju inte bra. För då uppfattas detta snarare som ett mål istället för en försiktighetsåtgärd.

Inte lätt att vara alla till lags. Hur man än gör blir någon orolig/ledsen/förbannad..
Citera
2020-07-31, 17:50
Bannlyst
Citat:
Då är det nytt för idag att vissa delar inte behöver redovisa sex bokade nätter? Det visste jag inte, har du någon länk?

Stod i nästan varje tidning som säljs idag. Köpte inte den så såg inte fin texten.

Men rubriken var Danmark öppnar för ALLA i Sverige
Citera
2020-07-31, 17:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det citerade handlar om antalet dödsfall utan fastställt datum.
Menar du att det kommer att vara under 500 dödsfall utan fastställt datum i den slutgiltiga statistiken för helåret 2020 🤔?

Jag menar eftersläpningen i C-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in