2020-07-28, 12:28
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tegnell är extremt manipulativ. Hans vana att förskjuta betydelser, vantolka begrepp och slingra sig är väldokumenterad.

Tegnell är i första hand politiker, eller rättare sagt politisk marionett.

Att han la läkeriet åt sidan förstår jag.

Han ska inte jobba med människor.

Hade han jobbat med IT så hade man satt honom som databasadministratör.
Undangömd i serverrummet för att begränsa mänskliga kontaktytor.

(Databasadministratörer generellt sätt är smarta men totalt missanpassade och fungerar inte ihop med andra).

Citera
2020-07-28, 12:29
Medlem
Något jag tänkt på är hur allt blev som vi trodde i Sverige.

Väldigt tidigt räknades det med upp mot 10.000 döda i Sverige och nu har vi nästan 6.000 döda. Vi genomförde diverse åtgärder men ändå så sades det att det kommer bli upp mot 10.000 döda. Att vi inte gjort något stämmer ju inte - alla som levt denna vår och sommar vet hur mycket som har gjorts.

Så att det är 6.000 avlidna i Covid 19 i Sverige är inte en överraskning för mig - det förberedde vi oss på väldigt tidigt i pandemin - 6000 är ju dessutom lite i underkant om vad som sagts.

Det som förvånar mig är hur effektivt vissa länder (t ex Norge, Danmark och Finland) kunde stoppa smittspridningen till nästan noll och därför får MYCKET färre avlidna. Nu tog ju de i mycket mer med åtgärder t ex stängning av alla skolor och dagis.

Frågan är hur det blir framåt - hur ska dessa länder göra till hösten? Fortsätta med stängda skolor och dagis?

Norrmän är ju också precis lika blåsta som Svenskar om de får bestämma själva har det visat sig. När de fick åka till Sverige efter månader av information från deras regering om hur det ligger döda längs gatorna i Sverige så åker de direkt till Sverige och ställer sig tätt packade i en 300 meter lång kö för att köpa lite alkohol billigare än de kan göra hemma.
Citera
2020-07-28, 12:29
Medlem
WHO:s oro – länderna behöver sköta sig
”Svåraste hälsokrisen någonsin”

Världshälsoorganisationens generaldirektör Tedros Adhanom Ghebreyesus ser samband mellan länders strategi för att minska på coronaviruset och antalet nya fall.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/varldshalsoorganisationens-oro-landerna-behover-skota-sig/
Citera
2020-07-28, 12:30
Medlem
tjallepetters avatar
Björn Olsens sommarprat är klockrent.

Enda experten som jag lyssnar på tillsammans med amerikanen Michael Osterholm.
Det jag uppskattar är deras ärlighet och raka svar.
Citera
2020-07-28, 12:30
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Förstår att du har svårt med matematiken men ja om det dött 650000 av påstådd C19 så blir det runt 3000 Per dag i snitt på 180 dagar
Njej, räknar du 180 dagar från igår så är snittet 3,632 men när menar du att det skulle vara "värst hittills"...?

Menar du snittet räknat löpande 180 dagar bakåt? Det blir ju lite dumt eftersom det inte går att räkna 180 dagar glidande medeltal över hela perioden.

Är det inte enklare att du helt enkelt erkänner att du inte hade en susning om vad du dillade om utan kläckte ur dig något skit som du inte riktigt förstod?

Du får gärna svara "Ja, jag hade fel där, det var betydligt fler döda den värsta dagen hittills än vad jag trodde. Tack för att du tillhandahöll korrekt fakta".
Citera
2020-07-28, 12:33
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Bryr mig inte om att klicka på nån länk då det ändå inte går att verifiera vem du är. Så du menar att du har fritt tillträde till Whitehall trots en två års fängelsedom för gatuslagsmål? Du vet, det du nämner här:

(FB) Bryter man vapenlagen om man går i kampsport och spöar upp en människa?

och här:

(FB) Bryter man vapenlagen om man går i kampsport och spöar upp en människa?

Jag har lite svårt att tro att detta är en person som brittiska regeringen skulle utse att leda arbetet med att ta fram beslutsunderlag i coronatider. Jag blir bara stärkt i min uppfattning att du är en mytoman och jag har för länge sedan slutat tro på någonting du skriver. Varför skulle de ge dig ett passerkort till Whitehall ens för att jobba som städare och tömma papperskorgar, skura toaletter och svabba golv? Det övergår mitt förstånd.
Jag finns inte med i några register över dömda brottslingar, det tenderar att försvinna efter 25-30 år, så det går alldeles utmärkt.
Citera
2020-07-28, 12:34
Medlem
Covid-19 är den värsta av de globala hälsokriser WHO har utlyst, detta är långt ifrån över.
Citera
2020-07-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Du tror inte att kunskapsläget har förbättrats beträffande hur man vårdar patienter sedan pandemins inledning?

Du tror inte de har haft mer tid att förbättra rutiner och säkerställa sjukvårdsmaterial?

Du tror inte att det faktum att de har fått ned smittspridningen underlättar att testa, spåra och isolera om det börjar spridas i kluster igen?
Varför funkar de inte i Spanien nu då?
Citera
2020-07-28, 12:35
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Något jag tänkt på är hur allt blev som vi trodde i Sverige.

Väldigt tidigt räknades det med upp mot 10.000 döda i Sverige och nu har vi nästan 6.000 döda. Vi genomförde diverse åtgärder men ändå så sades det att det kommer bli upp mot 10.000 döda. Att vi inte gjort något stämmer ju inte - alla som levt denna vår och sommar vet hur mycket som har gjorts.

Så att det är 6.000 avlidna i Covid 19 i Sverige är inte en överraskning för mig - det förberedde vi oss på väldigt tidigt i pandemin - 6000 är ju dessutom lite i underkant om vad som sagts.

Det som förvånar mig är hur effektivt vissa länder (t ex Norge, Danmark och Finland) kunde stoppa smittspridningen till nästan noll och därför får MYCKET färre avlidna. Nu tog ju de i mycket mer med åtgärder t ex stängning av alla skolor och dagis.

Frågan är hur det blir framåt - hur ska dessa länder göra till hösten? Fortsätta med stängda skolor och dagis?

Norrmän är ju också precis lika blåsta som Svenskar om de får bestämma själva har det visat sig. När de fick åka till Sverige efter månader av information från deras regering om hur det ligger döda längs gatorna i Sverige så åker de direkt till Sverige och ställer sig tätt packade i en 300 meter lång kö för att köpa lite alkohol billigare än de kan göra hemma.
Jo jo...men det beror ju på att spritsuget är större än förståndet i Norge. Och tänk dig själv: ett helrör är dyrt nog i Sverige men MER ÄN DUBBELT SÅ DYRT I NORGE
Citera
2020-07-28, 12:37
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Men det har snackats om den där jävla katastrofen i flera månader nu. När fan inträffar den?!?!

Vi skulle ju ha 1.000 döda om dagen och klå Italien direkt efter påsk.
Hur orkar ni ens hålla på dag ut och dag in...
Om det glädjer dig så är vi väldigt nära nu att gå om Italien. Vi har 564 döda på 1 miljon invånare och de har 581 och avståndet minskar dag för dag.

Det där om 1000 döda om dagen tror jag att jag max hört 1 eller 2 gång här inne och absolut inte dag ut och dag in.

Men jag gillar att du bara slänger ut dig detta, fast jag hade gillat mer att du istället tillför något i diskussionen.
Citera
2020-07-28, 12:41
Medlem
Ersätt Tegnell med Björn Olsen och byt ut Dagens Nyheter mot flashback.

Björn Olsen är tydligare i sin kritik av mediers roll i, det han kallar för ”idoliseringen av Folkhälsomyndigheten”.

https://www.expressen.se/nyheter/olsen-slar-tillbaka-efter-kritiken-mot-22-forskarna/
Citera
2020-07-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Njej, räknar du 180 dagar från igår så är snittet 3,632.

Ja och det är alltså runt 3000 Per dag som jag skrev och då räknas också mängder av människor som dött av annat än C19 med och även de mängder av offer som dött på grund av felbehandling och felmedicinering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in