2020-07-31, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Sært. Pleier han å ta av skoene når han går inn? Tok han av seg skoene da han kom hjem 13:30 forsvinningsdagen, før han liksom lette igjennom huset etter AEH.

Tok han på sko rett før han gikk ut døren den morgenen? Går han aldri med sko innomhus.

Det er mange andre sine skoavtrykk som er identifisert, men ingen fra TH. "Alle" andre går med sko innendørs, bare ikke TH?

Det blir noen spørsmål til TH av dette her. Men han slipper å bli spurt, og han slipper å svare. Så lenge han fortsetter å nekte å stille i avhør.

En skyldig mann. En helt åpenbart skyldig mann.
Det fetade:

Finnes det sko som har såler som ikke lager avtrykk?
Kanskje TH ikke brukte å gå med sko inne i huset?

Kan det ha vært et gulvteppe/matte i entreen (som ble fjernet av GM) der TH brukte å stå da han tok sko på og av seg (og TH ikke brukte å gå inne i huset med sko på), og kan det være årsaken til at det ikke finnes avtrykk av THs skosåler (fra morgenen og fra dagene før) i huset?
Men hvis GM fjernet en slik eventuell matte da burde det ha vært skoavtrykk fra TH i entreen fra da han kom hjem på forsvinningsdagen og eventuelt tok av seg skoene.

Vitner som besøkte huset i dagene før forsvinningen kan sikkert fortelle om TH gikk med sko på (eller med tøfler på eller i sokkelesten) inne i huset i dagene før forsvinningen og kan kanskje også fortelle om han hadde samme vaner (gå inne med sko eller tøfler på eller i sokkelesten) tidligere.

Inne i Sloraveien 4 har politiet funnet skoavtrykk fra flere personer de har lyktes med å identifisere. Ingen av de tydelige avtrykkene stammer imidlertid fra sko som de vet tilhører Tom Hagen selv.
https://www.tv2.no/nyheter/11561365/

"Ingen av de tydelige avtrykkene"
...
- Fant politiet utydelige avtrykk som de ikke har lyktes med å identifisere?

Det har vel tidligere vært opplyst om at sproxskoavtrykkene var de eneste skoavtrykkene som de ikke har funnet skoeieren til. Men når det nå nevnes tydelige avtrykk, vet jeg ikke om det i tillegg finnes utydelige avtrykk som ikke er identifisert.

Når ble gulvene vasket sist før forsvinningen? Finnes skoavtrykk fra besøkende de siste dagene på gulvet i entreen og eventuelt på andre gulv i huset? Finnes skoavtrykk fra AE, og hva viser de avtrykkene?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-31 kl. 10:52.
Citera
2020-07-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Da gjenstår utenlandske kidnappere, pg amatør kidnsppere gjerne knyttet til miljøet rundt sønnen og krypto eksperten.

Indiserekken holder heller ikke, av det vi vet nå BØR den ikke holde. Da skremmer det meg.

Det er feil at det gjenstår kidnappere. Politiet sier at det ikke har skjedd noen bortføring.

Det skremmer meg mer om en åpenbart skyldig milliardær slipper unna straff for konedrap pga "bevisets stilling". Men jeg tror det blir dom i denne saken. TH må sone for sine synder.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det fetade:
Finnes det sko som har såler som ikke lager avtrykk?
Kanskje TH ikke brukte å gå med sko inne i huset?

Kan det ha vært et gulvteppe/matte i entreen (som ble fjernet av GM) der TH brukte å stå da han tok sko på og av seg (og TH ikke brukte å gå inne i huset med sko på), og kan det være årsaken til at det ikke finnes avtrykk av THs skosåler (fra morgenen og fra dagene før) i h
Men hvis GM fjernet en slik eventuell matte da burde det ha vært skoavtrykk fra TH i entreen fra da han kom hjem på forsvinningsdagen og eventuelt tok av seg skoene.

Vitner som besøkte huset i dagene før forsvinningen kan sikkert fortelle om TH gikk med sko på (eller med tøfler på eller i sokkelesten) inne i huset i dagene før forsvinningen og kan kanskje også fortelle om han hadde samme vaner (gå inne med sko eller tøfler på eller i sokkelesten) tidligere.

Inne i Sloraveien 4 har politiet funnet skoavtrykk fra flere personer de har lyktes med å identifisere. Ingen av de tydelige avtrykkene stammer imidlertid fra sko som de vet tilhører Tom Hagen selv.
https://www.tv2.no/nyheter/11561365/

"Ingen av de tydelige avtrykkene"
...
- Fant politiet utydelige avtrykk som de ikke har lyktes med å identifisere?

Det har vel tidligere vært opplyst om at sproxskoavtrykkene var de eneste skoavtrykkene som de ikke har funnet skoeieren til. Men når det nå nevnes tydelige avtrykk, vet jeg ikke om det i tillegg finnes utydelige avtrykk som ikke er identifisert.

Når ble gulvene vasket sist før forsvinningen? Finnes skoavtrykk fra besøkende de siste dagene på gulvet i entreen og eventuelt på andre gulv i huset? Finnes skoavtrykk fra AE, og hva viser de avtrykkene?

Ro ro ...

Sporene i Sloraveien 4 stemmer ikke med forklaringen TH har avgitt.

Det er mye rot med forklaringene til TH. De spriker. De stemmer ikke med fakta. Osv.

Hvorfor skulle han lyve om han ikke er skyldig i forbrytelsen mot AEH.
Citera
2020-07-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja jeg gikk en tur der også for å se hvordan det ser ut. Synes det er interessant å se selv. Det er ikke parkeringskjeller, men parkeringsplasser over bakken under tak og med lite innsyn fra gaten, men åpent og i uteluft. Altså utendørs, men samtidig under tak. Det er slik at man er nødt til å gå forbi den ishallen og parkeringsanlegget (Kulturhusgata) der for å komme seg til boligfeltene og områdene som ligger bakover i den retningen (Futurum/Rasta osv). Men går man i selve gaten som er naturlig valg, forbi den parkeringen og videre, (altså i Kulturhusgata) vil man passere et godt synlig kamera og hettemannen unngår tydeligvis bevisst alle disse kameraene i den gaten på hele sin ferd. Det synes jeg er innlysende ut ifra ruten han går. Det er antagelig det kameraet der som på lang avstand muligens plukker opp at personen går tvers over gaten og opp mot ishallsparkeringen (istedenfor å gå i gaten bortover retning kameraet). Siden det står om parkeringshuset i den artikkelen.

Det jeg mener å se er at dersom man ønsker seg videre fra ishallsparkeringen og retning Rasta/Futurum osv, og samtidig unngå kamera, så tror jeg det vil være mulig å gå gjennom den mørke uteparkeringen under tak der, og så ta seg gjennom en synlig og bred åpning på andre siden der og da kommer man ut i et område hvor jeg mener det ikke er mer kamera, men boliger og friluftsområder. Jeg vil gjette at det er det personen gjorde. Så det er antagelig derfor politi kanskje ikke kan vite hva som skjedde med hettemannen etter at vedkommende kom til ishallsparkeringen. Jeg mener det er mest sannsynlig at ferden gikk videre, for etter dette er det mye mer diskret terreng å bevege seg i slik jeg oppfatter det. For å ha bil stående der inne synes jeg virker svært unaturlig ettersom den da vil plukkes opp på flere kamera vil jeg mene.

Jeg forstår nå hvorfor politiet etter så lang etterforskning går ut med bilder av denne personen og synes vedkommende er svært interessant for saken.

Takk for interessant informasjon! :-)

Jeg kom til å tenke på:
Hvis AE ble fraktet bort fra huset i en bil så må det ha vært en person på åstedet som kjørte den bilen bort fra åstedet. Hvis hettemannen er medskyldig, hvorfor gikk han til og fra åstedet (med stor risiko for å bli observert) hvis han kunne ha sittet på i bil (til og fra åstedet) sammen med en annen GM, hvis denne forbrytelsen var nøye planlagt?
Men vi vet ikke når AE ble fraktet bort fra åstedet. Og vi vet ikke om det var en GM eller om de var flere GM.

Hvis det var kun 1 GM på selve åstedet og det var hettemannen, ble AE fraktet bort fra huset før eller etter GMs spasertur? Eller hadde GM plassert en bil i nærheten av huset tidligere på morgenen, og GM gikk til huset og flyttet AE fra huset og til bilen og kjørte bilen til et sted før han dukket opp gående på videoovervåkningen på vei bort mot ishallen? I så fall: Hvorfor valgte han å gå den strekningen? Var det en medhjelper som overtok bilen og kjørte videre med AE?
Citera
2020-07-31, 10:55
Medlem
Citat:
Det er feil at det gjenstår kidnappere. Politiet sier at det ikke har skjedd noen bortføring.

Det skremmer meg mer om en åpenbart skyldig milliardær slipper unna straff for konedrap pga "bevisets stilling". Men jeg tror det blir dom i denne saken. TH må sone for sine synder.

Ro ro ...

1) Sporene i Sloraveien 4 stemmer ikke med forklaringen TH har avgitt.

2) Det er mye rot med forklaringene til TH. De spriker. De stemmer ikke med fakta. Osv.

3) Hvorfor skulle han lyve om han ikke er skyldig i forbrytelsen mot AEH.
Nei, jeg ror ikke.

1) Fortell om hvilke spor som du mener at ikke stemmer med forklaringen til TH.

2) Kan du utdype dine påstander?

3) Hva mener du at TH har løyet om?
Citera
2020-07-31, 10:58
Medlem
Citat:
Nei, jeg ror ikke.

Dette er ikke noe jeg mener.

Jeg bare gjentar hva politiet har sagt for lenge siden. Og som du tydeligvis har gått glipp av.

Forklaringene til TH spriker. Er selvmotsigende. Stemmer ikke med fakta.
Citera
2020-07-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det at AEH's telefon legges på bordet viser at noen nær AEH la den der - GM viste hvilket bord den skulle ligge på - virker ikke realistisk at ekte kidnappere gjorde dette

Etter GG teori legges telefon på feil side da det mest sannsynlig var HHB1 som la den ifra seg - AEH var allerede ute av huset i bil
At den legges på feil side viser enten at hun tok feil av hvilken side den skulle legges på eller at det skulle vise at TH hadde lagt telefonen på "sin side".
Jeg forstår. Og jeg tenker at hvis TH skulle ha vært medskyldig, ville det vært mest logisk å sørge for å legge AEs mobil på et veldig uvanlig sted (som feks på gulvet) og ikke på det samme bordet som hun pleide å legge mobilen på.
Citera
2020-07-31, 11:06
Medlem
Citat:

Ro ro ...

1) Sporene i Sloraveien 4 stemmer ikke med forklaringen TH har avgitt.

2) Det er mye rot med forklaringene til TH. De spriker. De stemmer ikke med fakta. Osv.

3) Hvorfor skulle han lyve om han ikke er skyldig i forbrytelsen mot AEH.
Citat:
Nei, jeg ror ikke.

Citat:
Dette er ikke noe jeg mener.

Jeg bare gjentar hva politiet har sagt for lenge siden. Og som du tydeligvis har gått glipp av.

Forklaringene til TH spriker. Er selvmotsigende. Stemmer ikke med fakta.
Men du kan altså ikke nevne ett eneste spor som ikke stemmer med THs forklaring, og du kan ikke utdype dine påstander eller fortelle om hva du mener (eller tror?) at TH har løyet om?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-31 kl. 11:11.
Citera
2020-07-31, 11:20
Medlem
Citat:
Men du kan altså ikke nevne ett eneste spor som ikke stemmer med THs forklaring, og du kan ikke utdype dine påstander eller fortelle om hva du mener (eller tror?) at TH har løyet om?

Nei.

Jeg viser til politiets vurderinger. Og at Nedre Romerike tingrett mener at det er skjellig grunn til mistanke om at TH har drept, eller medvirket til drap, på sin kone AEH.
Citera
2020-07-31, 11:26
Medlem
Politiet reagerer på at Hagens skoavtrykk mangler på åstedet.

Kan man virkelig kalle dette for et indisium som peker på at han er skyldig? Etter det TV2 forstår, bygger politiet drapssiktelsen mot Tom Hagen på en lang rekke indisier. De manglende skoavtrykk er ett av indisiene. Politiet er fremdeles langt fra sikre på hva som skjedde da Anne-Elisabeth forsvant fra hjemmet sitt 31. oktober 2018.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49561472/#49561472

På en stol i gangen lå det en hvit konvolutt, trusselbrevet og flere av konas personlige eiendeler. Politiet har derfor stusset over at ikke Hagen oppdaget dette med en gang han gikk inn i huset.

Var det så rart da? Han så etter kona, og gransket vel ikke hver en stol så nøye i første omgang?

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49561629/#49561629

Nei, det er ikke rart i det hele tatt og hvis politiet tror det er rart så har de gått i en klassiske fellen å tro at folk oppfører seg helt likt og de som ikke gjør det er skyldige.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49561720/#49561720
Citera
2020-07-31, 11:49
Medlem
Citat:
Nei.

Jeg viser til politiets vurderinger. Og at Nedre Romerike tingrett mener at det er skjellig grunn til mistanke om at TH har drept, eller medvirket til drap, på sin kone AEH.

Jeg tror indisiene er sterke. Satt i sammenheng gis det et klart bilde av hvem som har motiv, hvem som står bak og hva som hendte på drapsåsted. Vi vet bare en bråkdel.
Det brenner under føttene til en medhjelper.
Hadde det handlet om amatører skulle saken vært løst for lenge siden.
Citera
2020-07-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Jeg tror indisiene er sterke. Satt i sammenheng gis det et klart bilde av hvem som har motiv, hvem som står bak og hva som hendte på drapsåsted. Vi vet bare en bråkdel.
Det brenner under føttene til en medhjelper.
Hadde det handlet om amatører skulle saken vært løst for lenge siden.

Ja. Jeg tror politiet har tatt rett mann. Og har sirklet inn en mulig medhjelper.

Og du har rett i det, at vi vet bare en brøkdel. Av denne brøkdelen så vet vi ikke sikkert hva som er ekte spor, hva som er dekkhistorie, og hva som er politiets mediestrategi.

Da blir det vanskelig å diskutere enkeltdetaljer. Synes jeg.
Citera
2020-07-31, 12:23
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

skjønner ikke hvorfor folk gidder å svare kisen lengere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in