2020-07-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kurder är iranier, både genetiskt och lingvistikt är kurder ett iranskt folkslag och skiljer sig inte nämnvärt från perser (dock är kurder mycket värre än perser eftersom kurder är sunni-muslimer, mycket mer inavlade och jävligt aggressiva, medan perser mer är avslappnade Uncle Tom cuckar). Att det finns kurder som bor i Syrien, Turkiet och Irak beror på iransk invandring till dessa områden och kurdisk ockupation. Det är ett missförstånd att kurder skulle vara något helt annat än iranier; ett missförstånd som kurderna själva sprider gör att gynna deras Kurdistan-ockupation.

Så hur som helst, det är inte konstigt alls att Tishko och hans släktingar har haft i Iran att göra den senaste tiden. Som etnisk kurd så är Iran hans riktiga hemland helt enkelt.

Tishko blev ju även nekad USA inträde pga att han hade varit i Iran nyligen, vilket sannolikt besparade USA ett styckmord. Det finns alltså visdom i Donald Trump's muslimförbud; något Sverige hade mått bra av att ta efter, så att vi får lite färre minderåriga styckmördade svenska tjejer här framöver.

Ja, Tishko's bryshor har varit där och plockat upp Wilma's likdelar och fraktat iväg dem någonstans. Eftersom kurdo tishko är helt knäpptyst lär det aldrig hittas resten av kroppen. Detta är nog också varför Tishko inte avslöjar var resten av kroppen finns, eftersom han inte vill gola på sina bryshor. Tishko själv vet nog inte var övriga likdelar finns, men för att avslöja var de finns så måste han gola på de övriga inblandade. Bra hur som helst att hennes huvud hittades i hans lägenhet, det blir inte mycket bättre bevis än så. Ännu bättre hade det förstås varit om hon aldrig började dejta den här fulkurden.
Just. Det är här som förundersökningen helt har misslyckats. Ej styrkt, att T. har förorsakat Wilmas död (mördat?)! Fanns det någon mer i hans Lgh, i den stunden?
Borttransport av Liket; Är det styrkt, att nedmonteringen av W. kropp har bedrivits så långtgående att resultatet blev "småpaket"? Som sen T. själv lätt kunnat skaffa undan.
ELLER är det någon hittills outredd person som hjälpt T. med att frakta bort kroppen?? Det får vi tydligtvis aldrig någonsin se utklarat.
Så basta nu, in med Tishko i finkan bara - och glöm sen hela detta fåniga mordfall!!!
Citera
2020-07-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Man måste väl inte känna familjen för att veta hur asylsökande tänker och hur put-processer går till?

Jag vet inte om styrmamman egentligen är hand riktiga mamma, men OM hon är det och de har ljugit om det så är det utan tvekan för att kunna få PUT. Det är VANLIGT förekommande att asylsökande ljuger om sina relationer och familjekonstellationer för att deras (mer eller mindre) påhittade asylberättelser ska hänga ihop. Jag vet inte varför Tishkos pappa fick asyl men han kan ju ha sagt att modern blivit mördad eller att hennes familj ville hämnas på honom eller vad som helst för att få uppehållstillstånd. Och mamman kan ha fått PUT som ensamkommande eller som ensamstående kvinna.

Familjer får sällan PUT. Men ensamma kvinnor kan få det relativt enkelt. Därför ”splittrar” man ofta sin familj när man säker asyl. Dvs, kvinnan saker som ensam kvinna, barnen som ensamkommande och mannen som ensam man som ”lämnat” sin familj i hemlandet. På så sätt ökar deras chanser att få PUT.
Vad är PUT för någonting? Är det uppehållstillstånd?
Citera
2020-07-29, 10:37
Medlem
Citat:
Varför skulle polisen bry sig om det? Spelar det någon roll?
Det kanske inte är polisens bord?
Citera
2020-07-29, 10:37
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad är PUT för någonting? Är det uppehållstillstånd?
Permanent uppehållstillstånd.
Citera
2020-07-29, 10:44
Medlem
Citat:
Man måste väl inte känna familjen för att veta hur asylsökande tänker och hur put-processer går till?

Jag vet inte om styrmamman egentligen är hand riktiga mamma, men OM hon är det och de har ljugit om det så är det utan tvekan för att kunna få PUT. Det är VANLIGT förekommande att asylsökande ljuger om sina relationer och familjekonstellationer för att deras (mer eller mindre) påhittade asylberättelser ska hänga ihop. Jag vet inte varför Tishkos pappa fick asyl men han kan ju ha sagt att modern blivit mördad eller att hennes familj ville hämnas på honom eller vad som helst för att få uppehållstillstånd. Och mamman kan ha fått PUT som ensamkommande eller som ensamstående kvinna.

Familjer får sällan PUT. Men ensamma kvinnor kan få det relativt enkelt. Därför ”splittrar” man ofta sin familj när man säker asyl. Dvs, kvinnan saker som ensam kvinna, barnen som ensamkommande och mannen som ensam man som ”lämnat” sin familj i hemlandet. På så sätt ökar deras chanser att få PUT.
Men inget säger annat än att detta inte är Ts mamma, utan styvmor.
Citera
2020-07-29, 11:01
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men inget säger annat än att detta inte är Ts mamma, utan styvmor.
Inget annat säger? Inte polisens bord, nej förvisso fick en tanke ang det då sonen fått livstid för mord och att det ”nystas”.
Citera
2020-07-29, 11:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Nej men jag läste någonstans, kommer inte ihåg var, att han sagt att han hade såna här bitcoins (kryptovaluta), men det kanske bara var ljug. Vad vet man?
T säger själv under rättegången att han har bitcoins, går att läsa i tingsrättens dom.
Citera
2020-07-29, 11:11
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Nej men jag läste någonstans, kommer inte ihåg var, att han sagt att han hade såna här bitcoins (kryptovaluta), men det kanske bara var ljug. Vad vet man?

Det var här i tråden.

Någon med insyn berättade om hans "enorma investeringar". Det var visst skitsnack och ljug, bara småpengar i plånboken. Något darknet-köp. Ingenting uppseendeväckande alls utan bara ett grandiost egos självhävdelsefantasier.

Dock ej verifierbart, eftersom personen som kollade vill behålla sitt arbete.
Citera
2020-07-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Inget annat säger? Inte polisens bord, nej förvisso fick en tanke ang det då sonen fått livstid för mord och att det ”nystas”.
Jag tänker som så att om det är nån sorts anhöriginvandring från biomammans sida, krävs då inte pass och andra bevis på att man är den man säger? Eller hur skulle biomamman skaffat id-handlingar som visar att hon är nån annan och inte biomamma? Och om hennes son är här så skulle hon ha rätt att vara här utan att fiffla med identiteten? Eller tänker jag helt åt skogen nu?
Citera
2020-07-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Det var här i tråden.

Någon med insyn berättade om hans "enorma investeringar". Det var visst skitsnack och ljug, bara småpengar i plånboken. Något darknet-köp. Ingenting uppseendeväckande alls utan bara ett grandiost egos självhävdelsefantasier.

Dock ej verifierbart, eftersom personen som kollade vill behålla sitt arbete.
Så här beskriver hans polare R*kard Gustafs*on honom i förhör:

Han gillar politik, bitcoin och så här. Han är intresserad, vi har snackat mycket om ekorrhjulet
hur man kommer ur det ekonomiskt, alltså steget över Svensson, hur man tar sig längre
ekonomiskt. Det är inge dum kille liksom. Intresserar något honom så läser han mycket om
det. Som person är han ganska tystlåten och en tänkare. Men han skäms inte för att prata han
hade tal på studenten och så där.

I övrigt står åtminstone inte något mer i fupen om kryptovaluta och bitcoin.
Citera
2020-07-29, 11:18
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Jag tänker som så att om det är nån sorts anhöriginvandring från biomammans sida, krävs då inte pass och andra bevis på att man är den man säger? Eller hur skulle biomamman skaffat id-handlingar som visar att hon är nån annan och inte biomamma? Och om hennes son är här så skulle hon ha rätt att vara här utan att fiffla med identiteten? Eller tänker jag helt åt skogen nu?
Många har flera falska pass och identiteter.
Citera
2020-07-29, 11:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Jag är övertygad om att pappan är inblandad. Stenhårt.

Att inte föräldrarna förhördes kan bero på att de antingen valt att INTE vittna (de är anhöriga och kan välja själva), eller att de redan blivit förhörda flera gånger (de var ju faktiskt misstänkta ett tag) så det är inte ens nån vits att kalla dom. De vittnar ju inte under ed, så deras vittnesmål är fullständigt värdelösa.

Jag vet inte vad jag ska tro längre, någon postade ett utdrag från FUP där någon hävdat att pappan ställt T mot vägen och frågat var flickan är. Så det hela blev väldigt mer mystiskt...Samtidigt minns jag att pappan var misstänkt i början också. Alla bilar som stått utanför...Ja du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in