Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag tror inte att du riktigt förstår hur det här funkar med immunsystemet, vaccintillverkning och de problem man möter och vad man vill uppnå Ej heller de speciella problem man har med SARS_CoV-2.
Jag förstår detta VÄLDIGT bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Den enda effekt man vet att detta vaccin har enl. rapporterna är att det producerar antikroppar och kanske t-cell-svar.
Nu är du ute och cyklar igen. Helt otroligt hur du kan göra bort dig gång på gång på gång när vem som helst kan googla fram information som visar hur fel du har. Rapporten från försöken med Rhesus-makakerna visade att vaccinet triggar:
1. Antikroppar (IgG)
2. Neutraliserande antikroppar
3. T-celler
Vad av det här är det du inte vill förstå? Vad är det som gör att ljuger och hittar på istället för att läsa innantill? Trovärdighet NOLL. Det är faktiskt helt otroligt att du tillåts fortsätta din desinformationsverksamhet här. Herregud...
Citat:
We next evaluated the efficacy of ChAdOx1 nCoV-19 in rhesus macaques, a non-human primate model that displays robust infection of upper and lower respiratory tract and virus shedding upon inoculation with SARS-CoV-26. Twenty-eight days before challenge, 6 animals were vaccinated intramuscularly with 2.5 × 1010 ChAdOx1 nCoV-19 virus particles each, half of the dose currently administered in human clinical trials. As a control, three animals were vaccinated via the same route with the same dose of ChAdOx1 GFP (Figure 2a). Spike-specific antibodies were present as early as 14 days post vaccination and endpoint IgG titers of 400–6400 were measured on the day of challenge (Figure 2b). Virus-specific neutralising antibodies were detectable in all vaccinated animals before challenge (VN titer = 5–40), whereas no virus-specific neutralising antibodies were detected in control animals (Figure 2c). Finally, SARS-CoV-2 spike specific T-cell responses were detected by IFN-γ ELISpot assay and involved stimulation of peripheral blood mononuclear cells (PBMCs) with a peptide library spanning the full length of the spike protein (Figure 2d).
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Man har inte testat det mot viruset i sig eller rättare sagt de producerade antikropparna om de kommer att fungera. Där finns många frågetecken att rätta ut. Jag tror att det är just här du inte förstår varken hur det fungerar eller vilka problem man har. Definitivt förstår du inte att man inte kan säga att man har ett färdigt fungerande vaccin vilket du menar. Du kan heller inte se den långa väg man har kvar.
Man har ett färdigt vaccin och försöken visar att det fungerar. Det är inte JAG som menar det, det är forskarna som publicerat rapporten som menar det. Du verkar minst sagt trög som inte fattar det. Herregud...
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Som tur är finns det de som är mer balanserade som Anders Tegnell, Björn Olsen m.fl. som håller med mig i detta. Att sedan forskarna inblandade och de olika företagens marknadsavdelningar ger en annan bild betyder inte att det är lappat och klart.
Ja, nu räknar du upp den verkliga eliten inom gebitet, jag är inte ett dugg förvånad att du sätter pengarna på Tegnell-spekulationer framför publicerade resultat. Herregud...
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Med det höjer jag min insats till tio ovikta tusenlappar att det inte kommer något vaccin före årsskiftet.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Och till Astra Zeneca säger jag lycka till. Det vore en gåva till mänskligheten med ett fungerande vaccin.
Ja, verkligen, speciellt med tanke på att Astra Zeneca inte utvecklar något vaccin, så där får man verkligen önska dem lycka till, där har du rätt i något till sist.