2020-07-28, 14:09
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige
+2 döda
+2 iva
+99 fall

Danmark
+0 döda
+0 iva
+30 fall
Dvs. Sverige som lät smittan flöda fritt närmar sig ett land med lägre befolkning som dessutom låste ner.
Var tog de långa smittkedjorna vägen?

Sveriges väg ter sig allt mer rätt. Eller ja, tills om 2 veckor då det brakar loss.
Citera
2020-07-28, 14:09
Medlem
Fantastiskt vad smittspridningen avstannat i Sverige.
Citera
2020-07-28, 14:10
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige
+2 döda
+2 iva
+99 fall

Danmark
+0 döda
+0 iva
+30 fall

Var hämtar du IVA ifrån? Siffran är 0 idag. 1 igår och före det 1 den 22 juli.
Citera
2020-07-28, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Dvs. Sverige som lät smittan flöda fritt närmar sig ett land med lägre befolkning som dessutom låste ner.
Var tog de långa smittkedjorna vägen?

Sveriges väg ter sig allt mer rätt. Eller ja, tills om 2 veckor då det [i]brakar loss[/I].

Briljant!

Men visst pekar mer och mer på att Sverige valt rätt väg. Många huvuden lär rulla runt om i världen.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Diskrepansen på Region Skånes rapportering och FHM:s officiella rapportering är 6 dödsfall.
Så de ska väl ramla in i dagarna.
Merparten av de som avlider numera verkar göra det utanför sjukhusen i Skåne.

Citat:
På grund av registervård och fördjupad översyn av siffrorna på kommunnivå, kommer siffrorna för vecka 30 först att publiceras onsdagen den 29 juli.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du hängde inte med som vanligt mitt inlägg handlade om WHOs påstående att detta var detta den värsta hälsokrisen hittills under deras historia vilket dock jag finner osannolikt.
Jag fick inte ihop det eftersom genomsnittet inte stämmer då heller. Om du säger att det är "det värsta hittills med avseende på genomsnittligt döda per dag" så är väl det ok. Frågan är dock vilken dag man skall räkna ifrån. Jag skulle säga att Mar 11 är korrekt startdatum eftersom det är då WHO deklarerar en Pandemi, men antalet döda i snitt räknat från 11 Mars till 27 Juli är 4,674 personer per dag så då stämmer inte dina siffror.

Om jag försöker sätta mig in i hur du räknar, hur räknar du? Egentligen. Är det ett snittet på ettlöpande 30-dagars snitt? Berätta.
Citera
2020-07-28, 14:13
Medlem
Kraftig ökning i hela Europa men konstant minskning i Sverige. Någonting gör vi ju rätt.

Folk i landet lever ju typ precis som vanligt nu och ändå skjuter inte siffrorna iväg. Tyder på en större immunitet.
Citera
2020-07-28, 14:14
Avslutad
"Varför kommer Stockholmare få resa till Norge?"

Hur är det möjligt att man inte förstått vad som presenterats?
Citera
2020-07-28, 14:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Är väl tämligen självklart. 08or reste tillbaka med skiten runt sportlovstid, samtidigt som det hela bagatelliserades av FHM som inte vidtog några åtgärder. Resten är snart 6k döda, jämfört med grannländernas ynka hundratal.

Du tror att det bara är boende i Stockholm som reser?
Citera
2020-07-28, 14:16
Medlem
Samuel332s avatar
2+ döda och 99+ smittade, Nu har smittan stannat av. USA beräknar ett färdigt vaccin till Oktober 2020 och vi kommer att ha klarat det galant ändå om några senila pensionärer som gått bort. Vi kommer inte att få uppleva en andra våg då ett vaccin är 2 månader ifrån samt ökar resandet i Europa utan att man ser ett ökat antal covid fall i Sverige.
Citera
2020-07-28, 14:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Kraftig ökning i hela Europa men konstant minskning i Sverige. Någonting gör vi ju rätt.

Folk i landet lever ju typ precis som vanligt nu och ändå skjuter inte siffrorna iväg. Tyder på en större immunitet.

Europa är väldigt stort. I Spanien har de blossat upp i regioner som tidigare varit relativt milt drabbade, Katalonien. Minns jag rätt så var det området runt Madrid som tog smällen i våras.

Tex så är ju hela södra Italien i princip förskonat än så länge. Väldigt troligt att det kommer blossa upp där framgå augusti-septemember.
Citera
2020-07-28, 14:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Björn Olsen är ute och är förvirrad igen. "Det blir ingen andra våg". Märkligt att han är så tvärsäker när det faktiskt börjar röra på sig i en del länder nu. Det konstiga är att dessa utbrott inte verkar ske i samma områden som under första vågen?
Han pratar om Sverige. Eftersom vi haft en så stor smittspridning samt många döda får vi ingen andra våg utan det blir klusterutbrott, vilket för övrigt FHM håller med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in