2020-07-30, 09:38
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
FUP sida 887.....

" I juli 2018. Där skriver ni ett par sms om sex. Sedan skriver du Asså jag vill bara dela dig i 4 stycken o knulla alla separat. Vad menar du med det – ingen kommentar"

F Y F A N !

Nu vet vi ju inte hur många delar han styckat kroppen i men kan detta vara ett tecken på att han styckat kroppen 3 gånger, efter han avlägsnat huvudet från kroppen??

Huvud, överdel, ben och armar?? Hypotetisk fråga såklart men kan ju vara ett tecken efter vad han ssagt i förhör.
Där ser man. Så vi har alltså att göra med en kurdisk Patrick Bateman trots allt (i boken så sparar Bateman huvudena från hans kvinnooffer i frysen, och plockar ut huvudena lite då och då för att munknulla).

Hade Wilma inte varit så "kär" så hade hon lämnat Kurdo Psycho direkt efter det SMS:et. Det där är inte ett normalt SMS. Helt otroligt ärligt talat att hennes föräldrar och syster lät henne fortsätta vara ihop med den här psychokurden, med tanke på hur mycket Wilma berättade om Tishko för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Verkar som om han har svårt att tänka logiskt. Kanske blivit lite trött i huvudet av all cannabis.
Det är knappast cannabisets fel till att Tishko är som han är. Sluta anklaga en så fantastisk växt för skit som den inte har med att göra. Det finns hundratals miljoner cannabisrökare, typ ingen av dem går och styckmördar unga kvinnor, och det finns garanterat styckmördare som aldrig har rökt cannabis.

Citat:
Ursäkta min brist på bildning, men vem är Babianen?
Ett roligt rumänskt forumtroll, åtminstone innan hans psykiskt sjuka ryska fru tog över kontot:

#Babianen
Citera
2020-07-30, 09:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför skulle han inte ha kunnat hantera kroppen själv?
Jag tror det är en svår sak att be om hjälp med.
Det var väl även slarvigt städat. Förmodligen i panik.

Om han inte förslavat sina kvinnor hade hans städkunskaper varit lite bättre än det som lghten visar.

Visst har han hanterat den själv. Det är jag övertygad om. Det han däremot inte klarar är att förstå sin skuld. Tycker att vakterna på häktet ger en tydlig bild av vilket anus han är
Citera
2020-07-30, 09:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Han skulle väl åkt men tror han saknade visum.

Han hade Irakiska stämplar i sitt pass. Då får man stanna hemma säger farbror Trump
Citera
2020-07-30, 10:04
Medlem
Willow1s avatar
Jag skämms så ovärdig kriminalteknikern i avsnitt 22 podden känns.
Men en del gör tydligen allt för pengar. Sorgligt
Citera
2020-07-30, 10:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Advokaten får inte vidarebefodra uppgifter från media. Då bryter ju advokaten mot restriktionerna i häktesbeslutet.

Klienten kan inte erkänna för advokaten och ändå be advokaten agera som om klienten är oskyldig. Skulle ju innebära att advokaten måste ljuga inför rätten. Då måste advokaten avsäga sig sitt uppdrag eller att de lägger upp försvaret med utgångspunkt från vad klienten säger har hänt.

"Enligt 6.2.1 i god advokatsed får en advokat inte till domstol lämna en uppgift som advokaten vet är osann och inte heller bestrida en uppgift som advokaten vet är sann."

Det första det visste jag inte - att advokaten inte får diskutera vad som skrivits i media/tidningar etc. Fast det är ju faktiskt logiskt om man tänker efter (vilket jag inte gjorde - medger jag!) att sitter man häktad med fulla restriktioner så ska inte ngn annan kunna/få berätta sådana saker för den häktade. 1-0 till dig

Det andra om att en advokat får sin klient att erkänna saker i sin brottsliga handling = klienten erkänner brott ... så vet jag att en försvarsadvokat antingen har att välja på att avsäga sig uppdraget och/eller försöka att få till ett försvar som ger klienten förmildrande straffpåföljd. Vet att en advokat - oavsett sida de arbetar för - inte får ljuga i rätten. 1 - 1 till oss bägge
Citera
2020-07-30, 10:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Verkar som om han har svårt att tänka logiskt. Kanske blivit lite trött i huvudet av all cannabis.

Ja droger har nog den effekten till slut - så förutom ens tidigare och varande logiska tänk torde nog cannabisen ha gjort sitt till.
Citera
2020-07-30, 10:09
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Där ser man. Så vi har alltså att göra med en kurdisk Patrick Bateman trots allt (i boken så sparar Bateman huvudena från hans kvinnooffer i frysen, och plockar ut huvudena lite då och då för att munknulla).

Hade Wilma inte varit så "kär" så hade hon lämnat Kurdo Psycho direkt efter det SMS:et. Det där är inte ett normalt SMS. Helt otroligt ärligt talat att hennes föräldrar och syster lät henne fortsätta vara ihop med den här psychokurden, med tanke på hur mycket Wilma berättade om Tishko för dem.

Det är knappast cannabisets fel till att Tishko är som han är. Sluta anklaga en så fantastisk växt för skit som den inte har med att göra. Det finns hundratals miljoner cannabisrökare, typ ingen av dem går och styckmördar unga kvinnor, och det finns garanterat styckmördare som aldrig har rökt cannabis.

Ett roligt rumänskt forumtroll, åtminstone innan hans psykiskt sjuka ryska fru tog över kontot:

#Babianen

Det lär väl knappast ha varit så att de förmodat en styckning.

Märkligt sms, absolut. Jag har dock en fråga till dig: tar du alla dina sms på fullt allvar? OBS (ibland måste man övertydlig) Jag tar ej arabens parti, detta är en genuin fråga.

Psykologin inom förhållanden likt dessa, verkar heller inte vara spekulanternas prio.

Och som spekulant, så tror jag att stackarn är köttfärs vid det här laget.
Citera
2020-07-30, 10:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Konstigt uttalande egentligen. Var det en kärleksförklaring eller ett försiktigt uttryck för hans irritation på henne?
Hur tolkar ni andra det?

Alltså just DET sms:et ÄR sjukt ... VEM tänker ens så/eller skriver så? Om man är frisk??? Att vilja stycka sin partner och sedan knulla varje del för sig??? Va??? Då är vi inne på ngt annat än sex - snarare en vilja av maktutövande och i dess sjukaste form

Möjligen att ett sms kan gå i väg mellan parter i en relation om ngt dylikt: Jag vill knulla dig hårt eller dylikt ... men undermening: Jag är så kåt på dig. En HELT annan sak. Och då med sin partner i livet - eller hur? Typ - snuskprat mellan parterna. Men trots allt normalt (för en del) i att tala om att de är attraherade och mkt kåta. Inget som man/de menar med att misshandla varandra eller döda varandra.

Det var säkert just det som poliserna reagerade på och försökte få T att svara på - men i vanlig ordning så blev svaret: Ingen kommentar.

Som jag ser detta sms och hans vägran att svara på frågan = han är inte frisk grabben.
Citera
2020-07-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Det lär väl knappast ha varit så att de förmodat en styckning.

Märkligt sms, absolut. Jag har dock en fråga till dig: tar du alla dina sms på fullt allvar? OBS (ibland måste man övertydlig) Jag tar ej arabens parti, detta är en genuin fråga.

Psykologin inom förhållanden likt dessa, verkar heller inte vara spekulanternas prio.

Och som spekulant, så tror jag att stackarn är köttfärs vid det här laget.

Var Wilma verkligen så "omogen" om man ska uttrycka sig så? En 17-åring skulle väl ha vetat om saker o ting, men var Wilma sånt mentalt lägre ålder i tänk? Hon frågade typ sin syrra om precis allt Tishko gjorde och sa, "är det normalt?", är det här normalt?" o s v
Citera
2020-07-30, 10:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Asså.... allt det här e sjukt. Jag e svart och hela grejen föder bara rasism.
Jag skulle förstå om GM var svart men det här är jättekonstigt...

Svenskar lyssna. Jag är en sk invandrare.
Den här killen representerar inte alla oss.
Må Allah dömma honom....

Nu får du tänka efter: INGEN har anklagat just DIG för detta mord eller handling. Inte ens att någon anklagar alla människor från Kurdistan (eller vart de kom ifrån familjen) för detta mord på Wilma utan det som har hänt är ENBART gärningsmannen som är skyldig till. Ingen annan. Det mest troliga är att gärningsmannen inte har ett sunt sinne helt enkelt - påspätt med rökande av cannabis = då fungerar man inte som man borde göra i samhället och i relationer. Tragiskt men faktum.
Citera
2020-07-30, 10:21
Medlem
Ap-ungens avatar
Tishko var ju ute och vandrade på E6:an strax efter kl 21 på kvällen 14/11 - vad är era teorier angående detta?

Enligt polisen så fick ju han en magkänsla om att Tishko åkt bil ut dit men att han av någon anledning valt att promenera tillbaka längs vägkanten.

Detta känns väl som att det är i ett för tidigt skede för att ha hunnit stycka och göra sig av med kroppen? OM han inte fick hjälp på direkten denna kväll.

En annan fråga - vet vi och polisen att den svarta väskan med huvudet i låg där första gången polisen var i lägenheten? HUR är det möjligt att polisen missat väskan under så pass många dagar?

Ni får ursäkta ifall detta redan är helt utrett i tråden.
Citera
2020-07-30, 10:24
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja droger har nog den effekten till slut - så förutom ens tidigare och varande logiska tänk torde nog cannabisen ha gjort sitt till.

Kanske mer en fråga till drogforumet, men enligt fupen hade han väl blandat ut mängden? Hur gör man det i häktet utan att dricka mängder av vatten (eller tillsätta) i pissprovet? Är det blodprov tordes väl svaret vara klart..

F.ö. tänker jag detsamma gällande cannabisen (likt jag jämför annars missbruk av exempelvis alkohol).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in