2020-07-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
*klipp*

vi vänder också uppåt nu.
Har du någon källa till det där?
Citera
2020-07-26, 14:33
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har skrivit det förut här i tråden, inga antikroppar. Exet och dottern som höll på att hosta lungorna ur sig i Februari testade sig också nu i Juni, inga antikroppar. Exet jobbar i vården. Så jag är lite fundersam till de där testerna och vad de säger egentligen.
Du är ju prepper så det kan nog vara orsaken. Jag fick också negativt test.
Citera
2020-07-26, 14:33
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Exakt. Jag kanske har fel, men visst var det väl Nya Zeeland som sade sig utrotat viruset, inte Australien?

BLM-patrasket får ta på sig en stor del av den nuvarande ökningen i ”vita” länder.
Play stupid games - win stupid prizes.

Yäs, Nya Zeeland gick ut i början av Juni att de hade utrotat viruset från landet.

De hade även BLM och det hände inget dramatiskt där. Jag tycket det är alldeles för uppenbart att stora folkgrupper ger stor smittspridning om viruset redan härjar.

Men de vitas kränktas rättigheter går före människoliv såklart.
Citera
2020-07-26, 14:35
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Yäs, Nya Zeeland gick ut i början av Juni att de hade utrotat viruset från landet.

De hade även BLM och det hände inget dramatiskt där. Jag tycket det är alldeles för uppenbart att stora folkgrupper ger stor smittspridning om viruset redan härjar.

Men de vitas kränktas rättigheter går före människoliv såklart.
Det är tragiskt vilka blöjbarn vi vita har blivit. Wuääää...
Citera
2020-07-26, 14:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nu har alltså Nordkorea officiellt erkänt sitt första fall. Jag tror personligen att det har gått väldigt långt nu, att de inte längre kan dölja sanningen. Är det någon mer än jag som tror att det verkliga antalet är ENORMT mycket större...som typ hundratusentals smittade och flera tusen döda...
Tror faktiskt inte det utan tvärtom. Sådant brukar läcka ut om något och det har varit helt tyst från NK under hela pandemin. Och som sagt så har vi vår ambassadör på plats där och tränar yoga:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qL2JBo/svenska-ambassadoren-gor-yoga-mitt-i-pyongyang
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vietnam har ju också knappt något fall och är mycket öppnare än nk. Kina har ju också klarat sig bra så vad säger att just Nordkorea ska lida speciellt mycket?
Precis! De har ju haft "superkarantän" i flera decennier faktiskt. Det finns fördelar med kommunistisk diktatur också.
Citera
2020-07-26, 14:43
Medlem
Citat:
BLM ger effekt i sverige. sätt på rolling 3 day i länken nedan så ser du att vi precis börjat vår uppgång..

man får tänka på att effekterna av BLM ska smitta i 2-3 led innan vi börjar se dödsfall, det kommer om någon vecka.

Ja, jag har aldrig förstått hur Anders Wallensten kunde hävda att BLM inte hade någon påverkan på smittspridningen, som väl varit ganska hög i åtminstone Västra Götaland i sommar. Kanske gaphalsarna satte igång en och annan smittkedja som visade sitt fula ansikte först efter flera veckor, vad vet jag.

Men hur kan man vara säker på motsatsen?

(Det hjälpte inte att smittskyddsläkarna avrådde från tilltaget, ut skulle de ändå. Idiotjävlar.)
Citera
2020-07-26, 14:43
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
BLM ger effekt i sverige. sätt på rolling 3 day i länken nedan så ser du att vi precis börjat vår uppgång..

man får tänka på att effekterna av BLM ska smitta i 2-3 led innan vi börjar se dödsfall, det kommer om någon vecka.

Var det du det?
Citera
2020-07-26, 14:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nu har alltså Nordkorea officiellt erkänt sitt första fall. Jag tror personligen att det har gått väldigt långt nu, att de inte längre kan dölja sanningen. Är det någon mer än jag som tror att det verkliga antalet är ENORMT mycket större...som typ hundratusentals smittade och flera tusen döda...
Nja, jag är tveksam. Nordkoreas covidbehandling lär ju bestå av bly bakom örat och in i ugnen. Jag tror således inte att de har en massepidemi bakom murarna i det där jävla landet, det är nog enkelt att hantera en bångstyrig befolkning när ingen vet var de tar vägen om de försvinner. .
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-07-26 kl. 14:47.
Citera
2020-07-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Sverige har redan offrat sina riskgrupper.

Det bor 1.6 miljoner personer över 70 år i Sverige. Högt blodtryck och övervikt är ett samhällsproblem i nästan alla åldersgrupper. Det en extrem mängd människor som hade kunnat drabbats hårt av Covid-19 i landet.
Vad menar du med att "Sverige redan offrat sina riskgrupper"? Vart går alla dessa hundratusentals lik att hitta?
Stämmer det måste jag nog ringa en del folk i riskgrupp i min bekantskap och meddela att dem faktiskt är döda. Det kan eventuellt bli rätt stelt dock då jag tror dessa individer motsätter sig det faktumet.
Men vi får se.
Citera
2020-07-26, 14:55
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det bor 1.6 miljoner personer över 70 år i Sverige. Högt blodtryck och övervikt är ett samhällsproblem i nästan alla åldersgrupper. Det en extrem mängd människor som hade kunnat drabbats hårt av Covid-19 i landet.
Vad menar du med att "Sverige redan offrat sina riskgrupper"? Vart går alla dessa hundratusentals lik att hitta?
Stämmer det måste jag nog ringa en del folk i riskgrupp i min bekantskap och meddela att dem faktiskt är döda. Det kan eventuellt bli rätt stelt dock då jag tror dessa individer motsätter sig det faktumet.
Men vi får se.

Övervikt och fetma är ett stort problem i landet. 50 5 av landets befolkning är överviktiga eller feta. Det finns många feta och överviktiga unga, gamla, medelålders, you name it.

Däremot är jag inte säker på att det finns många unga som har högt blodtryck. Det är vanligare bland de som är i medelåldern och gamlingar.
Citera
2020-07-26, 14:55
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Men vi får se.

Då har "dina" riskgruppare kanske haft möjlighet att isolera sig. Haft privilegierade arbeten, som kunnat skötas hemifrån? De kanske är rika, och har kunnat bo i en sommarstuga under hela perioden? Eller i alla fall inte behövt gå ut i stan, för att de har haft någon som har handlat åt dem?

Det är främst personer som BÅDE är i de "fysiska" riskgrupperna OCH socioekonomiskt utsatta, som har gått åt. Och det borde inte ha fått bli en sådan klasskillnad i den humanitära stormakten Sverige. Inte i en fråga som bokstavligen gällde liv och död, utan där borde vi alla ha tagit solidariskt ansvar och kvävt smittan i hela samhället. Ingen kommer någonsin att få mig att ändra mig på den punkten.
Citera
2020-07-26, 14:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Men vi får se.
Hej Kalle Kula. Om du inte förstår vad jag menar kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Fråga din ledsagare. Att räkna skallar när vi är en ynka tiomiljoners-befolkning är bara efterblivet. Du har fått svar på din fråga av andra i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in