2020-07-27, 15:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Märkligt att det är så många som bryr sig om att AIK fått en tränare sparkad. Det spelas en match ikväll som är mycket mera avgörande för bottenstriden.

Laddad som fan, älskar ångestmöten mellan bottenlagen. Det blir öl och popcorn.
Citera
2020-07-27, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Hela Sverige håller på HIF ikväll. Oerhört viktig match för framtiden.
Citera
2020-07-27, 15:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Jag håller lite på Helsingborg så vi kan ta AIK, Göteborg och Hammarby (om de förlorar) närmare bottenstriden.

Vinner Kalmar också så tightas det till lite.

Så Helsingborg, Kalmar och Örebro är mina gäng ikväll.
Citera
2020-07-27, 15:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag anar var dina sympatier ligger så vi ska inte bygga någon kamratskap här, men jag har på känn att vi har någonting på gång här.

Timossi på en kant och Max Svensson på den andra. Hurken tillbaka och Rasmus bänkad. Tsouka kan inte förstöra så mycket defensivt på högerbacken, utan han blir snarare ett offensivt vapen. Att täcka upp för defensiva brister känns som ett alldeles utmärkt sätt att använda Gigo, som nästan är tvärt om. Han är bättre defensivt.

Jag har en mycket bra känsla.
Citera
2020-07-27, 15:42
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Såklart han gör, Bergstrand är väl aikare?
Nä han tog sitt förnuft till fånga och tränar DIF om du missat det. Tycker han brukar vara klockren på presskonferenser och är väl bra att ryta ifrån mot media.

Kravbilden i aik är så skev. Visst det går dåligt nu. Men kom igen, 3 titlar på det här årtusendet. 4 sm guld efter andra världskriget men de tror alltid de ska vara överlägset bäst i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Vilken dålig jävla match på friends igår, kändes som spelarna dessutom halkade var och varannan minut.

Men jävlar vad skön seger, förhoppningsvis blir det här en rejäl boost nu framöver så att vi kan fortsätta hänga på och åtminstone utmana om Europa.
Mattan kass som vanligt. Bytte de inte den nyligen?

Tror mycket beror på fönstret. Får vi behålla de bra (orolig att tappa Ulven exempelvis) och in med nya bra typ Kerim och Mange i form. Då bör vi komma minst 3a. Alternativt att Kujovic kommer ut från Antarktis.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-07-27 kl. 15:47.
Citera
2020-07-27, 15:49
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nä han tog sitt förnuft till fånga och tränar DIF om du missat det. Tycker han brukar vara klockren på presskonferenser och är väl bra att ryta ifrån mot media.

Kravbilden i aik är så skev. Visst det går dåligt nu. Men kom igen, 3 titlar på det här årtusendet. 4 sm guld efter andra världskriget men de tror alltid de ska vara överlägset bäst i Sverige.

Mattan kass som vanligt. Bytte de inte den nyligen?

Tror mycket beror på fönstret. Får vi behålla de bra (orolig att tappa Ulven exempelvis) och in med nya bra typ Kerim och Mange i form. Då bör vi komma minst 3a.
När det gäller att ha en "skev kravbild" så har jag hellre det än att fostra generationer i Trelleborgs anda. Var är de nu liksom? Sen behöver man kanske inte storma planen och attackera de egna spelarna just när man har en framgång och går upp till högsta serien, som vissa polska klubbar, men jag ser heller inte att det är det som AIK gör.

Finns mycket som gör AIK till en mycket större klubb än malmö någonsin kommer att bli.
Citera
2020-07-27, 16:06
Medlem
Grzelak som ny tränare är logiskt då han tränar U21 och AIK ligger väl där någonstans (med vissa undantag).
Citera
2020-07-27, 16:23
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Känns lite som Norling ville bli sparkad, han verkade inte tro på det själv och kändes grinig att han tvingats att ändra spelsystem.

Såklart! Hur roligt kand et vara att prestera bra - tom ta SM-guld - med ett spel han har koll på, bli ombedd att byta stil och att det därför går dåligt.

Som rival kan jag bara hoppas att AIK tappar en del av sin starka position man haft de senaste 10 åren - men det är väl för mycket att hopas på ;-)
Citera
2020-07-27, 17:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Två föreningar som tar emot allmosor från olika håll. ÖFK vet ni ju hur det är. HIF lever gott på kommunens (skattebetalarnas) pengar. Så oavgjort blir bra ikväll.
Citera
2020-07-27, 17:05
Medlem
Forever Winters avatar
Kan inte komma ifrån att jag är besviken att Norling tvingas lämna. 11 omgångar... inte mycket till tålamod där inte. I år är ju ett perfekt år att experimentera. Ingen hetsande publik att tampas med.
Tycker han kunde fått lite längre på sig att bevisa något.
Hur långt blir tålamodet med nya tränaren om resultaten inte kommer?

Avd: Man vet vad man har, men inte vad man får.
Citera
2020-07-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Såklart! Hur roligt kand et vara att prestera bra - tom ta SM-guld - med ett spel han har koll på, bli ombedd att byta stil och att det därför går dåligt.

Som rival kan jag bara hoppas att AIK tappar en del av sin starka position man haft de senaste 10 åren - men det är väl för mycket att hopas på ;-)

Förstår egentligen inte varför så många tror att AIK bara varit starka dom senaste 10 åren, AIK har varit utanför top 5, 3 gånger på 22 år. 2004, 2005 & 2010.
Citera
2020-07-27, 17:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Grzelak som ny tränare är logiskt då han tränar U21 och AIK ligger väl där någonstans (med vissa undantag).
Ja, och dessutom bra att rekrytera internt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in