2020-07-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det finns gott om rabiata människor på båda sidorna. Det är egentligen en liten klick men dom hörs för mycket. Sverige skulle må mycket bättre om vi blev mer lagom igen. Det är det som varit nyckeln till våran framgång tidigare.
Gudskelov att inte Flashback sätter agendan för hur vi skall tackla Covid-19 (oavsett agenda...)!
Citera
2020-07-28, 17:44
Medlem
Madagascars avatar
Nytt dödsrekord rapporteras idag i Florida igen enl Worldometers. 186 själar förlorade.

Hmm... att det inte vänt än i Florida!? De har haft uppåtgående trend i Flera veckor och något måste de väl ändå försökt göra åt saken.
Citera
2020-07-28, 17:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Verkar ju dragit iväg i flera länder nu som genomgår en andra våg. Spanien tex. Varför skulle vi inte få en andra våg i Sverige?

Visst kommer det en andra våg, sen en tredje, en fjärde unt so weiter. Kommer finnas i många år framöver.
Citera
2020-07-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nytt dödsrekord rapporteras idag i Florida igen enl Worldometers. 186 själar förlorade.

Hmm... att det inte vänt än i Florida!? De har haft uppåtgående trend i Flera veckor och något måste de väl ändå försökt göra åt saken.
Ehhh.... jaa.....
Citera
2020-07-28, 17:52
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Hur riskabelt är det att köra med egen bil genom Sverige? Tjejen och jag bara. Vågar man ta in på nåt hotell, sitta och äta i en matsal, gå på toa utan att träffa folk. Hur säkra är hotellrum och sängar, handdukar? Att det är OK att vandra kring i skogen ett tag vet vi. Man blir tokig av att bara sitta på samma ställe och inte kunna göra nåt. Vi är inte i nån riskgrupp.

Lev som vanligt! Men var försiktig kring riskgrupper.
Citera
2020-07-28, 17:55
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och utöver detta: en vegan ;-)

Olsen anser att den Tamiflu som Tegnell köpte in för dyra pengar ska doneras till fattiga länder. Lite oklart varför när han samtidigt anser att användning av Tamiflu borde begränsas till det yttersta, eftersom vi annars riskerar att gå miste av ett verkande läkemedel när det gäller riskgrupper och säsongsinfluensor.

Själv undrar jag varför Olsen inte sittstrejkar utanför Japans ambassad, eftersom det är just där som Tamiflu missbrukas rejält..

Jag måste dock säga att jag har fått ett sympatiskt intryck av Olsen - trots att jag inte håller med med honom på många punkter.

Tegnell är ju en herre med stålpungkulor...
Tror du han är det? Efter ha lyssnat på hans sommar prat så kan man ju undra, tror inte han äter kött mer en 3 gånger i veckan i all fall. Mitt favorit citat från programmet är:
”Ser ni förresten parallellerna till klimatfrågan, det är två sidor av samma mynt. Människans expansion och vår omätliga hunger efter kött olja och konsumtion. Vi är jordens farligaste djur och vi tränger undan och vi dödar. ”
Klockrent!
Han ställer ju också frågan om vi verkligen skulle ha denna pandemi om vi varit veganer. Och naturligtvis skulle vi inte haft det.
Ja gillar honom, så mycket bättre en Tegnell. Visar han sig sedan vara Vegan.. WOW.

Jag skulle dok snarare sega att Tegnell har Arsenik i sina pungkulor, något skit är det som förpestar allt han gör i all fall. ;-)
Citera
2020-07-28, 17:56
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Verkar ju dragit iväg i flera länder nu som genomgår en andra våg. Spanien tex. Varför skulle vi inte få en andra våg i Sverige?

Inte i samma områden som drabbats tidigare.
Citera
2020-07-28, 17:58
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Antalet som testar positivt har vänt neråt. Dödstal släpar alltid. Dessutom är det precis som i Sverige, efterrapportering.

Var på CNN igår att dom tre värst drabbade staterna förmodligen nått en platå.
Citera
2020-07-28, 17:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Visst, men FB är ju sen länge ett tillhåll för högerextrema som även i denna tråd försöker göra politik av detta. Finns säkert rabiata vänstermänniskor också.

Fast inte så många, va? Och även om de är rabiata är de snälla innerst inne.
Citera
2020-07-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tror du han är det? Efter ha lyssnat på hans sommar prat så kan man ju undra, tror inte han äter kött mer en 3 gånger i veckan i all fall. Mitt favorit citat från programmet är:
”Ser ni förresten parallellerna till klimatfrågan, det är två sidor av samma mynt. Människans expansion och vår omätliga hunger efter kött olja och konsumtion. Vi är jordens farligaste djur och vi tränger undan och vi dödar. ”
Klockrent!
Han ställer ju också frågan om vi verkligen skulle ha denna pandemi om vi varit veganer. Och naturligtvis skulle vi inte haft det.
Ja gillar honom, så mycket bättre en Tegnell. Visar han sig sedan vara Vegan.. WOW.

Jag skulle dok snarare sega att Tegnell har Arsenik i sina pungkulor, något skit är det som förpestar allt han gör i all fall. ;-)

Olsen äter bara viltkött om jag inte minns fel. Mest pga den överdrivna antibiotika-användningen i den globala köttindustrin.
Citera
2020-07-28, 18:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Visst kommer det en andra våg, sen en tredje, en fjärde unt so weiter. Kommer finnas i många år framöver.

Men då har vi nog vaccin. Det hinner vi inte ha innan andra vågen är över oss. FHM är inte tillräckligt snabbfotade.
Citera
2020-07-28, 18:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Inte i samma områden som drabbats tidigare.

Du pratar Rinkeby? Finns ju andra områden än Rinkeby i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in