Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Det var väl det misstaget Adam Alsing gjorde.
Gick med i Viktväktarna, gick ned 14 kg och åkte dit på covid-19
Troligen tränade han hårt också.
Jag tror mer på försiktig viktnedgång och måttlig motion.
Jaså det visste jag inte. Ja, lagom och långsiktigt är såklart alltid bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urtimating
Och de positiva effekterna för barn att slippa gå till skolan? Hur många självmord pga att barn mobbas i skolan slipper vi inte?
Håller med här. Många ungar har ett helvete i skolan, men det har helt glömts bort i den här debatten. Det framställs, som att alla barn har ett paradis i skolan, och ett helvete hemma. Dessutom har det otaliga gånger visat sig, att skolan inte fångar upp dom barn som misshandlas hemma, trots att barnen är i skolan på dagarna.
Tänk Bobby-fallet, Yara-fallet... Lärarna hävdade bestämt att barnen hade varit pigga och glada i skolan in i det sista, och när Bobby inte kom till skolan mer så anmälde skolan ändå inte någonstans eller reagerade på något annat sätt. "Vi gör inte hembesök", kommer jag ihåg att de sa. Så egentligen har barnen inget skydd från onda föräldrar och styvföräldrar heller, av att vara i skolan. (Dock tycker jag absolut att det SKA göras hembesök ifrån skolan eller kommunen, ifall man har hemundervisning under en längre tid.)
Samma med daghem, tänk på Theo-fallet i Mjölby och Albin-fallet i Skaraborg. Barnen har synliga skador och visar rädsla när styvfadern ska hämta dem på dagis - men personalen gör inget annat än dokumenterar det internt...