Citat:
Ursprungligen postat av
G26
Mats Alm hade avtjänat sitt straff på häktet, så han kom inte till nån anstalt. Tony Allden var på Gävleanstalten och var inte omtyckt. Helmer Ljus har väl suttit på rättspsyk? Akilov är av förklarliga skäl(delade en liten flicka på 3 delar med en lastbil) inte omtyckt och uppskattad av medfångar. Det finns bättre exempel. Men ledartyper blir dom inte
Hur många av dessa har blivit ihjälslagna? (Mats Alm hade jag fel, trodde han satt något år efter häktning) eller blivit grovt misshandlade?
Det är det en del yrar om här inne. Han kanske inte blir uppskattad alls, eller till och med avskydd, det vet vi inte, men antingen inte mer eller mindre än de jag nämnde. Jag utgår från RPU att han verkar ha en positiv attityd och var uppskattad där. Han kanske ställer till ett helvete på anstalt och häller kokande sockervatten på medfångar och personal och sitter på isolering hela hans straff, det är möjligt, men inte så troligt. I det fallet kommer han få det svettigt.
Att man
hoppas han får pisk och lite smått och gott är en annan sak, normal reaktion, jag tror dock inte det kommer hända.
E: Anders Eklund fick pisk, men det handlade väl om hans attityd på anstalten och inte att han våldtagit en 10 årig flicka lika mycket om jag minns rätt.