2020-07-29, 20:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Lego:
Telefonbruken nagler TH til saken, hvordan forklarer du det hvis AE stakk levende ved hjelp av barna?

Og så alle spørsmålene rundt løsepenger og livsbevis?
Å ringe hjem flere ganger har aldri naglet noen til en drapshandling

TH ville ringe hjem for å diskutere detaljer angående hytteturen. Slik han forklarte seg om til politiet. Slik SMS fra AEH til D1 viser - skriftlig at hytteturen var et tema.

Det var ikke hans daglige rutine å ringe hjem - dette har også kommet frem i media. Viser at han var i en uvant situasjon. Kan vise at han var opptatt på jobben slik de fleste er.

Motpart har kommunisert opplysninger angående AEH's helse og det ble betalt løsepenger.

Klipp VG
"I den siste meldingen fra dem som påstår å ha kidnappet Anne-Eli*sabeth Hagen, skrives det om hennes helseopplysninger. Tom Ha*gen betalte millionbeløp like etterpå."

"Etter det VG får opplyst ble et beløp på over ti millioner kroner betalt kort tid etter meldingen fra motparten"
Citera
2020-07-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg vet nå etter selv å ha sjekket, at den ruten som hettemannen gikk på Lørenskog, altså gjennom sentrum der og retning mot Sloraveien og retur, etter ALL sannsynlighet er valgt nettopp av det hensyn at den hadde lite kamera. Tilsynelatende kunne hettemannen i sitt hode kanskje håpe på ingen kamera på den ruten, fordi når man går der så ser man ingen synlige kamera etter hva jeg klarte å se.

Både på vei til og fra området ved ishallen er det SÆRDELES naturlig å gå den korteste veien som går omtrent rakt inn på festplassen derfra (rundt et hjørne bare). Akkurat der ligger forresten også Sparkjøp-butikken. Men denne personen går opp noen ganske lange trapper og opp via boligblokk-område oppe på en høyde som ikke brukes til gjennomgang, og ned lange trapper igjen på andre siden. En fullstendig ulogisk omvei.

Det er en rute som er fryktelig mye mer tungvindt, og ingen andre som skal bevege seg fra ishallen og til festplassen går den veien. MEN det som er greia er at hvis man går den vanlige veien som alle gjør, så må man forbi et stort tydelig kamera som er nært på den som går der. Akkurat dette kamera unngås ved å gå opp og gjennom boligblokk-feltet og ned trapp bak der igjen. Det er en rute som tydelig er valgt for å i størst grad unngå å bli sett. Det er sikkert også derfor politi synes denne personen er svært interessant. Og det forsterkes også når han heller ikke melder seg.

Han blir dog plukket opp på noe kamera likevel, men tilsynelatende på veldig lang avstand og det er heller ikke til å unngå tror jeg hvis man skal ta seg fra A til B, og komme seg over motorveien der. Derfor tildekket.

Vedkommende går også retning Sloraveien, og er ikke lenge borte før han må ha snudd og komme tilbake. Sloraveien 4 er det første huset man kommer til når man går den veien der, hvis man da går korteste vei retning bolighus, altså opp gangveien.

Noen tenker i hypotese at dette er staget for å lure politi. Altså for å få det til å passe i sine teorier må dette være staget osv. At en mann er involvert i saken og bare går der for lureri. Som at denne prøver å vise seg foran kamera med hensikt. Det kan ikke stemme synes jeg. Han prøver ikke vise seg foran kamera, men tvert imot. Det er heller ikke lett å forstå hvilket ærend personen må ha hatt, men noe må det ha vært tenker jeg. Hvis han ønsket å bli sett ville vedkommende gått der hvor det er synlig kamera i gata. Det er det så mange steder der.

På returen går vedkommende tydeligvis langs fortau/bilvei over motorveien før han ankommer Festplassen. (altså en litt annen rute enn på vei ut). Kamera der han stopper ved søppelkasser unngås på returen. Det interessante er nå at istedenfor å gå de ca 100 meterne rett fram mot ishall-område (som har mye kamera), så virker det altså som han velger å svinge litt tilbake rundt en bygning for å gå via festplassen og opp de trappene igjen og den "skjulte" veien.

Dette er mistenkelig på et helt annet nivå enn Futurum-mennene osv mener jeg. Her er det en som går mot der huset ligger, og returnerer kort tid etterpå. Med tildekket ansikt.Og som forsøker unngå kamera.
Interessant! Kan det tenkes at hettemannen har kjørt eller vært passasjer i bil på deler av strekningen på vei tilbake, ettersom han kom langs bilveien? Hvis han har kjørt eller vært passasjer i bil, har han rukket å vært i litt lengre tid i eller ved Sloraveien.
Citera
2020-07-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
AEH kan ikke bekrefte opplysningene men SMS bekrefter at hytteturen ble avlyst

At Y (B2) bekrefter i SMS at hytteturen er avlyst, samtidig som TH bekrefter i avhør at hytteturen ikke er avlyst gjør at denne teorien ikke er logisk. Dette viser at de ikke samarbeidet.

At Y (D2) skaffer alibi på annen måte gjør også denne teorien veldig risikabel.

Bare minner om at politiet har et SMS-bevis. Det er muligens denne SMS ? Har du tenkt på det.
Citera
2020-07-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant! Kan det tenkes at hettemannen har kjørt eller vært passasjer i bil på deler av strekningen på vei tilbake, ettersom han kom langs bilveien? Hvis han har kjørt eller vært passasjer i bil, har han rukket å vært i litt lengre tid i eller ved Sloraveien.

Det er en interessant tanke. Det tenker jeg absolutt han kan faktisk. Da vil han spare endel minutter på det. Etter det vi har fått presentert er ikke vedkommende plukket opp på returen før han går på festplassen. Så ja det er ikke umulig som du sier.
Citera
2020-07-29, 20:48
Medlem
Citat:
Det er en interessant tanke. Det tenker jeg absolutt han kan faktisk. Da vil han spare endel minutter på det. Etter det vi har fått presentert er ikke vedkommende plukket opp på returen før han går på festplassen. Så ja det er ikke umulig som du sier.
Takk! Hvis det foregikk slik, så kan kanskje hettemannen og den eventuelle bilføreren (som kanskje hadde oppholdt seg i huset i en periode?) ha flyttet AE fra huset til bilen. Og hettemannen ble sluppet av og bilføreren kjørte videre med AE i bilen.

Eventuelt kan bilføreren ha parkert bilen i nærheten av ishallen og hettemannen kan deretter ha møtt bilføreren i nærheten av ishallen og blitt med bilen videre. (Eller kanskje det ble byttet bil et sted i nærheten av ishallen, dersom AE ble transportert av denne eventuelle bilføreren).
Citera
2020-07-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Hvis det foregikk slik, så kan kanskje hettemannen og den eventuelle bilføreren (som kanskje hadde oppholdt seg i huset i en periode?) ha flyttet AE fra huset til bilen. Og hettemannen ble sluppet av og bilføreren kjørte videre med AE i bilen.

Eventuelt kan bilføreren ha parkert bilen i nærheten av ishallen og hettemannen kan deretter ha møtt bilføreren i nærheten av ishallen og blitt med bilen videre. (Eller kanskje det ble byttet bil et sted i nærheten av ishallen, dersom AE ble transportert av denne eventuelle bilføreren).

Et eller annet i en teori om noe tilsvarende på noe slags vis tenker jeg kanskje kan være mulig. Noe med en bil, sjåfør, passasjer, bilbytte. Noe å tenke på det ja. Bil ved ishallen tror jeg neppe. Tviler på at noen har kjørt dit. En bil vil nok holde seg litt mer utenfor kamerasonen tenker jeg. Men tror ikke denne personen kom fra selve ishallen (men han kom fra det området er det vi har blitt fortalt). Altså fra den retningen.
Citera
2020-07-29, 21:10
Medlem
Citat:
Et eller annet i en teori om noe tilsvarende på noe slags vis tenker jeg kanskje kan være mulig. Noe med en bil, sjåfør, passasjer, bilbytte. Noe å tenke på det ja. Bil ved ishallen tror jeg neppe. Tviler på at noen har kjørt dit. En bil vil nok holde seg litt mer utenfor kamerasonen tenker jeg. Men tror ikke denne personen kom fra selve ishallen (men han kom fra det området er det vi har blitt fortalt). Altså fra den retningen.
Ja, det høres mer sannsynlig ut at en eventuell bil var parkert på et sted uten kameraovervåkning.

Det som står i denne artikkelen om at hettemannen kom fra parkeringshuset og gikk til parkeringshuset, kan det være litt upresist skrevet (slik at det ikke betyr at hettemannen ble observert i selve parkeringshuset, men i nærheten av parkeringshuset)?

Politiet opplyser at mannens bevegelser var som følger:
Mannen blir første gang fanget på video klokka 10.22, da han kom fra parkeringshuset ved Lørenskog ishall.

...
Deretter var han borte fra overvåkningskameraer, før han dukket opp 28 minutter seinere, på Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog hus igjen, før han gikk til parkeringshuset ved ishallen.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

(eller kanskje hettemannen gikk til fots til parkeringskjelleren og gjennom parkeringskjelleren før han gikk til andematplassen, og at han gikk til fots etter å ha kommet til parkeringskjelleren på vei tilbake? Finnes det veier eller gangtuneller el.l. uten kameraovervåkning utenfor en av utgangene fra den parkeringskjelleren?)

Kanskje hettemannen byttet antrekk på et toalett (hvis det finnes) i parkeringskjelleren?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-29 kl. 21:19.
Citera
2020-07-29, 21:20
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Å ringe hjem flere ganger har aldri naglet noen til en drapshandling

TH ville ringe hjem for å diskutere detaljer angående hytteturen. Slik han forklarte seg om til politiet. Slik SMS fra AEH til D1 viser - skriftlig at hytteturen var et tema.

Det var ikke hans daglige rutine å ringe hjem - dette har også kommet frem i media. Viser at han var i en uvant situasjon. Kan vise at han var opptatt på jobben slik de fleste er.

Motpart har kommunisert opplysninger angående AEH's helse og det ble betalt løsepenger.

Klipp VG
"I den siste meldingen fra dem som påstår å ha kidnappet Anne-Eli*sabeth Hagen, skrives det om hennes helseopplysninger. Tom Ha*gen betalte millionbeløp like etterpå."

"Etter det VG får opplyst ble et beløp på over ti millioner kroner betalt kort tid etter meldingen fra motparten"
Å ta et par sporadiske telefoner av bekymring er en ting, men 8 i helt tydelige minutt-frekvenser er en annen. Ingen tvil om at dette er planlagte anrop som en slags kode. TH er naglet.
Citera
2020-07-29, 21:25
Bannlyst
Nye opplysninger:

Anne-Elisabeth Hagen-saken: Derfor mener politiet trusselbrevet ikke er ekte

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-saken-derfor-mener-politiet-trusselbrevet-ikke-er-ekte/3423998977.html
Senast redigerad av Hybridbil 2020-07-29 kl. 21:37. Anledning: feilskrift
Citera
2020-07-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
skal vi diskutere etikken rundt forsvaret eller kidnappingssaken ?

Det får du bestemme siden du kom med tilsvar til meg.
Citera
2020-07-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Nye opplysninger:

Anne-Elisabeth Hagen-saken: Derfor mener politiet trusselbrevet ikke er ekte

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-saken-derfor-mener-politiet-trusselbrevet-ikke-er-ekte/3423998977.html

Nettavisen fremstiller dette som nye opplysninger, men artikkelen inneholder ingenting nytt i saken.
Her tror jeg redaksjonen har vært mer opptatt av clickbaits enn av å komme med nye opplysninger.
Citera
2020-07-29, 21:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Bare minner om at politiet har et SMS-bevis. Det er muligens denne SMS ? Har du tenkt på det.
09.06 Anrop AEH til HHB1 (omtalt som 3 sekunder i VG-podcast 18.06.2020)

09.10 SMS fra AEH til HHB1

Klipp VG
"Et spor som peker klart i retning av at Anne-Elis*abeth ikke skulle til Kvitfjell, er en SMS hun angivelig skal ha sendt klokken 09.10 til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet."

HHB1 besvarte SMS senere uvisst når

Tidspunkt på når HHB1 besvarte SMS er ikke lekket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in