Citat:
Ursprungligen postat av
Sommaren19
Med tanke på vilket allvarligt brott pojkarna har blivit utsatta för bryr jag mig inte om resten att de gick in i hennes dator. Tycker det är en bagatell i detta stora sammanhang. Om de har gjort ett brott i samband med detta får det tas upp i ett nytt fall.
Missförstå mig rätt jag är helt enig med dig. Jag är bara kluven i om det var hederligt av grabbarna. Det var helt klart rätt och bra sak att lämna allt till polisen och upptäckten var bra. Men var det hederligt? Det är lite filosofi i frågan, lite moment 22. Dvs är dom hjältar efter allt detta trots att möjligheten finns att dom letade efter nudes på tjejen eller är dom två ohederliga personer som agerade rätt efter omständigheterna.
Att brottet upptäcktes och gått till straff är onekligen bra. Jag har bara hängt mig på den lilla detaljen eftersom de ursprungligen kallades för hjältar men om deras agenda ursprungligen var att hitta nakenbilder,
vilket man inte vet - så undrar jag ifall dom egentligen inte bara var mansgrisar som upptäckte ett brott punkt.