2020-07-27, 10:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Lite lustigt att Tankovic petas helt från matchtruppen idag med motiveringen "vi vill spela dom som vi vet skall vara kvar", med tanke på att det bara är en match kvar. Det är ju inget som gör någon skillnad för Tankovic då han knappast hinner falla i glömska på en match. Däremot riskerar det att reta upp honom så att han inte ens överväger att skriva nytt kontrakt? Enda chansen för det är väl om intresset för honom är stendött, vilket inte är helt omöjligt efter denna vårsäsong dock.

Men min huvudpoäng är att det känns märkligt att provocera fram något från Tankovic i detta läge.
Samtidigt är det en signal att man inte låter vem som helst sätta sig före klubben. Om jag varit bajare hade jag haft förståelse för beslutet.
Citera
2020-07-27, 10:33
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Målkalaset mot Kalmar friserar ju statistiken statistiken en del, hade ni inte fått till den matchen hade ni varit ett av de lagen som gör allra minst mål, 9 mål på de resterande 10 matcherna, definitivt problem där, minst sagt, får ni in Eriksson och Mrbrati kanske det börjar hända lite mer, det är ju i normala fall två riktigt bra spelare som borde kunna bidra i offensiven.

Den största besvikelsen offensivt är ju dock Bajen, helt sjukt att dom bara gjort 9 mål så som det såg ut förra året, blir det islossning idag?
vi lyckas ju skapa lite chanser.. Kujo har ju hittat rätt yta mer nu o Holmberg lyckas ju med ngn bra möjlig assistpass lite oftare än tidigare matcher...men inga djupledslöp, ingen fart, ingen som utmanar sin back.

så det ser svårt ut att bli stabila i topp 3-4.
Citera
2020-07-27, 10:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Lite lustigt att Tankovic petas helt från matchtruppen idag med motiveringen "vi vill spela dom som vi vet skall vara kvar", med tanke på att det bara är en match kvar. Det är ju inget som gör någon skillnad för Tankovic då han knappast hinner falla i glömska på en match. Däremot riskerar det att reta upp honom så att han inte ens överväger att skriva nytt kontrakt? Enda chansen för det är väl om intresset för honom är stendött, vilket inte är helt omöjligt efter denna vårsäsong dock.

Men min huvudpoäng är att det känns märkligt att provocera fram något från Tankovic i detta läge.
Antagligen är han redan förlorad och har åkt iväg för läkarundersökning/kontraktsskrivning med sin nya klubb. Han har varit ganska långt under sin vanliga klass de senaste matcherna så jag tycker inte det är nån större grej för övrigt.
Citera
2020-07-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Målkalaset mot Kalmar friserar ju statistiken en del, hade ni inte fått till den matchen hade ni varit ett av de lagen som gör allra minst mål, 9 mål på de resterande 10 matcherna, definitivt problem där, minst sagt, får ni in Eriksson och Mrbrati kanske det börjar hända lite mer, det är ju i normala fall två riktigt bra spelare som borde kunna bidra i offensiven.

Den största besvikelsen offensivt är ju dock Bajen, helt sjukt att dom bara gjort 9 mål så som det såg ut förra året, blir det islossning idag?
Kujovic har bränt en del hundraprocentiga lägen. Ring har även varit helt bedrövlig i år och Radetinac har inte heller varit särskilt bra, klart bättre än Ring dock. Holmberg är mycket bättre som nia än tia. Defensivt ser det dock riktigt bra ut, tycker backlinjen ser bättre ut än såväl MFF:s som Norrköpings. Alla lag skulle nog ha velat ha MFF:s kvalitet i offensiven. 4 målchanser igår och fem mål, helt galet effektiva. Sirius har visserligen nog en av allsvenskans sämre backuppsättningar.

Anledningen till den den låga spelkvaliteten derbyt igår kan till viss del tillskrivas planen, som var helt jävla bedrövlig.
Citera
2020-07-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
327 dagar sedan aik senast vann mot DIF
Snart räknar vi år!
Citera
2020-07-27, 10:53
Medlem
Pancevs avatar
ska mjällby o nebo ta gnägget?
Citera
2020-07-27, 11:06
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
. Vi ska ju inte vara ett bottenlag egentligen. HIF som klubb är menat för större uppgifter.

Ni är menade för att utmana Örebro SK och Elfsborg om titlen kungarna i mittens rike.
Citera
2020-07-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Ni är menade för att utmana Örebro SK och Elfsborg om titlen kungarna i mittens rike.
Vi är menade för att slå ut Inter, Heerenveen och Galatasaray ur europacuperna.
Citera
2020-07-27, 11:14
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Citat:
Samtidigt är det en signal att man inte låter vem som helst sätta sig före klubben. Om jag varit bajare hade jag haft förståelse för beslutet.

Det loppet har väl redan varit kört antagligen har man legat på honom hela sommaren om en till förlängning och han har vägrat.
Om hans agent har gjort jobbet borde han ha ett par muntliga löften att ta ställning till åtminstone.

Det som är mer oroande är snarare kontrollen från Bajen led. Nikola DJurdijic som skulle avsluta karriären lyckades snabbt bråka sig bort och gick för en tiondel av det Danielsson såldes för till Kina.

Nu är det Tankovic tur och istället för att sköta det snyggt om han nu ska bort till 100%
Typ att säga "för lång och trogen tjänst så låter vi nu Mujo åka iväg en vecka tidigare för att bekanta sig med sin nya klubb och tackar osv" (Kanske till och med Mujo skulle gått med på att avsäga sig halva månadslönen för den månaden).
Istället går man öppet ut och visar att man har hamnat i tivst med sin andra nyckelsspelare i rad.
Senast redigerad av L-illuminato 2020-07-27 kl. 11:51.
Citera
2020-07-27, 11:44
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Vi är menade för att slå ut Inter, Heerenveen och Galatasaray ur europacuperna.
Henke Larsson var menad för det. De andra spelarna fick bara lov att åka med
Citera
2020-07-27, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Henke Larsson var menad för det. De andra spelarna fick bara lov att åka med
Han var en utav de 11 hjältarna vid ett par tillfällen. Det tänker jag inte ta ifrån honom, men han var t ex inte med mot Inter.
Citera
2020-07-27, 11:51
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Han var en utav de 11 hjältarna vid ett par tillfällen. Det tänker jag inte ta ifrån honom, men han var t ex inte med mot Inter.
Just ja, Inter var långt tidigare. Helsingborg var verkligen bra där ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in