2020-07-31, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Läs förhören med henne. Dom har ju pumpat henne väldigt hårt. Framkommer ingenting. SE hade inget privat umgånge de sista åren innan mordet. PU har ju vänt på varenda sten gällande SE, i syfte att hitta nåt skumt. Men man har ej hittat något.

Det skrivs ju om att han umgicks i militära kretsar. Få fram vilka det var. Vilka umgicks han med bland de moderata kommunpolitikerna i Täby?

Umgicks han med SÄPO- kommissarie CG Holm som bodde ute i Täby. Hade SE någon relation med CG Holms son som satt på tunnelbanetåget tillsammans med paret Palme till Rådmansgatan. Han testade ju livvaktsskyddet. Rapporterade sonen över denna information till någon? Till SE? Till pappan? Eller någon annan.
Citera
2020-07-31, 10:37
Medlem
14thInts avatar
Jag noterar en hyfsad överensstämmelse mellan taxichauffören Hellströms observation av en röd eller brun van med silverfärg på Tunnelgatan mellan Olofsgatan/Sveavägen i Söderbloms Säpo-PM och Monica Tärnåsens uppgift om att KSN disponerade en vinröd Chevabuss, som eventuellt var med i närheten av Operan kring 1-tiden.
Citera
2020-07-31, 10:44
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det skrivs ju om att han umgicks i militära kretsar. Få fram vilka det var. Vilka umgicks han med bland de moderata kommunpolitikerna i Täby?

Umgicks han med SÄPO- kommissarie CG Holm som bodde ute i Täby. Hade SE någon relation med CG Holms son som satt på tunnelbanetåget tillsammans med paret Palme till Rådmansgatan. Han testade ju livvaktsskyddet. Rapporterade sonen över denna information till någon? Till SE? Till pappan? Eller någon annan.

Stefan Holms pappa var Bo Holm.
Använd sökfunktionen.
Citera
2020-07-31, 11:06
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
OK. Så vad jag skrev som svar till "utredaren" om referat ur Ganzers bok är irrelevant !?

nä, säkert rätt. Vi är inne på ett mycket komplex område där iallafall jag inte är expert, allt ät hemligt och mycket går till på annat sätt än pappret säger. I slutändan vet vi att "comboys" kan göra som de vill om de har tur och är duktiga. Notera att samma gäller MUST-S och berömda licence to kill på MI5, eller Israels 2700 Mossad-killings---alla hanteras av hemliga separata strukturer separerade från övrigt rättsväsende. Jag passar därför just nu därför tänket för min del, det finns läggre hängande frukt i MOP just nu.
Citera
2020-07-31, 11:17
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Läs förhören med henne. Dom har ju pumpat henne väldigt hårt. Framkommer ingenting. SE hade inget privat umgånge de sista åren innan mordet. PU har ju vänt på varenda sten gällande SE, i syfte att hitta nåt skumt. Men man har ej hittat något.
Nu får det vara nog. Det är hög tid att rycka naglarna på kärringen. En efter en tills hon erkänner. Glöm inte dom på tårna. Det är varje medborgares plikt att berätta samt vittna i enighet med polisutredningarnas önskemål och direktiv för annars urholkas allmänhetens tilltro till de rättsvårdande socialdemokratiska myndigheterna. Hämta tången och sätt igång.
Citera
2020-07-31, 11:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Hans von Hofsten bodde i Täby likt SE. SE och Hofsten umgicks privat.

Även SÄPO- kommissarie CG Holm bodde i Täby och var en i ” gänget”.

Hofsten var starkt kritisk till ubåtskränkningarna och fick med sig flera marinofficerare under hösten 1985.

Det fanns ett enormt missnöje kring Palme..ett hat. När sedan Palme i april 1986 skulle åka till Moskva och träffa Gorbatjov så kokade det över uti Täby..

https://www.lindelof.nu/varfor-skot-olof-palmes-mordare-inte-ocksa-lisbeth/

En uppenbar koppling till personer vars göromål kan ha omfattats av sekretess, vars organisationer de ingick i till delar omfattas av sekretess.

Att SE inte längre umgicks med de här personerna betyder inte att all kontakt dem emellan hade upphört.

På en direkt fråga till någon av dem om de har haft kontakt med SE blir ju svaret givetvis nekande om kontakter med SE har med mordet att göra, naivt att tro annat.

Har HVF och CGH förhörts angående sitt umgänge med SE, om inte, varför?
Citera
2020-07-31, 11:32
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Du får köpa boken från nån bokhandlar innan Amazon tar livet av dem. Ett alternativ är att ringa
GB junior-nära hästens mun, enligt vissa källor

Jag lyckades surfa-upp den i pdf för nåt år sedan (ej kvar).
Citera
2020-07-31, 11:39
Medlem
hehehos avatar
Citat:
https://www.flashback.org/sp72385919
Monika T säger att de slog på rundradion 23:30 och fick höra via riksnyheterna att OP var skjuten. De hade fått höra det av en kollega/maskat precis innan och ville få det bekräftat.

De kom nog på i efterhand att de inte var så bra att de visste om mordet så tidigt...därav historien om nyhetssändningen.

en väldig stark sändare spiller över till andra frekvenser. Kompisarna som bodde bredvid MW-antennerna kunde höra radion i sina spisplattor...
Citera
2020-07-31, 11:40
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Nu får det vara nog. Det är hög tid att rycka naglarna på kärringen. En efter en tills hon erkänner. Glöm inte dom på tårna. Det är varje medborgares plikt att berätta samt vittna i enighet med polisutredningarnas önskemål och direktiv för annars urholkas allmänhetens tilltro till de rättsvårdande socialdemokratiska myndigheterna. Hämta tången och sätt igång.
det är smidigare med handbojor, bräda, och tillbringare.
Citera
2020-07-31, 11:48
Medlem
hehehos avatar
http://maidan.situplatform.com/

vi borde använda denna mjukvara
Citera
2020-07-31, 11:50
Medlem
Citat:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rundradio

En gammal term. Kände inte heller till den, så kollade upp för ett tag sedan.

Det betyder alltså FM riksradion! Så de hörde det mer än en timme innan det sändes i verkligheten.
Citera
2020-07-31, 12:03
Medlem
En undran.

När Palme skjuts så faller han framåt. Men vem är det som vänder upp honom på Rygg?? Är det Lisbet? För vad jag förstår av interjuver och annat med tex Anna Hage som är först på plats så verkar det som att Palme redan ligger på rygg. (Rätta mig gärna om jag har fel).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in