2020-07-28, 00:35
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan tänka sig adrenalinpåslaget, chock, styckning etc. Var de dessutom två, far och son, så hade de kanske inte koll på vad den andre gjorde. Och huvudet glömdes kvar i bostaden. Denna packades ner i en väska för senare transport och lyftes upp i garderoben. Men det hanns inte med eftersom polisen plockade in honom redan på tisdag morgon.

Han hann ju inte heller gömma undan smink och kläder. Jag tror helt enkelt att hans hjärna klappade ihop för ett tag. Huvudet glömdes bort. Hann inte flytta på det.

Man glömmer inte kvar ett huvud i lägenheten.

Han ville ha tillgång till huvudet till senare!
Citera
2020-07-28, 00:43
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har kollat in lite bilder när det gäller matlagningen.

Det är nog inte enbart Mamma Scans Köttbullar och pulvermos.

Deras kyl och frys är välfyllda.

FUP: sidan 223.

Kylen är välfylld med filmjölk, mellanmjölk, flytande margarin, marmelad, hallon, korv, potatissallad, vitlök, lök, bearnaise, olika fonder, matlagnings grädde, creme fraiche, senap osv.osv.

I frysen hittade jag korvbröd, frusen lax, kyckling klubbor, nuggets. pommes, sparris, och en massa andra saker som är bra för kroppen.

Hur i H-E kunde svinet spotta på henne och tyckte att maten smakade skit!!!

Det mesta är ICA Basic som är billigt men som är helt okay.

Ville han ha oxfilé med smörslungade champinjoner i en brinnande konjak panna, och en topless kypare eller...

Jag hatar det där svinet mer och mer...
Citera
2020-07-28, 00:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Nån ledartyp eller omtyckt var det jag skrev. Det kommer han absolut inte bli. Jag har suttit både med livstidare och folk som mördat kvinnor(flera i vissa fall)har dock aldrig sett att dessa har etablerat en ledarroll

Han kanske inte är/blir någon ledartyp på anstalten. Vad jag asunerar är att han kan ha en förmåga att anpassa sig. Kanske till och med bli en uppskattad medfånge.
Allt handlar om hur han beter sig mot övriga, väl på anstalten. Vad han gjort tror jag inte kommer ligga honom till last mer än det gjort för Mattias Flink, Mats Alm, Billy Fagerström, Toni Alldén, Helmer Ljus, Rakhmat Akilov m.fl. vilket en del här i tråden verkar tro. De runt 400 f.d. "kriminella" jag träffat sedan juli 1996, som suttit på allt från högrisk till klass 3 och P31r (utslussning) har alla sagt samma sak, man jiddrar inte så mycket om brotten väl innanför murarna, allt handlar om ens attityd.
Citera
2020-07-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han kanske inte är/blir någon ledartyp på anstalten. Vad jag asunerar är att han kan ha en förmåga att anpassa sig. Kanske till och med bli en uppskattad medfånge.
Allt handlar om hur han beter sig mot övriga, väl på anstalten. Vad han gjort tror jag inte kommer ligga honom till last mer än det gjort för Mattias Flink, Mats Alm, Billy Fagerström, Toni Alldén, Helmer Ljus, Rakhmat Akilov m.fl. vilket en del här i tråden verkar tro. De runt 400 f.d. "kriminella" jag träffat sedan juli 1996, som suttit på allt från högrisk till klass 3 och P31r (utslussning) har alla sagt samma sak, man jiddrar inte så mycket om brotten väl innanför murarna, allt handlar om ens attityd.
Mats Alm hade avtjänat sitt straff på häktet, så han kom inte till nån anstalt. Tony Allden var på Gävleanstalten och var inte omtyckt. Helmer Ljus har väl suttit på rättspsyk? Akilov är av förklarliga skäl(delade en liten flicka på 3 delar med en lastbil) inte omtyckt och uppskattad av medfångar. Det finns bättre exempel. Men ledartyper blir dom inte
Citera
2020-07-28, 00:52
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Inte en chans. Edit:han kan naturligtvis söka prövning i HD. Där han kommer lämnas utan bifall

Skrev jag något annat?
Citera
2020-07-28, 00:52
Medlem
Citat:
Mats Alm hade avtjänat sitt straff på häktet, så han kom inte till nån anstalt. Tony Allden var på Gävleanstalten och var inte omtyckt. Helmer Ljus har väl suttit på rättspsyk? Akilov är av förklarliga skäl(delade en liten flicka på 3 delar med en lastbil) inte omtyckt och uppskattad av medfångar. Det finns bättre exempel. Men ledartyper blir dom inte
Flink var en mönsterfånge, och ville inte beblanda sig. Fagerström lever på lånad tid
Citera
2020-07-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Skrev jag något annat?
Nej. Det var inte menat som ett påhopp. Mer att jag höll med
Citera
2020-07-28, 00:55
Medlem
Citat:
Flink var en mönsterfånge, och ville inte beblanda sig. Fagerström lever på lånad tid

Flink fann väl herren Jesus Krist? På samma sätt som Byström gjort? Känns som att andelen som blir frälsta på anstalt är betydligt större än bland folk på utsidan.
Citera
2020-07-28, 00:57
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Hur många av dessa har blivit ihjälslagna? (Mats Alm hade jag fel, trodde han satt något år efter häktning) eller blivit grovt misshandlade? Det är det en del yrar om här inne. Han kanske inte blir uppskattad alls, eller till och med avskydd, det vet vi inte, men antingen inte mer eller mindre än de jag nämnde. Jag utgår från RPU att han verkar ha en positiv attityd och var uppskattad där. Han kanske ställer till ett helvete på anstalt och häller kokande sockervatten på medfångar och personal och sitter på isolering hela hans straff, det är möjligt, men inte så troligt. I det fallet kommer han få det svettigt.

Att man hoppas han får pisk och lite smått och gott är en annan sak, normal reaktion, jag tror dock inte det kommer hända.

E: Anders Eklund fick pisk, men det handlade väl om hans attityd på anstalten och inte att han våldtagit en 10 årig flicka lika mycket om jag minns rätt.
Citera
2020-07-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Flink fann väl herren Jesus Krist? På samma sätt som Byström gjort? Känns som att andelen som blir frälsta på anstalt är betydligt större än bland folk på utsidan.
Det vet jag inte om han gjorde, men känns inte som den typen. Vanligt förekommande beteende av resande/zigenare dock
Citera
2020-07-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hur många av dessa har blivit ihjälslagna? (Mats Alm hade jag fel, trodde han satt något år efter häktning) eller blivit grovt misshandlade? Det är det en del yrar om här inne. Han kanske inte blir uppskattad alls, eller till och med avskydd, det vet vi inte, men antingen inte mer eller mindre än de jag nämnde. Jag utgår från RPU att han verkar ha en positiv attityd och var uppskattad där. Han kanske ställer till ett helvete på anstalt och häller kokande sockervatten på medfångar och personal och sitter på isolering hela hans straff, det är möjligt, men inte så troligt. I det fallet kommer han få det svettigt.

Att man hoppas han får pisk och lite smått och gott är en annan sak, normal reaktion, jag tror dock inte det kommer hända.

E: Anders Eklund fick pisk, men det handlade väl om hans attityd på anstalten och inte att han våldtagit en 10 årig flicka lika mycket om jag minns rätt.
Ihjälslagenhet var inte det som diskuterades. Kolla vad killen som slog Eklund har gjort själv. Inte så fin...men dom sitter på en sexbunker. Ingen av dom kan du ha på en vanlig avdelning...
Den här kommer dock hamna på en vanlig avdelning. Och uppskattad kommer han aldrig bli. Tror och hoppas att hans straff kommer präglas av knall
Edit: jag kan ha fel om Alm. Han fick 18 mån, brott mot griftefriden, tror dock inte han var omtyckt
Senast redigerad av G26 2020-07-28 kl. 01:08.
Citera
2020-07-28, 01:08
Medlem
Domen föll ungefär som jag hade föreställt mig från början. Pga grovt och upprepat våld, där Tishko dels borde ha insett risken att W dog, samt haft möjlighet att avbryta gärningen men fortsatte, anser rätten att likgiltighetsuppsåt till mord fanns.

Försvårande omständigheter - att på ett utdraget sätt döda en fysiskt underlägsen minderårig i hennes egen bostad och skända kroppen, innebär att lagens hårdaste straff kan utdömas.

Jag är osäker på hur advokaten vill övertyga Hovrätten att döma annorlunda.
Skuldfrågan tror jag är orubblig, och frågan är om HR alls prövar den delen. Ska man skruva på påföljden, och med vilka förmildrande omständigheter isåfall?

Nä, jag ser inte hur det ska gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in