2020-07-26, 16:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad du inte förstår är att de punkter du räknar upp är en förutsättning för att gå vidare. Något svar på att man har ett fungerande och säkert vaccin för människor har man inte.
Och så kommer det nya ljugerier från dig igen. KAN du något annat än att ljuga?

Jag har inte påstått något av det du ljuger ihop ovan. Ingenting.
Citera
2020-07-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Trådsanning eller har du riktig statistik? Har du också något om de allmänna hälsotillståndet (exempelvis underliggande sjukdomar)?

Her er en statistisk sammenligning af corona dødsfald indenfor de forskellige aldersgrupper i Danmark og Sverige:

https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/grafik/3431-yngre-covid-19-ramte-svenskere-har-langt-hojere-dodsrisko.html

Her er en Google oversættelse af beskrivelsen af forskelle/ligheder imellem landene:

Dödsräntor i Danmark och Sverige nominellt och per miljon. invånare och relativt per fabrik. invånare. Tabellen uppdaterades senast den 17 juni 2020.

Antalet svenskar under 60 år som har dött av / med Covid-19 är proportionellt mycket högre än svenskar över 60 år - om du jämför dödstalet per miljoner invånare i Sverige och Danmark.

I jämförelsen är dödstalet nästan sju gånger högre än för danskar under 60 år. Det visar en analys av danska och svenska dödsräntor.

I allmänhet är dödstalet per miljon. invånare som är 4,2 gånger högre i Sverige än i Danmark, men den svenska strategin att hålla barer och fitnesscenter öppna tycks träffa yngre svenskar betydligt hårdare.

Eftersom det i Danmark har registrerats 16 dödsfall under 60 år, men i Sverige har inte mindre än 192 dödsfall registrerats.

I Danmark motsvarar de 16 dödsfallen 2,8 per. miljon. invånare, medan 192 dödsfall i Sverige motsvarar 19 dödsfall per. miljon. invånare.

Om du jämför dödsraten för de olika åldersgrupperna i Danmark och Sverige, indikerar det att svenskar under 60 år är den grupp som drabbas hårdast av skillnaden mellan de danska och svenska strategierna.

Dödstalet för de 60-69 år gamla svenskarna är alltså bara 3,1 gånger högre per. miljon. än för danska i samma ålder. Det vill säga mindre än hälften av de under 60 år. Detsamma gäller för 70-79-åringar, som bara har en 3,3 gånger högre risk för dödsfall än danskar i samma ålder.

I åldersgrupperna över 60 år dog 4028 i Sverige den 27 maj, medan det finns 549 i Danmark. Efter att ha beaktat skillnaden i befolkningsstorlek finns det ungefär 4,2 gånger risken för svenskar över 60 år att dö jämfört med danska risk.

För svenskar under 60 år är risken för dödsfall nästan sju (6,89) gånger högre jämfört med danska.

Bland de döda under 60 år är 131 svenskar mellan 50 och 59 år gamla. 40 svenskar mellan 40 och 49 år har dött, medan 12 mellan 30 och 39 år har dött och åtta mellan 20 och 29 år har dött. Dessutom ett enda barn under 10 år som har dött av / med Covid 19.

Förklaringarna kan vara många, men risken för att yngre personer får kontrakt med Covid-19 i Sverige är förmodligen mycket större eftersom barer, restauranger och gym har fått stanna öppna.
Citera
2020-07-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du har absolut inte arbetat inom psykiatrin, möjligtvis då som städare.

Tegnell har själv berättat att han inte är speciellt bra på känslor, det överlåter han gärna åt andra kollegor.
Hahaha ! Har suttit X- vak där många gånger, Arbetade som Skötare, gick elev där.

Har aldrig städat någon gång på Psyk.Klin.

Intressant inlägg Du gjorde !

Vi hade patienter som inte verkade leva i verkligheten, de pratade ung. som Du skrev.
Citera
2020-07-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Antalet smittade i Sverige hade sin topp den 18-28 Juni, 5-15 dagar efter BLM demonstrationen i Stockholm den 13 Juni.

NEJ,
Det var den veckan som folk i både Stockholm och Göteborg kunde testa sig för första gången med bara milda symptom.

Hänger inte någon med på vad fan som pågår utanför FB?
Citera
2020-07-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Japp.

5700 döda.

Inte ens i närheten av immunitet.

Corona är inte ett vanligt förkylningsvirus. Jag trodde alla var överens om det nu efter 6 månader.
Coronavirus är förkylningsvirus. Detta är ett sådant som dock har fått en viss förändring.
Det beter sig som ett vanligt förkylningsvirus.

Läs noga så vet Du detta också.
Citera
2020-07-26, 16:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ännu mer skrämmande är ju att man inte verkar sprita händerna i sjukvården mellan patient besöken innan, det krävdes tydligen en dödlig pandemin för att sjukvården köpte in handsprit.

Well, nu besöker jag inte sjukvården särskilt ofta men de gånger jag gjort det har de alltid spritat såväl när se går in i rummet som när de lämnar.

Sen hur noga de gnuggat händerna vet jag inte. Tror inte sjukhusmiljön har varit dålig innan. Däremot äldreomsorgen...
Citera
2020-07-26, 16:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Men snälla rara, kan du sluta ljuga? Borde inte vara så svårt.

Det var DU som underförstått menade att man inte prövade vaccinet i en verklig situation. Mot själva viruset live. Det gör man . Man prövar vaccinet i en verklig situation. Mot själva viruset live.

Får jag föreslå att nästa gång du får för dig att ljuga ihop något, kan du inte vara bussig att infoga en länk eller ett citat till dina påstådda ljugerier? Precis som jag har den goda smaken att göra?

Herregud...
Är du snurrig i huvudet? Du säger precis just det att man testar vaccinet live i fas II. Det gör man inte för det får man inte. Och gruppen försökspersoner är för liten för att dra några statistiska slutsatser från ev. spontansmitta. Man testar inte heller i fas III av samma skäl. Det är förbjudet. Där har man dock tillräckligt antal försökspersoner för att kunna dra statistiska slutsatser från spontansmitta. En av anledningarna att man gärna vill göra detta i USA eller Brasilien är att där är smittspridningen fortfarande aktiv i samhället och chanserna för spontansmitta är större där. Man kan inte utsätta försökspersonerna för någon medveten eller kontrollerad smitta dock för det är inte tillåtet.
Citera
2020-07-26, 16:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Och så kommer det nya ljugerier från dig igen. KAN du något annat än att ljuga?

Jag har inte påstått något av det du ljuger ihop ovan. Ingenting.
Vad är det jag ljuder om?
Citera
2020-07-26, 16:49
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Är du snurrig i huvudet? Du säger precis just det att man testar vaccinet live i fas II. Det gör man inte för det får man inte. Och gruppen försökspersoner är för liten för att dra några statistiska slutsatser från ev. spontansmitta. Man testar inte heller i fas III av samma skäl. Det är förbjudet. Där har man dock tillräckligt antal försökspersoner för att kunna dra statistiska slutsatser från spontansmitta. En av anledningarna att man gärna vill göra detta i USA eller Brasilien är att där är smittspridningen fortfarande aktiv i samhället och chanserna för spontansmitta är större där. Man kan inte utsätta försökspersonerna för någon medveten eller kontrollerad smitta dock för det är inte tillåtet.
Nu ljuger du igen. Som vanligt. Ljuger och ljuger och ljuger.

Man testar vaccinet live. I verkliga miljöer. Med verkliga personer. Jag har ett dussin kamrater i min närmsta krets som är med i försöket. De är verkliga. De lever. De är live. Det är en verklig situation.

Ingen har sagt att man medvetet utsätter någon för smitta. Det gör man inte i NÅGOT försök annat än i djurförsök. Det är bara DU som ljuger om att andra sagt det. Och som vanligt kan du inte infoga någon referens. Pinsamt.

Herregud... det är som att prata med en treåring...och knappt det.
Citera
2020-07-26, 16:56
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Vad tror vi om årstider då? Syd Afrika har ju vinter nu och om jag inte har fel ska det vara den kallaste vintern på 10 år. I bilder från Melbourne ser det kallt ut, inga löv på träden och jackor på folket, dödligaste dagen i dag för dem.

Inte mycket till vinter i dessa trakter. Melbourne ligger på samma nivå som Aten och Durban ligger på nivå med Suez. Om de har inomhus affärscentrum som vi får fler och fler är det nog för att hålla värmen ute på sommaren Inte kylan ute på vintern.

Men jag tror att det är den sortens byggnader där risken att smittas av okända är störst. Men allt förutsätter en smittbärare som själv känner sig frisk.
Citera
2020-07-26, 16:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Du har samma situation i Norge i äldrevården. Timanställda invandrare med dålig norska. Och de har lika många döda där relativt det totala dödstalet. Så nä, ingen större skillnad mer än att man satte in åtgärder och stängde ner samt gjorde det dessutom tidigare.

Absolut, du har helt rätt i att andelen döda på äldreboenden är ungefär densamma, och att den stora skillnaden är hur smittan spridits i samhället. Att en stor generell smittspridning också ökar risken för smittspridning bland äldre och sjuka är rätt självklart (eller borde vara det, åtminstone). Men då måste vi fråga oss varför det blivit så, och det finns fler faktorer än bara för få eller otillräckliga restriktioner.

I och med att det ofta rör sig om klustersmitta som får fäste i vissa områden/grupper så får naturligtvis befolkningens sammansättning stor betydelse. Man kan väl utan överdrift säga att Sverige har haft en rejäl nackdel i detta avseende visavi våra grannländer. Men detta borde inte ha kommit som någon överraskning för regeringen och FHM, och de skulle naturligtvis ha agerat därefter när de fattade beslut om sin strategi.

Så visst ska de klandras, och det rejält, men skulden ska även delas med flera generationer av politiker, inte minst Löfvens företrädare på statsministerposten och dennes hejdukar och hejaklack. Att våra beredskapslager har nedmonterats under lång tid och gjort oss sårbara är också något som måste framhållas och utkrävas ansvar för.
Citera
2020-07-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Well, nu besöker jag inte sjukvården särskilt ofta men de gånger jag gjort det har de alltid spritat såväl när se går in i rummet som när de lämnar.

Sen hur noga de gnuggat händerna vet jag inte. Tror inte sjukhusmiljön har varit dålig innan. Däremot äldreomsorgen...
Nja, det rapporterades rätt frekvent att det var brist på handspritt i sjukvården!

https://www.su.se/om-oss/press-media-nyheter/nyheter/kemister-blandar-handsprit-f%C3%B6r-akuta-behov-inom-sjukv%C3%A5rden-1.491315

https://www.naturvetarna.se/vi-erbjuder/tidning-och-nyheter/2020/forskare-gor-handsprit-till-sjukvarden/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/sjukhuset-valkomnar-handsprit-fran-allmanheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in