Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
1. Enligt stämpelklockan i kombination med väktarnas vittnesmål är han INTE vid Dekorima då mordet begås.
2. Ingen lögn är mig veterligen konstaterad. SE:s närstående säger utöver det att han var en person som kunde ta till lögner och överdrifter för att framhäva sig själv. Om han ljugit är det alltså INTE anmärkningsvärt utifrån ett personlighetsperspektiv.
3. Mörk rock, inget utstickande, vanlig beklädnad. Endast en nämner keps, men är osäker på det. Det mesta i signalementen på GM stämmer inte överens med SE.
1. Det råder det delade meningar om, går väl inte att konstatera säkert. Faktum är dock att han är i absolut närhet när skotten faller.
2. Det är väl ingenting som är konstaterat i detta virrvarr till utredning,men mycket tyder på att han ljuger. Håller du med om det? Att det sedan är sagt att han ofta gör det kan vara till fördel för honom. Det kan också vara så att han gör det för att skydda sig själv. Eller?
3. Det finns vissa saker som stämmer och andra inte. Du har som sagt kepsen och även Nieminens vittnesmål om att han häll på att "fippla" med något. Handlovsväskan?
Jag säger inte att han är mördaren. Däremot tycker jag att det är fel att säga att det är totalt osannolikt och att allt talar för att han inte är det.