2020-07-30, 19:20
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jaa detta har vi undrat länge. Kanske aldrig får svar , men EH verkar icke vara stabil, så man har en riktigt dålig magkänsla..

Vad baserar du det på? (Det fetade)
Citera
2020-07-30, 19:20
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dom har meddelats, ja. Och fanns på digitala löpsedlar idag.

Aha, ja det förklarar det nyvunna intresset. Tack för infon!
Citera
2020-07-30, 19:30
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Jag föreslår att du lugnar ner dig och tittar på det först inlägget i tråden. Där finns allt du behöver.

Går inte hitta i Facebooktråden bland alla miljarder inlägg 🤦‍♂️
Citera
2020-07-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridCarlqvist
http://www.bilddump.se/bilder/20200730192950-85.226.93.103.jpg

Bild på en sliten Carita efter hon ankom till polisstation och anhölls.
Det där är en bild på en tjej som vet att hon numera är helt rövknullad till att få ha en normal framtid.
Tack! Lite skillnad mot IG. Finns samma typ av bilder på CA?
Citera
2020-07-30, 19:34
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Tyvärr har man ej facebook så kan ej ta del av dom kommentarerna. Kan du inte screena och lägga upp här hur familjemedlemmarna försvarar äcklet?
i skrivande stund är det 3,4k kommentarer på bilden,men kan ta ett axplock vad folk skriver:

- "Så låga straff för så mycket ondska! Stackars barn som får dras med trauma för livet och handskas med enormt svek från samhället!"

- "Det är låga straff.. men hade förövarna haft utländska namn/annan färg på huden så hade dom fått hälften"

- "Hade det hänt mot mina barn,hade rättegången fått hållas mot mig..då hade det funnits två döda pedofiler.."

- "Hoppas dom kommer tillbaka till Nässjö efter sina korta straff så att vi kan välkommna tillbaka dom på passande sätt"

- "Djävulen kan komma i de finaste förpackningar."

- "Du avslöjar även barnen som måste skyddas till varje pris..Domen är ett fruktansvärt hån mot de små pojkarna o det de utsatts för...Att lägga upp bilden på mamman får oss inte att avsky henne mer,endast barnen blir mer lidande.."

- "Dom kanske skyddas för att det finns anhöriga till dom. Syskon, föräldrar, mor- och farföräldrar som kommer bli utsatta.
Tänker nån på det?"

- "Du kan väl inte mena att polisen ljuger,om vad dom har hittat på hans dator.Jag kan inte förstå att du vill skydda honom,bara för att du känner honom."

- " hur kan du säga att han är oskyldig om hon har filmat åt honom länge. Hade han varit oskyldig så hade han väl anmält henne för länge sen"

- "För att de bestämde sig för eftersom han är kille och hon är tjej så tycker de att hon inte har gjort det själv utan att det är han som har tvingat henne. Så behöver inte vakna upp. Jag står på barnen sidan men rätt ska vara rätt och han har inte gjort något och så är det"

- "Japp det är jag men det har inte med saken och gör överhuvudtaget för vi vet vad sanningen är och det gör inte ni så det så"

- "för att de har manipulerat bevis så sorry men ni har fel"

- "Jaa eftersom vi inte har varken fått bli förhörda och allt har gått fel till. Så är det synd att du är lika manipulerad som hela rätt systemet och den äckliga fittan"
Citera
2020-07-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Går inte hitta i Facebooktråden bland alla miljarder inlägg 🤦‍♂️
Hittar du inte det allra första inlägget som inleder den här tråden?
Citera
2020-07-30, 19:36
Medlem
Citat:
Jag har inte lyckats hitta en enda kommentar som talar till hans fördel. Kan nån hinta lite om namnet på skribenten?

Ang*l*ne Erl*ndss*n
Citera
2020-07-30, 19:38
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Hittar du inte det allra första inlägget som inleder den här tråden?

Jaha, trodde det menades inlägget på Facebook.
Citera
2020-07-30, 19:38
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Började hon storböla i rättegångssalen eller när hon fick höra från domaren att det blir 10 år i finkan? Kan tänka mig en tjej som Carita började böna och be med tårarna i ögonen.

En till synes vacker och normal tjej som nog ingen skulle kunna misstänka för något sånt här sjukt. Nu är hennes liv praktiskt taget över. När hon kommer ut så antar jag hon kommer byta namn och ansöka om skyddad identitet. En så ond person med ett förflutet som detta kommer ej få röra sig fritt någonstans, det kommer civilsamhället se till.

Fast samhället glömmer. Haga-mannen är ute sedan flera år, fick spö en gång, sedan skyddad identitet och så bara tystnad kring honom efter det. Tyvärr.
Citera
2020-07-30, 19:39
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den där snubben som hade sex med en 15-årig som var med på noterna fick 10 år. Vilket var minimistraff. De här två hade givet antingen fått livstid i USA eller straff på säg 200 år vilket blir detsamma som livstid.

Såklart olika pga delstat men under 60 år hade dom inte fått någonstans där, Life without parole i konservativa delstater.
Citera
2020-07-30, 19:39
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag antar att det är ganska bevisat att det är han som skrev i sin egen mobil?
Ja det är bevisat. Polisen hade vaskat fram ip-nummer och det bevisade att de var hemma var för sig
Citera
2020-07-30, 19:40
Medlem
Avengerssons avatar
Kom osökt in på en sak...Sjukt men måste ändå försöka hålla lite liv i tråden.

Vad kommer teoretiskt (och praktiskt) hända med barnen och den dagen då barnen börjar undra vart "mamma" tog vägen, det är trots allt hennes biologiska barn?

Den där Carita och Christian är ju levande bevis på att barn kan fara illa om de hamnar med vuxna som inte har spärrarna. Kommer dessa barn nu att hamna hos en fosterfamilj som tar tillfället i akt och utnyttjar barnen än mer?

Det är ju vanligt att barn utnyttjas om de kommer till fosterfamiljer, finns väl forskning på det?
Frågan är hur vanligt det är och om dessa barn i fortsättningen kommer bli utnyttjade av vuxna oavsett vart de hamnar?

Jag tänker även psykologiskt vad gäller barnen, de kommer nog inte bara att glömma utan ha minnen som lever vidare i deras hjärnor, hur stor är potentialen att de själva kommer att utveckla en störning eller ett tvingande beteende på grund av dessa övergrepp?

Det borde finnas en hel del forskning kring att barn som själva varit utsatta även kan bli potentiella förövare i framtiden?

Hela skiten är verkligen tragisk, men hur gör man nu för att skydda barnen från att aldrig mera få kontakt med dessa två AS och hur säkerställer man att barnen nu aldrig mer kommer bli utsatta för liknande övergrepp?

Man blir verkligen förbannad på detta!
Senast redigerad av Avengersson 2020-07-30 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in