Citat:
Nej-jag håller faktiskt inte med dig i att all skuld ska ligga på den där tokige pojken-
vuxna föräldrar bör ha ett normalt konsekvens tänkamnde, och se litet längre ..än vad en ung person gör- jag förstår att du inte inser vad jag försökt uttrycka-och att du på något vis inte lägger ansvaret hos dessa vuxna.
ok. har förstått hur du ser på denna tragiska händelse.
Att känna skuld när man varit omdömeslös och felat tyder ju på att man förstått sin brist o sina misstag, mognar till insikt och utvecklas och tänker o handlar på annat sätt i framtiden.
vuxna föräldrar bör ha ett normalt konsekvens tänkamnde, och se litet längre ..än vad en ung person gör- jag förstår att du inte inser vad jag försökt uttrycka-och att du på något vis inte lägger ansvaret hos dessa vuxna.
ok. har förstått hur du ser på denna tragiska händelse.
Att känna skuld när man varit omdömeslös och felat tyder ju på att man förstått sin brist o sina misstag, mognar till insikt och utvecklas och tänker o handlar på annat sätt i framtiden.
Möjligt att du förstår hur jag tänker. Jag har själv två vuxna barn - grabbar. Jag har precis som alla föräldrar varit med om deras uppväxt och gjort mitt bästa (fadern likaså och vi var gifta under hela deras uppväxt) och med lagom is i magen. Försökt lära dem Rätt och Fel osv. Oftast gick det bra (förutom lite tonårsbus/grejjer) men i det stora hela = de är vuxna nu 28 0ch 33 år - har jobb och relationer och det fungerar bra. Det blev folk av dem oxå!
MEN - OM de hade sprungit på eller umgåtts med fel folk och hamnat i fel sällskap så hade det inte hjälpt ngt alls att JAG eller pappan har en annan syn på hur livet borde levas. Man ska inte underskatta att världen är full med lockelser: knark, snabba cash osv Det jag menar är: Det jag växte upp med av saker för en tonåring är inte detsamma idag - helt enkelt. Det var inte ens detsamma för mina grabbar ... så med det i åtanke - tycker jag inte man kan klandra familjen för att W råkade illa ut. Varje generation har sina problem att hantera som vi föräldrar inte alltid (tyvärr) hinner med att se och hindra.
Låter som en gradios självbild har fått lite spel helt enkelt.