2020-07-22, 21:44
Medlem
Hur fort blir man tolerant på oxycodone?
Har räckt med 20 mg några dagar, men nu helt plötsligt fick ja ta 40 ikväll, verkar inte som det infinner sej någon känsla alls
Kan det vara olika dagar,att det beror lite på allmäntillstånd?
Är väldigt trött idag, kan man känna mindre då? Borde va tvärt om tycker jag egentligen...

För två veckor sen mådde jag fint på 10 mg, men tog 20 4 där. Nu har jag haft uppehåll och detta är tredje dan i rad nu. 20 mg två dar och nu hopp till 40.

Lite synd, var de sista jag hade.
Citera
2020-07-22, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elena007
Har räckt med 20 mg några dagar, men nu helt plötsligt fick ja ta 40 ikväll, verkar inte som det infinner sej någon känsla alls
Är väldigt trött idag, kan man känna mindre då? Borde va tvärt om tycker jag egentligen...

För två veckor sen mådde jag fint på 10 mg, men tog 20 4 där. Nu har jag haft uppehåll och detta är tredje dan i rad nu. 20 mg två dar och nu hopp till 40.

Individuellt, men helt klart kan somliga få mycket högre tolerans på några få veckor.
Citera
2020-07-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elena007

Jag har tagit depot och kortidsverkande i över ett år, bara behövt höja depot en gång, från 5 till 10 mg. Ligger kvar på 5 mg på Oxynormen. Har väldigt god effekt som smärtlindring.
Citera
2020-07-24, 00:36
Avstängd
Min farmor har cancer och har dessvärre gått bort, kvar har min farmor 20 stycken 80 mg oxycontin. Detta har tagit jättehårt på mig och måste bedöva smärtan. Räcker 1600 mg oxycontin länge?
Citera
2020-07-24, 04:21
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Min farmor har cancer och har dessvärre gått bort, kvar har min farmor 20 stycken 80 mg oxycontin. Detta har tagit jättehårt på mig och måste bedöva smärtan. Räcker 1600 mg oxycontin länge?

Jag beklagar!

Ja alltså till en början räcker typ 20-30mg för att man ska få ett bra rus, i alla fall för mig. Men toleransen stiger ganska snabbt. Jag käkade 3st 80s fördelat på fyra dagar och då tog jag en hel sista kvällen, fast jag tyckte att det blev lite väl mycket då. Kändes som att min andning blev lite ansträngd.

Var försiktig bara. Förstår att du är ledsen över din farmor men detta kan vara början på ett jobbigt beroende. Oxy är jävligt beroendeframkallande. Du kommer garanterat vilja ha fler efter att dina 20 är slut och då kommer du nog också märka att det är ganska dyrt när man börjar äta högre doser. Tror det är en jävligt jobbig drog att fastna i.

Be safe!
Citera
2020-07-24, 07:14
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Tycker du ska köpa en tablettdelare på valfritt apotek och dela dom i ex 4 bitar, då har du 20mg istället..🤔 Betydligt bättre än att du moffar i dig hela 80mg om du inte har någon vidare tolerans..🙆🏼‍♀️

Beklagar sorgen.. 🕊
Citera
2020-07-24, 20:11
Medlem
Hej! Jag har druckit tre stycken 5% öl. Är det någon fara att ta oxycontin om någon timme? Tänkte ta 40 mg? Vill inte riskera andningsdepp.. men samtidigt så kommer det vara låt säga 2-3 timmar sedan jag drack ölen. Tacksam för svar
Citera
2020-07-25, 14:30
Medlem
S S S S

Citat:

Ja hade hon levt hade det varit lägre än lägst, har du aldrig lirat med opiater avråder jag starkt. Oxy är en sjukt stark substans och definitivt underskattad av allt och alla. Jag menar sub klassas som starkare tror jag eller "mer farlig" än O som dem så fint brukar säga. Vill inte trasha oxy utan tvärtom, då jag varit beroende många år och älskar det. Blir bara trött på att så fort H nämns så höjs det på ögonbrynen, och oxy är genast inte alls så farligt. Har sysslat mkt med båda och det är inte speciellt mkt skillnad. En av skillnaderna är att med oxy vet du typ alltid vad du får medans H kan innehålla allt från farin socker till kattsand. Så har jag cash väljer jag oxy, tryter cashen är H mer värt o köpa. Har typ aldrig fått riktigt dåligt H, men jag menar att oxy är rent och ditt H kan vara utblandat med HockeyPulver...Man vill inte ha en lakritspulver mix med råttgift och fentanyl i värsta fall. 1600 mg skulle räcka 3 max 4 dagar för mig för en noob typ några veckor upp till en månad kanske. Men detta är ingen noob drog, tram/kodein/coci e level 1 morfin level 2 sub level 3 H/oxy/meta level 4 och fenta/Hydromorfon level 5 typ. Om man är missbrukare så börjar man inte bara med oxy utan det är typ där man slutar nästan. Om man läser lagar så är 0.5g h + ringa. av normalgraden vilket om man köper O så verkar O gå vid runt 1G. Och 1G oxy är lätt mer värt en bankat H om man inte har tur och lyckas få bättre än mediokert. Så 12 st 80r borde vara inom ringa gränsen, vilket är rätt högt. Sub går gränsen på 3+ tabletter. Väldigt konstigt då 12 80r skulle kunna döda ett par färskingar medans sub inte går o ODa på om man inte kombinerat det. Ibland kan man undra varför sub ses som värre när det uppenbart inte är det. Jag provade dock oxy före sub, för dem flesta så brukar subben testas före oxy. Oxy är mkt mer skyldig till opioidepedimin än tex. H, måde riktigt bra när jag hörde att purdue pharma blivit stämda. Värt att nämna är att 12st oxy är betydligt dyrare än 0.5g H, men ville mest illustrera att det är wierd. För om en missbruksdos av oxy är 10mg och över 100doser är normgrad. då måste gränsen gå vid 1 gram? H ses ju som farligare då är gränsen lägre eller hur?

Det är inte enbart mängden narkotika som avgör om ett narkotikabrott ska bedömas som ringa narkotikabrott eller narkotikabrott av normalgraden. Vid enbart innehav av narkotika endast för eget bruk, kan man dock normalt sett utgå från nedanstående gränser mellan ringa narkotikabrott och narkotikabrott av normalgraden. Nedan anges den nedre gränsen för narkotikabrott av normalgraden avseende olika slags narkotikapreparat.

Amfetamin – 5 gram
Cannabis – 50 gram
Ecstasy – 50 tabletter eller 50 gram
GHB – 50 centiliter
Heroin – 0,05 gram
Kat – 4 kilogram
Kokain – 0,6 gram
LSD – 50 trippar eller 50 tabletter
Magic Mushrooms (psilocin eller psilocybin) – 100 gram (svamp)
Mefedron – 5 gram
Opium – 0,16 gram
Rohypnol – 250 tabletter (1 milligram-tabletter)
Subutex – 4 tabletter (8 milligram-tabletter)
Senast redigerad av ImovaneKungen 2020-07-25 kl. 14:31. Anledning: Stavfel
Citera
2020-07-25, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ja hade hon levt hade det varit lägre än lägst, har du aldrig lirat med opiater avråder jag starkt. Oxy är en sjukt stark substans och definitivt underskattad av allt och alla. Jag menar sub klassas som starkare tror jag eller "mer farlig" än O som dem så fint brukar säga. Vill inte trasha oxy utan tvärtom, då jag varit beroende många år och älskar det. Blir bara trött på att så fort H nämns så höjs det på ögonbrynen, och oxy är genast inte alls så farligt. Har sysslat mkt med båda och det är inte speciellt mkt skillnad. En av skillnaderna är att med oxy vet du typ alltid vad du får medans H kan innehålla allt från farin socker till kattsand. Så har jag cash väljer jag oxy, tryter cashen är H mer värt o köpa. Har typ aldrig fått riktigt dåligt H, men jag menar att oxy är rent och ditt H kan vara utblandat med HockeyPulver...Man vill inte ha en lakritspulver mix med råttgift och fentanyl i värsta fall. 1600 mg skulle räcka 3 max 4 dagar för mig för en noob typ några veckor upp till en månad kanske. Men detta är ingen noob drog, tram/kodein/coci e level 1 morfin level 2 sub level 3 H/oxy/meta level 4 och fenta/Hydromorfon level 5 typ. Om man är missbrukare så börjar man inte bara med oxy utan det är typ där man slutar nästan. Om man läser lagar så är 0.5g h + ringa. av normalgraden vilket om man köper O så verkar O gå vid runt 1G. Och 1G oxy är lätt mer värt en bankat H om man inte har tur och lyckas få bättre än mediokert. Så 12 st 80r borde vara inom ringa gränsen, vilket är rätt högt. Sub går gränsen på 3+ tabletter. Väldigt konstigt då 12 80r skulle kunna döda ett par färskingar medans sub inte går o ODa på om man inte kombinerat det. Ibland kan man undra varför sub ses som värre när det uppenbart inte är det. Jag provade dock oxy före sub, för dem flesta så brukar subben testas före oxy. Oxy är mkt mer skyldig till opioidepedimin än tex. H, måde riktigt bra när jag hörde att purdue pharma blivit stämda. Värt att nämna är att 12st oxy är betydligt dyrare än 0.5g H, men ville mest illustrera att det är wierd. För om en missbruksdos av oxy är 10mg och över 100doser är normgrad. då måste gränsen gå vid 1 gram? H ses ju som farligare då är gränsen lägre eller hur?

Det är inte enbart mängden narkotika som avgör om ett narkotikabrott ska bedömas som ringa narkotikabrott eller narkotikabrott av normalgraden. Vid enbart innehav av narkotika endast för eget bruk, kan man dock normalt sett utgå från nedanstående gränser mellan ringa narkotikabrott och narkotikabrott av normalgraden. Nedan anges den nedre gränsen för narkotikabrott av normalgraden avseende olika slags narkotikapreparat.

Amfetamin – 5 gram
Cannabis – 50 gram
Ecstasy – 50 tabletter eller 50 gram
GHB – 50 centiliter
Heroin – 0,05 gram
Kat – 4 kilogram
Kokain – 0,6 gram
LSD – 50 trippar eller 50 tabletter
Magic Mushrooms (psilocin eller psilocybin) – 100 gram (svamp)
Mefedron – 5 gram
Opium – 0,16 gram
Rohypnol – 250 tabletter (1 milligram-tabletter)
Subutex – 4 tabletter (8 milligram-tabletter)

De som har bestämt de där gränserna har väl inte gått direkt vetenskapligt tillväga.

En person med dålig hälsa kan för övrigt dö av en enda oxytablett på 80 mg.
Citera
2020-07-25, 19:30
Medlem
Kodeinmannens avatar
Jag har för första gången kommit över några tabletter oxycodone (depottabletten)
Den ligger på 20mg och vill så gärna prova, men är rädd för att min omgivning skall märka det. Kan man ta den tabletten utan att riskera att bli helt bäng? Har ätit Panocod med kodein till och från en längre tid, men detta är ju som sagt inte samma sak...
Citera
2020-07-26, 06:28
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodeinmannen
Jag har för första gången kommit över några tabletter oxycodone (depottabletten)
Den ligger på 20mg och vill så gärna prova, men är rädd för att min omgivning skall märka det. Kan man ta den tabletten utan att riskera att bli helt bäng? Har ätit Panocod med kodein till och från en längre tid, men detta är ju som sagt inte samma sak...

Oxycodone vs Panacod är som natt och dag, åtminstone för mig..🤔
Jag saknar enzymet som gör att citodon/panacod helt enkelt inte funkar på mig nämligen..🙇🏼‍♀️

Även ”annars” är det rätt stor skillnad, Oxy är ju betydligt starkare..🤚🏼
Så om du inte vill bli märkbart påverkad utan endast smärtstillad hade jag nog delat den i 4 bitar så du får 5mg istället..🙏🏼

Dock kan du ff bli ”bäng” på det, eller ja jag blev det när jag tog det första gången (då hade jag dagligen ätit tramadol i flera år tidigare), man blir pratsam, energisk, allt blir roligt etc..😅
Det är ju inte som att jag låg och dreglade på den dosen 🤣

Så om du vill vara på den säkra sidan, börja med 5mg (finns pillerdelare på apotek för typ 40:-) så blir det säkert bra 😌👋🏼

Tillägger att jag tar dessa för smärta, dvs jag får det utskrivet av läkare.
Citera
2020-07-26, 08:53
Medlem
Kodeinmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Oxycodone vs Panacod är som natt och dag, åtminstone för mig..🤔
Jag saknar enzymet som gör att citodon/panacod helt enkelt inte funkar på mig nämligen..🙇🏼‍♀️

Även ”annars” är det rätt stor skillnad, Oxy är ju betydligt starkare..🤚🏼
Så om du inte vill bli märkbart påverkad utan endast smärtstillad hade jag nog delat den i 4 bitar så du får 5mg istället..🙏🏼

Dock kan du ff bli ”bäng” på det, eller ja jag blev det när jag tog det första gången (då hade jag dagligen ätit tramadol i flera år tidigare), man blir pratsam, energisk, allt blir roligt etc..😅
Det är ju inte som att jag låg och dreglade på den dosen 🤣

Så om du vill vara på den säkra sidan, börja med 5mg (finns pillerdelare på apotek för typ 40:-) så blir det säkert bra 😌👋🏼

Tillägger att jag tar dessa för smärta, dvs jag får det utskrivet av läkare.
Jag tog mig ”modet” och svalde 20mg. Dock så väntade jag till ca 1 timma innan läggdags för att inte röja ev rus för min omgivning. Visst, jag hade helst viljat få ruset på dagtid för att få ut det mesta av det, men nu var jag mest nyfiken på hur ruset skulle te sig. Kodeinruset är nog mer i min smak så här i efterhand 😀, har inte sovit jättebra men känner mig konstigt nog utvilad. Har 2 två tabletter kvar,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in