2020-07-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catpeople
Två vuxna människor har förstört två små barns liv. Utsatt dem för saker som är så vidriga och fruktansvärda att jag inte ens kan föreställa mig det. Mitt hjärta brister för dessa små oskyldiga barn... deras egen mamma, en person som ska vara deras trygghet, har förstört deras liv och får bara 10 år för det. Sinnesjukt. Barnen har fått hela livet förstört för sig. Det finns inget straff som är godtagbart nog för det dessa vuxna människor gjort.

Håller med om allt. Det här är så vedervärdigt så ord saknas. Må livet ta en annan vändning för dessa utsatta pojkar.
Citera
2020-07-30, 15:14
Medlem
HBOLLs avatar
Anstalten Hinseberg

Hinseberg är en anstalt med enbart kvinnliga intagna. Anstalten har 93 platser i säkerhetsklass 2. Anstalten ligger i utkanten av Frövi omkring två mil nordost om Örebro.

https://www.instagram.com/caritaloof/?hl=sv
Citera
2020-07-30, 15:16
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
699346:- i rättegångskostnader som vi betalar.

555000:- ska de betala i skadestånd. 30 000:- till gamlingarna, resten till barnen. Vi betalar.

Sedan kostar dessa två 1 miljon/år drygt per styck i anstaltsvärlden.

Fy fan så jävla sjuka straff vi har i Sverige.

Betalas skadestånd alltid utav skattebelare? Eller är det för att dem inte kan betala?

Någon som vet förresten om man kan läsa deras sms konversationer ocensurerat?
Citera
2020-07-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Detta är jag så kluven över, visst är det heder att dom lämnade in datorn men det finns inget hederligt i att snoka i en tjejs privatliv och klicka in på mappar som heter porr medan hon är iväg. Missförstå mig inte.

Det var bra att detta kom upp till ytan och att hon blev straffad. Men det skedde bara pga att killarna gick in på obehöriga mappar på datorn när de bara skulle kolla prestandan. Ohederligt men det var bra eftersom det visade sig vara något helt äckligt. Hade det bara varit nudes på henne själv i den mappen de klickade sig in på så hade livet fortgått och de hade sett det dom förmodligen ville se.

Med tanke på vilket allvarligt brott pojkarna har blivit utsatta för bryr jag mig inte om resten att de gick in i hennes dator. Tycker det är en bagatell i detta stora sammanhang. Om de har gjort ett brott i samband med detta får det tas upp i ett nytt fall.
Citera
2020-07-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Betalas skadestånd alltid utav skattebelare? Eller är det för att dem inte kan betala?

De är ocensurerade. Även beskrivningarna av filmerna är i detalj. Ingen rolig läsning.

Det är vissa namn osv som är maskade
Citera
2020-07-30, 15:25
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady

Som jag förstått betalas det alltid ut direkt via staten på något sätt om GM inte sitter på enorma förmögenheter, sedan är det ju statens uppgift att kräva tillbaka dessa pengar från dem. Vilket patetiskt nog görs av deras "inkomst" på anstalter, där dem kostar mer än vad de tjänar in men ändå betalas deras skuld av. Helt märkligt sjukt. Å andra sidan så kan ju aldrig en dömd människa komma tillbaka till något sorts normalt liv om den är skuldsatt över öronen så det är väl något slags moment 22.

Men pengarna är ju en sak, två barn är ju förstörda för ett bra tag framöver om man nu inte haft sådan "tur" att dem inte minns övergreppen på grund av sina låga åldrar.
Citera
2020-07-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommaren19
Med tanke på vilket allvarligt brott pojkarna har blivit utsatta för bryr jag mig inte om resten att de gick in i hennes dator. Tycker det är en bagatell i detta stora sammanhang. Om de har gjort ett brott i samband med detta får det tas upp i ett nytt fall.

Missförstå mig rätt jag är helt enig med dig. Jag är bara kluven i om det var hederligt av grabbarna. Det var helt klart rätt och bra sak att lämna allt till polisen och upptäckten var bra. Men var det hederligt? Det är lite filosofi i frågan, lite moment 22. Dvs är dom hjältar efter allt detta trots att möjligheten finns att dom letade efter nudes på tjejen eller är dom två ohederliga personer som agerade rätt efter omständigheterna.

Att brottet upptäcktes och gått till straff är onekligen bra. Jag har bara hängt mig på den lilla detaljen eftersom de ursprungligen kallades för hjältar men om deras agenda ursprungligen var att hitta nakenbilder, vilket man inte vet - så undrar jag ifall dom egentligen inte bara var mansgrisar som upptäckte ett brott punkt.
Citera
2020-07-30, 15:31
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommaren19

Men rätt sjukt ändå att det här uppdagades hängde på ett par kåta tonåringar som gick igenom hennes dator. Skulle det vara tex en vuxen person så skulle denna kanske bara kontrollera datorns prestanda och that's it. Skulle dessa kräk kunna fortsätta hålla på med detta.

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
De är ocensurerade. Även beskrivningarna av filmerna är i detalj. Ingen rolig läsning.

Det är vissa namn osv som är maskade

Yes, hittade pdf filen som någon här har lagt upp. Kan inget annat än att hålla med dig.
Citera
Medlem
Citat:
Missförstå mig rätt jag är helt enig med dig. Jag är bara kluven i om det var hederligt av grabbarna. Det var helt klart rätt och bra sak att lämna allt till polisen och upptäckten var bra. Men var det hederligt? Det är lite filosofi i frågan, lite moment 22. Dvs är dom hjältar efter allt detta trots att möjligheten finns att dom letade efter nudes på tjejen eller är dom två ohederliga personer som agerade rätt efter omständigheterna.

Att brottet upptäcktes och gått till straff är onekligen bra. Jag har bara hängt mig på den lilla detaljen eftersom de ursprungligen kallades för hjältar men om deras agenda ursprungligen var att hitta nakenbilder, vilket man inte vet - så undrar jag ifall dom egentligen inte bara var mansgrisar som upptäckte ett brott punkt.

Jo jag förstår ditt tänk.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Enligt FUP var det första som de klickade upp en nakenbild eller film på CL. Antar att de ville se mer av småbarnsmammans kropp så de fortsatte klicka. Att de skulle ha "prestandatestat" datorn inför ett köp eller reagerar på ett "konstigt filnamn" är självklart en efterhandskonstruktion för att inte framstå som de sunkiga pervon de faktiskt är.
Citera
2020-07-30, 15:32
Medlem
different_trips avatar
Är glad för att vi för en gångs skull får se att kvinnan får ett mer ordentligt straff, tyvärr syns det bland kommentarerna från kvinnor i tråden att kvinnan är ett "offer" för mannens vilja och uppmuntran.

Hur dessa två hittar varandra är en gåta, men det är kanske så att dessa träffats på ett forum för "gemensamma intressen" sedan tidigare.

Hur gör annars dessa pedofiler egentligen? "Ah du älskling, du har inte funderat på att stoppa lill-pelles snopp i munnen någon gång..?" Sjukt.

Har kvinnliga pedofiler samma "status" i fängelset som män eller är det så att hon kommer sitta med "vänner"?

Edit - Obehagligt att man kan hitta bilder på henne och sönerna. 4-5 år, alltså jag orkar inte läsa sånt här.
Senast redigerad av different_trip 2020-07-30 kl. 15:36.
Citera
2020-07-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Anstalten Hinseberg

Hinseberg är en anstalt med enbart kvinnliga intagna. Anstalten har 93 platser i säkerhetsklass 2. Anstalten ligger i utkanten av Frövi omkring två mil nordost om Örebro.

https://www.instagram.com/caritaloof/?hl=sv

Carita kommer bli placerad på Hinseberg i några månader på Riksen, sen kan hon få stanna kvar där eller bli förflyttad till Ystad, beroende på var det finns plats eller vad hon har för önskemål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in