2020-07-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det återstår att se men respiratorer i sig skadar ofta lungorna.
Jotack det vet jag.
Citera
2020-07-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Att ni inte förstår vad det är som försiggår när jättar som Google, Facebook, Apple och Siemens tillåter folk att jobba hemifrån tillsvidare. De håller på att bygga upp en infrastruktur som gör arbetet oberoende av plats så att det kan outsourcas till låglöneländer. Folk som jobbar med IT och utveckling borde vara livrädda för detta.

Detta hsr INGET med ett fjantvirus och göra. Viruset är ett svepskäl för att forma om samhället och sätta en sista dolkstöt i det som vi idag kallar för medelklass. Och medelklassen hejar på utvecklingen. Tragiskt!

Hos Google jobbar man sedan flera år hemma 50%.
Citera
2020-07-27, 17:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag själv är inte rädd för att bli smittad, jag är orolig för att jag ska smitta någon i min närhet som inte överlever om de utvecklar covid-19.

Det är stor skillnad.

Så du är inte orolig att smitta ner någon med influensa, det dör faktiskt 600 varje år pga influensa. Sen 2000 har 12000 människor dött av influensa. Om du inte har gått med mask förut, är du medveten att dessa 12000 kanske hade kunna räddats?
Citera
2020-07-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Så du är inte orolig att smitta ner någon med influensa, det dör faktiskt 600 varje år pga influensa. Sen 2000 har 12000 människor dött av influensa. Om du inte har gått med mask förut, är du medveten att dessa 12000 kanske hade kunna räddats?
De siffrorna är nog ordentligt i underkant . Om myndigheter skulle vara lika på när det gäller influensa som C19, men det har de inte varit hittills
Citera
2020-07-27, 17:42
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Kan tänka mig att akutsjukvården har ganska lite att göra nu så det är lite kul träning för dom. Det har lagts in 1 person på IVA under fem dagar nu på grund av Covid.
Ännu värre för alla forskningsprojekt som är beroende av patienter.
Citera
2020-07-27, 17:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, jag läste den där artikeln också men det framgick inte där hur stor andel som drabbas.
Det ska tydligen finnas en undersökning gjord av Novus där man uppskattar dessa långtidssjuka till 260 000.

Jag lyssnade på covid-19 på youtube, där hörde jag det.

https://youtu.be/TSyX0ugoc2M
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-07-27 kl. 18:30.
Citera
2020-07-27, 17:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Jo det är jag faktiskt!!

Jag har använt munskydd, den enklare varianten, sedan många år tillbaka då jag har kontakt med sagda anhörig om jag är förkyld eller har influensa.
Citera
2020-07-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det ska tydligen finnas en undersökning gjord av Novus där man uppskattar dessa långtidssjuka till 260 000.

Jag lussnade på covid-19 på youtube, där hörde jag det.

https://youtu.be/TSyX0ugoc2M
Det verkar vara väldigt många med tanke på att det bara är knappt 80.000 som bekräftats smittade.
Citera
2020-07-27, 18:09
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tala för dig själv. Du är dessutom okunnig. Det dör varje år 4000 som inte får rätt behandling i Sverige. Så ditt påhittade »folkmord« är gammal skåpmat.

Du verkar dessutom vackla angående ditt tvärsäkra uttalande om »dubbelt misslyckande för Sverige«, där den ena delen var ekonomin. Nu är du inne på att vi får se. Bra då har du åtminstone förstått att du inte har facit.

Fortsätt du hata Sverige samtidigt som du låtsas vara nationalist.

Det rättfärdigar inte faktumet att en del människor över 70+ inte får vård efter att de smittades av covid. Att även andra människor inte får vård gör det hela inte bättre. Regeringen kunde ha sett till att sjukvården får mer resurser så att alla som behöver vård för vård. Det har de inte gjort. Det kan tolkas som att de vill att gamlingar ska dö, eftersom de bara kostar pengar.

Till skillnad från dig ser jag skogen också, inte bara trädet. Du är inte bara pinsam utan också hjärtlös och saknar kritiskt tänkande.
Citera
2020-07-27, 18:13
Medlem
Varför tror vissa att det är en andra våg som sker i delar av Europa? Det är väl bara nya fall som uppkommer efter att man öppnar upp landet mer och mer efter en lockdown, right?
Citera
2020-07-27, 18:22
Medlem
substitutes avatar
Fy fan. Jag måste få skriva detta för mitt hjärta säger det. Fy fan så vi behandlat våra gamla i detta land. Man skäms så fruktansvärt - inte bara för anhöriga som frågar om de inte är värda något mer än siffror och statistik utan för att många säger att de skulle dött av något annat ändå.

Högst ansvarige glömmer sig i garderoben medans han skickar fram en totalt lobotomerad figur som till och med har mage att visa pekfingret år Norge. När han haft fel och killlgisat hela vägen.

Sen alla nördar i denna tråd som knullat mamma och runkat till kurvor som planar ut. Vi är bland världens mest drabbade länder - skäms på er!!
Citera
2020-07-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
I en tidigare ordväxling gissade vi om måndagens siffror. Jag hade fel och du hade rätt. Lite bättre magkänsla hos dig en hos mig tydligen.

Men det rör sig ju bara om gissningar. Mina kalkyler störs nu mycket av att administrativ personal är på semester, så här sker just nu en underrapportering. Ingen kan slå sig för bröstet, ingen har "rätt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in