Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Och utöver detta: en vegan ;-)
Olsen anser att den Tamiflu som Tegnell köpte in för dyra pengar ska doneras till fattiga länder. Lite oklart varför när han samtidigt anser att användning av Tamiflu borde begränsas till det yttersta, eftersom vi annars riskerar att gå miste av ett verkande läkemedel när det gäller riskgrupper och säsongsinfluensor.
Själv undrar jag varför Olsen inte sittstrejkar utanför Japans ambassad, eftersom det är just där som Tamiflu missbrukas rejält..
Jag måste dock säga att jag har fått ett sympatiskt intryck av Olsen - trots att jag inte håller med med honom på många punkter.
Tegnell är ju en herre med stålpungkulor...
Tror du han är det? Efter ha lyssnat på hans sommar prat så kan man ju undra, tror inte han äter kött mer en 3 gånger i veckan i all fall. Mitt favorit citat från programmet är:
”Ser ni förresten parallellerna till klimatfrågan, det är två sidor av samma mynt. Människans expansion och vår omätliga hunger efter kött olja och konsumtion. Vi är jordens farligaste djur och vi tränger undan och vi dödar. ”
Klockrent!
Han ställer ju också frågan om vi verkligen skulle ha denna pandemi om vi varit veganer. Och naturligtvis skulle vi inte haft det.
Ja gillar honom, så mycket bättre en Tegnell. Visar han sig sedan vara Vegan.. WOW.
Jag skulle dok snarare sega att Tegnell har Arsenik i sina pungkulor, något skit är det som förpestar allt han gör i all fall. ;-)