Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Har kollat lite bland dina senaste poster och min uppfattning är att du inte är AI, du har åsikter om det jag skrev men du varvar det med annat.
Det man märker i denna tråd är att relativt mångas inlägg enbart riktar in sig på dessa två saker och det mals om och om till leda.
Angående fördomar så är min uppfattning att det är något jordens alla människor har men i mindre eller större omfattning i ett brett spann.
Tack för att du inte tror att jag AI!
Speciellt på helgerna och även andra dagar när inget direkt nytt hänt kan jag kanske hålla med dig om att diskussionerna kan bli lite ensidiga. Jag tror många dok tycker om att munhuggas lite, och vist kan det vara underhållande, vi har ju också haft några ordväxlingar vid tidigare tillfällen och de har iallafall roat mig. Även om det sällan sker att någon byter åsikt.
Men när det gäller munskydd kan jag inte förstå hur man kan va så emot det. Ofta om man skriver något om det får man till svar att det inte är något som hindrar mig att bära ett, men då har man ju missat hela poängen. Saken är ju att alla måste bära det i offentliga miljöer i alla fall inomhus för att det ska ge en effekt och bevisligen gör det ju det också, mänskligheten har ju också nu en ganska lång tradition att göra det i pandemier. Ena sidan räddar det liv och andra sidan är det till besvär för bäraren men något måste vi ju kunna göra för varandra, så själviska kan vi ju inte vara. Men tyvärr är vi ju tydligen det, kolla bara på klimat förändringarna, de har vi känt till sedan 90-talet och istället för att förbättra situationen har vi bara försämrat den. För att vi gillar att överkonsumera och resa med flyg på semestern. Äta dåligt och köra bil även om det går buss eller tåg. Det finns ju till och med människor som har uppvärmda bubbel poler på vintern utomhus, fast det inte på något vis är nödvändigt. Klor har man i också så man behöver både duscha innan och efter fast vi vet att rent vatten kan komma att bli en bristvara.
Själviskheten förföljer oss och den avtecknar sig i en motvilja att bära munskydd.
Även bara måste det bli allt svårare att försvara Tegnell, den mannen kan verkligen klampa i klaveret. Som uttalandet att ”att vi förhoppningsvis kommer lindrigare undan om man får ett liknade scenarier i Sverige och i Norge ”.
Ingen normal funtad människa kan väl hoppas på död för Norge.
(Citatet kommer från presskonferensen i Tisdags. Har länkat det klippet tidigare från expressen här men det har tagits bort, men borde ju finnas på fler platser om du vill kolla upp det.)