Citat:
Ursprungligen postat av
5549
Tack för FUP!
Tragisk läsning. Uppenbarligen är denna Victoria psykiskt labil och Tim verkar ha blivit misshandlad vid ett flertal tillfällen tidigare. Hon har uttryckligen önskat honom död och även hotat med att just döda honom när han ligger och sover vilket är anmärkningsvärt i sig. Det mesta talar för att hon gjort detta med uppsåt och inte alls i något självförsvar.
Men jag undrar lite om händelseförloppet. Han har alltså haft på sig hennes ytterkappa när han blev huggen i armen, men hittas naken i hallen, samtidigt som det finns väldigt mycket blod i sängen. Jag får bara ihop detta om förloppet har varit väldigt utdraget och att han har velat lämna lägenheten men inte fått/kunnat. Han har först blivit huggen i armen och sedan har det gått ett bra tag innan han fick hugget i hjärtat?
Det som är intressant nu är ju ljud upptagningen (inspelad av grannen). Vem blev huggen med skruvmejseln , varför blev hon manipulerad , varför blev hon misshandlad av honom. Varför var Viktor*as hem hotat sedan tidigare av honom.
Varför hade hon blåmärken , knäckt finger.. och varför svarar sms samtalen minutiöst efter varandra .. ????
Jag tror inte det är Viktor*a som "svarat alla ggr" på hans meddelanden ... utan han själv.. eftersom han tagit hennes padda..
Försvaret , som rör denna händelsen är mycket stark.