2020-07-26, 20:08
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, det är intressant för du tror att vaccinet har en effekt mot sjukdomen.
Nej, jag tror inte det, jag har läst rapporten där det klart framgår vilken effekt vaccinet har.

Citat:
Det enda man vet är halva vägen d.v.s. att det producerar antikroppar.
Nu ändrar du dig igen. Tidigare har du hävdat att det enda man vet är att det
är säkert. Helt otroligt hur du kan ändra dig till höger och vänster. Noll trovärdighet.

Citat:
Bara det att man inte vet hur länge antikroppar kvarstår är ett av hindren och de har visat sig försvinna ganska fort. T-cellsimmunitet är inte helt förstått.
Antikroppar bör rimligen försvinna en tid efter infektion. B-cellernas uppgift är att producera nya antikroppar vid återinfektion.

Citat:
Det är liksom det enda jag har sagt här.

Du har nog sagt betydligt mer än så. Det som sågar din trovärdighet längs fotknölarna är att du blundar för publicerade resultat. Inte nog med det, du påstår dessutom saker som är rent felaktiga.
Citera
2020-07-26, 20:09
Medlem
Citat:
Orsakad av hyperinflammation/cytokinstorm.
Kanske inte är r/t det du menar, men interstitiell lungsjukdom behöver inte vara orsakad av cytokinstorm?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du är ju prepper så det kan nog vara orsaken. Jag fick också negativt test.

Det är nog så, men exet förbryllar mig, de har haft konstaterad covid-19 på jobbet.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Nej.
Den vanligaste dödsorsaken vid cytokinstorm är organ failure. Det är snarare lunginflammationen som orsakar cytokinstormen. Typiskt är Acute Renal Failure. Njurkollaps, för dig. Vanligt är också Sepsis.
Citera
2020-07-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Visste att det var något lurt med Spaniens siffror.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mrOyA/spaniens-doda-kan-vara-manga-fler-an-rapporterat

Något lurt? 😄😅😂😆😭
Citera
2020-07-26, 20:14
Medlem
+0 döda i flera europeiska länder idag som
Nederländerna, Makedonien, Österrike, Schweiz, Slovakien, Tyskland, Färöarna, Slovenien, Malta, Lettland, Ireland, Ungern, Litauen, Finland, Island, Estland

Nu har 650000 dött av Corona i världen, blir nog 1,5 miljon döda innan 2020 är slut.
Citera
2020-07-26, 20:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, jag tror inte det, jag har läst rapporten där det klart framgår vilken effekt vaccinet har.

Nu ändrar du dig igen. Tidigare har du hävdat att det enda man vet är att det
är säkert. Helt otroligt hur du kan ändra dig till höger och vänster. Noll trovärdighet.

Antikroppar bör rimligen försvinna en tid efter infektion. B-cellernas uppgift är att producera nya antikroppar vid återinfektion.

Du har nog sagt betydligt mer än så. Det som sågar din trovärdighet längs fotknölarna är att du blundar för publicerade resultat. Inte nog med det, du påstår dessutom saker som är rent felaktiga.
Jag tror inte att du riktigt förstår hur det här funkar med immunsystemet, vaccintillverkning och de problem man möter och vad man vill uppnå Ej heller de speciella problem man har med SARS_CoV-2.

Den enda effekt man vet att detta vaccin har enl. rapporterna är att det producerar antikroppar och kanske t-cell-svar. Man har inte testat det mot viruset i sig eller rättare sagt de producerade antikropparna om de kommer att fungera. Där finns många frågetecken att rätta ut. Jag tror att det är just här du inte förstår varken hur det fungerar eller vilka problem man har. Definitivt förstår du inte att man inte kan säga att man har ett färdigt fungerande vaccin vilket du menar. Du kan heller inte se den långa väg man har kvar.

Som tur är finns det de som är mer balanserade som Anders Tegnell, Björn Olsen m.fl. som håller med mig i detta. Att sedan forskarna inblandade och de olika företagens marknadsavdelningar ger en annan bild betyder inte att det är lappat och klart.

Med det höjer jag min insats till tio ovikta tusenlappar att det inte kommer något vaccin före årsskiftet.

Och till Astra Zeneca säger jag lycka till. Det vore en gåva till mänskligheten med ett fungerande vaccin.
Citera
2020-07-26, 20:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Kanske inte är r/t det du menar, men interstitiell lungsjukdom behöver inte vara orsakad av cytokinstorm?
Nej, det finns flera orsaker men i COVID19-fallet är det nog det.
Citera
2020-07-26, 20:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej.
Den vanligaste dödsorsaken vid cytokinstorm är organ failure. Det är snarare lunginflammationen som orsakar cytokinstormen. Typiskt är Acute Renal Failure. Njurkollaps, för dig. Vanligt är också Sepsis.
Cytokinstormen ger sig på lungorna först. Sedan sprider sig det till andra organ, ja.
Citera
2020-07-26, 20:33
Medlem
Citat:

Ja, så tycks det vara. Blodkärlen och vävnaden runt alveolerna ("interstitium") blir så inflammerade pga cytokinstormen att syreupptagningen slutar att fungera. Även andra delar av kroppen kan drabbas:

Citat:
"– Vi har sett att det här viruset orsakar så mycket allvarliga sekundäreffekter, »collateral damage«,"

"Lunginflammation orsakad av coronaviruset är inte likadan som lunginflammationer orsakade av andra virus och bakterier. Bland annat vill man förstå varför slemhinnor och kärlväggar i luftvägarna reagerar som de gör."

Citat:
"Invasionen av de nedre luftvägarna kan i de svårare fallen inducera ett hyperreaktivt immunologiskt svar (cytokinstorm) och genom destruktion av alveolarväggen leda till akut lungskada (ALI, acute lung injury) eller till akut andningssviktsyndrom (ARDS, acute respiratory distress syndrome) "

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/06/fler-obduktioner-ska-oka-forstaelsen-av-hur-coronaviruset-dodar/

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2020/06/radiologisk-och-histologisk-bild-for-en-okad-forstaelse-vid-covid-19/
Citera
2020-07-26, 20:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja, så tycks det vara. Blodkärlen och vävnaden runt alveolerna ("interstitium") blir så inflammerade pga cytokinstormen att syreupptagningen slutar att fungera. Även andra delar av kroppen kan drabbas:

"– Vi har sett att det här viruset orsakar så mycket allvarliga sekundäreffekter, »collateral damage«,"

"Lunginflammation orsakad av coronaviruset är inte likadan som lunginflammationer orsakade av andra virus och bakterier. Bland annat vill man förstå varför slemhinnor och kärlväggar i luftvägarna reagerar som de gör."

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/06/fler-obduktioner-ska-oka-forstaelsen-av-hur-coronaviruset-dodar/

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2020/06/radiologisk-och-histologisk-bild-for-en-okad-forstaelse-vid-covid-19/
Exakt så. Naturligtvis blir andra organ drabbade men i första hand lungorna. Du ser t.ex. ofta en förhöjning av transaminaser t.ex. vilket betyder att levern är påverkad. Njurar och hjärta och även CNS och hjärna misstänker man. Och blodkärl.

Och fortfarande tyvärr är inte mekanismerna helt förstådda. Visste man det och kunde fullt ut kontrollera förloppet så skulle få dö. Nu har vi iofs lärt oss en hel del. Det är därför färre dör eller ens hamnar på IVA.
Citera
2020-07-26, 20:48
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Jag tror inte att du riktigt förstår hur det här funkar med immunsystemet, vaccintillverkning och de problem man möter och vad man vill uppnå Ej heller de speciella problem man har med SARS_CoV-2.
Jag förstår detta VÄLDIGT bra.

Citat:
Den enda effekt man vet att detta vaccin har enl. rapporterna är att det producerar antikroppar och kanske t-cell-svar.
Nu är du ute och cyklar igen. Helt otroligt hur du kan göra bort dig gång på gång på gång när vem som helst kan googla fram information som visar hur fel du har. Rapporten från försöken med Rhesus-makakerna visade att vaccinet triggar:
1. Antikroppar (IgG)
2. Neutraliserande antikroppar
3. T-celler

Vad av det här är det du inte vill förstå? Vad är det som gör att ljuger och hittar på istället för att läsa innantill? Trovärdighet NOLL. Det är faktiskt helt otroligt att du tillåts fortsätta din desinformationsverksamhet här. Herregud...

Citat:
We next evaluated the efficacy of ChAdOx1 nCoV-19 in rhesus macaques, a non-human primate model that displays robust infection of upper and lower respiratory tract and virus shedding upon inoculation with SARS-CoV-26. Twenty-eight days before challenge, 6 animals were vaccinated intramuscularly with 2.5 × 1010 ChAdOx1 nCoV-19 virus particles each, half of the dose currently administered in human clinical trials. As a control, three animals were vaccinated via the same route with the same dose of ChAdOx1 GFP (Figure 2a). Spike-specific antibodies were present as early as 14 days post vaccination and endpoint IgG titers of 400–6400 were measured on the day of challenge (Figure 2b). Virus-specific neutralising antibodies were detectable in all vaccinated animals before challenge (VN titer = 5–40), whereas no virus-specific neutralising antibodies were detected in control animals (Figure 2c). Finally, SARS-CoV-2 spike specific T-cell responses were detected by IFN-γ ELISpot assay and involved stimulation of peripheral blood mononuclear cells (PBMCs) with a peptide library spanning the full length of the spike protein (Figure 2d).

Citat:
Man har inte testat det mot viruset i sig eller rättare sagt de producerade antikropparna om de kommer att fungera. Där finns många frågetecken att rätta ut. Jag tror att det är just här du inte förstår varken hur det fungerar eller vilka problem man har. Definitivt förstår du inte att man inte kan säga att man har ett färdigt fungerande vaccin vilket du menar. Du kan heller inte se den långa väg man har kvar.
Man har ett färdigt vaccin och försöken visar att det fungerar. Det är inte JAG som menar det, det är forskarna som publicerat rapporten som menar det. Du verkar minst sagt trög som inte fattar det. Herregud...

Citat:
Som tur är finns det de som är mer balanserade som Anders Tegnell, Björn Olsen m.fl. som håller med mig i detta. Att sedan forskarna inblandade och de olika företagens marknadsavdelningar ger en annan bild betyder inte att det är lappat och klart.
Ja, nu räknar du upp den verkliga eliten inom gebitet, jag är inte ett dugg förvånad att du sätter pengarna på Tegnell-spekulationer framför publicerade resultat. Herregud...

Citat:
Med det höjer jag min insats till tio ovikta tusenlappar att det inte kommer något vaccin före årsskiftet.

Citat:
Och till Astra Zeneca säger jag lycka till. Det vore en gåva till mänskligheten med ett fungerande vaccin.
Ja, verkligen, speciellt med tanke på att Astra Zeneca inte utvecklar något vaccin, så där får man verkligen önska dem lycka till, där har du rätt i något till sist.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-07-26 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in