2020-07-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Skaffa boxen av den du beställer kanalpaketet av. Eftersom de i flesta fall ar anpassat boxen efter dem.
Även om det blir lite dyrare, annars risken du har köpt en box som inte är anpassad till deras system.

Toppen, ska testa det. Finns det liksom ett grundutbud av kanaler i boxen som inte kostar pengar . Jag menar om jag inte är intresserad efter typ ett år skall jag köpa ny hårdvara då?
Senast redigerad av Hairy-Gary 2020-07-26 kl. 17:56.
2020-07-26, 17:28
Medlem
Citat:
Skaffa boxen av den du beställer kanalpaketet av. Eftersom de i flesta fall ar anpassat boxen efter dem.
Även om det blir lite dyrare, annars risken du har köpt en box som inte är anpassad till deras system.

Tack för upplysningar

Kollar runt på en massa sajter, Är en jäkla massa allsvenskan hit och dit, Jag är 100% ointresserad av detta. samma med film. Vill ha europeiska och internationella nyhetskanaler och samtidsprogram. kan ge mig fan på att de flesta av dem är gratis, bar omöjliga att hitta i djungeln av sport och filmkanaler.

Finns det typ lte alla möjliga kanaler när man skaffar box? Nyheter från indonesien och tutti frutti på RTL typ?
2020-07-26, 17:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Toppen, ska testa det. Finns det liksom ett grundutbud av kanaler i boxen som inte kostar pengar . Jag menar om jag inte är intresserad efter typ ett år skall jag köpa ny hårdvara då?

Kan du/ni skicka något som ni rekommenderar?

Nej, inte vad jag vet.
Nej, det kan jag inte göra då bryter jag en sträng regel här.

Eftersök inte tips på operatörer/ÅF.
Rekommendera inte eller dela inte med dig av erfarenheter av operatörer/ÅF.
Efterfråga inte kontakt via PM, epost, o.s.v.

Jag rekommendera dig ändra ditt inlägg, om du inte vill få en varning.

Jag är ledsen för det, fick söka ute på nätet.
2020-07-26, 17:37
Medlem
saltapinnens avatar
Ngn som vet varför det står loading På kanallistan och inte kan ändra på kanalsidorna på boxen? Å då måste jag gå framåtillbaka Typ 10 ggr.... kan de va boxen?.... skall den typ uppdateras eller ngt?... å isåfall hur gör man det?..
2020-07-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnen
Ngn som vet varför det står loading På kanallistan och inte kan ändra på kanalsidorna på boxen? Å då måste jag gå framåtillbaka Typ 10 ggr.... kan de va boxen?.... skall den typ uppdateras eller ngt?... å isåfall hur gör man det?..

Lättare att få hjälp om du skriver vilken box du har.
2020-07-26, 17:43
Medlem
Citat:
Nej, inte vad jag vet.
Nej, det kan jag inte göra då bryter jag en sträng regel här.

Eftersök inte tips på operatörer/ÅF.
Rekommendera inte eller dela inte med dig av erfarenheter av operatörer/ÅF.
Efterfråga inte kontakt via PM, epost, o.s.v.

Jag rekommendera dig ändra ditt inlägg, om du inte vill få en varning.

Jag är ledsen för det, fick söka ute på nätet.

Nej nej, såklart. Fattar att du inte vill bryta mot reglerna.
Men finns det även de flesta europeiska kanalerna när man skaffar abonemang? Eller är det typ 100 kanaler som sänder , sedan 9900 döda webkameror?
2020-07-26, 17:44
Medlem
Citat:
Tack för upplysningar

Kollar runt på en massa sajter, Är en jäkla massa allsvenskan hit och dit, Jag är 100% ointresserad av detta. samma med film. Vill ha europeiska och internationella nyhetskanaler och samtidsprogram. kan ge mig fan på att de flesta av dem är gratis, bar omöjliga att hitta i djungeln av sport och filmkanaler.

Finns det typ lte alla möjliga kanaler när man skaffar box? Nyheter från indonesien och tutti frutti på RTL typ?

Skaffar du ett abonnemang från en av de stora leverantörna så finns de flesta kanaler du vill ha. Vissa har större utbud än andra.
Att vissa har Dplay och Viaplay samt ett stort VOD utbud innebär ju inte att du måste kolla på dom.

Testa på utbudet innan du köper en längre period.

Vill du ha det så smidigt som möjligt så köp en Formuler Z8 box i samband med att du beställer ditt abonnemang.
Då får du den installerad och klar.

Inte värt att köpa en sämre liiite billigare box och sen bara ha problem med den.
Du kommer inte ångra dig att du lägger 1500 kr på den.
Värd varenda öre.

Bästa boxen och funkar lika smidigt om inte smidigare än en vanlig digital-TV box.
2020-07-26, 17:47
Medlem
Citat:
Men finns det även de flesta europeiska kanalerna när man skaffar abonemang? Eller är det typ 100 kanaler som sänder , sedan 9900 döda webkameror?

Du kommer bli häpen när du skaffar iptv hur mycket bra kanaler det finns.

Nej.. Det är inte 9900 döda Webcams. 😂😂
2020-07-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Skaffar du ett abonnemang från en av de stora leverantörna så finns de flesta kanaler du vill ha. Vissa har större utbud än andra.
Att vissa har Dplay och Viaplay samt ett stort VOD utbud innebär ju inte att du måste kolla på dom.

Testa på utbudet innan du köper en längre period.

Vill du ha det så smidigt som möjligt så köp en Formuler Z8 box i samband med att du beställer ditt abonnemang.
Då får du den installerad och klar.

Inte värt att köpa en sämre liiite billigare box och sen bara ha problem med den.
Du kommer inte ångra dig att du lägger 1500 kr på den.
Värd varenda öre.

Bästa boxen och funkar lika smidigt om inte smidigare än en vanlig digital-TV box.

Tackar för upplysningarna . 1500 är inga problem. Menar du då bara boxen eller inklusive 12 månaders?
Fan sorry att jag bara ställer frågor och tack för alla svar, men det är liksom så jäkla svårt att få konkreta upplysningar på den här fronten. Varje gång jag skickat en fråga så får jag bara svar som: " Bästa priset för dig Jagsvär". "Alla kanal jagsvärkompis"
2020-07-26, 17:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Tro de flesta har alla världens kanaler drygt 9000 av dessa finns det alltid risk för "döda" kanaler.
Du nämnde om Indonesien, eftersom jag har jobbat där i 17 år och min fru är därifrån, så ville jag ha det. Det var lite letande för hitta någon leverantör som hade Indonesien. Men där finns alla de stora någon enstaka "död", men inga viktiga.

Om du fattas någon kan du alltid önska dem, och se.
Du kommer swappa sönder dig, så man kan lägga sina favorit kanaler i en speciell mapp och swappa dem i stället.
2020-07-26, 17:56
Medlem
Citat:
Tackar för upplysningarna . 1500 är inga problem. Menar du då bara boxen eller inklusive 12 månaders?
Fan sorry att jag bara ställer frågor och tack för alla svar, men det är liksom så jäkla svårt att få konkreta upplysningar på den här fronten. Varje gång jag skickat en fråga så får jag bara svar som: " Bästa priset för dig Jagsvär". "Alla kanal jagsvärkompis"

Det är enbart för själva boxen. Men de tär ju en engångskostnad.
Sen tillkommer ju abonnemanget.
Vettiga återförsäljare har paketpris på abonnemang plus Z8.

De svaren du har fått när du skickat fråga har ju fått dig att undvika de oseriösa säljarna så det är ju bra.

Man känner ganska snabbt när man får kontakt med en vettig säljare på hur den skriver och hur hjälpsam han är vid frågor och funderingar.
2020-07-26, 18:03
Medlem
Citat:
Tro de flesta har alla världens kanaler drygt 9000 av dessa finns det alltid risk för "döda" kanaler.
Du nämnde om Indonesien, eftersom jag har jobbat där i 17 år och min fru är därifrån, så ville jag ha det. Det var lite letande för hitta någon leverantör som hade Indonesien. Men där finns alla de stora någon enstaka "död", men inga viktiga.

Om du fattas någon kan du alltid önska dem, och se.
Du kommer swappa sönder dig, så man kan lägga sina favorit kanaler i en speciell mapp och swappa dem i stället.

Tack . Jag ser mycket fram emot det. Kan bli kul att få se lite andra nyhetsvinklar känner jag. Dessutom känns det ganska osunt att världen ligger öppen på ett helt annat sätt än tidigare . Trots detta så blir man bara erbjuden ren skit från basleverantörerna. Hur många Hollywoodkanaler finns det? Hur många Nordiska eller centraleuropeiska kanaler finns det? Det är nästan så att man går till köket för att börja vika foliehatten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in