2020-07-25, 21:39
Medlem
Sprängningen är en del av denna konflikt, detta hade hänt H*ssan för längesen om han hade varit kvar i Örebro.
Citera
2020-07-25, 21:45
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Det jag inte riktigt fattar är, är inte skyttarna rädd för att åka dit? Även om straffen är låga i Sverige, vill man verkligen sitta livstid?

Satt undrar vad som får dessa killar att göra gärningen; fine gänglojalitet i all ära, men att du åker dit (hög chans) bör ändo vara tillräckligt avskräckande?

Om du skickar fram unga människor blir det inte frågan om livstid. Straffrabatten i Sverige är enorm för unga killar. Några år på ungdomsanstalt i värsta fall...
Citera
2020-07-25, 21:57
Medlem
Nån som vet vilka som tog honom till Usö?
Citera
2020-07-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombye
Sprängningen är en del av denna konflikt, detta hade hänt H*ssan för längesen om han hade varit kvar i Örebro.

På vilket sätt hade det som hände H*ss*n några dagar efter sprängningen av Efter 2 med strippklubben att göra, var hände det och varför? Bombye.
Senast redigerad av Truestories 2020-07-25 kl. 22:01. Anledning: Korrigering av onödig text.
Citera
2020-07-25, 22:08
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
* = a

När polisen ändå håller på kan de kolla hela familjen M*ll* och deras umgänge.
Kriminellt "välassimilerat" libanesiskt skit som nu sörjer att himlen fått ytterligare en hjälte/ängel.
Antingen föddes J*m*l kriminell eller så lärde han sig av männen i släkten, varm omfamnad
och beskyddad av kvinnor som tycker det är ok att dela tak med kriminella män.
Som ung skulle J*m*l få belöning om han eldade upp en mack (försäkringsbedrägeri).
Sagt och gjort J*m*l tog sig till en mack med bensindunkar och tände på när han placerat sig
själv i ett hörn i lokalen. J*m*l blev en mänsklig fackla och skaffade sig därefter nytt utseende.
Tog lång tid innan han slapp tälta på sjukhuset. Sin kriminella bana återupptog J*m*l direkt han påbörjat sin rehabilitering. 2011 blev han dömd för grov våldtäkt tillsammans med *ugen Kh*l*f. Fram till 2018-05-31 har J*m*l flera domar gällande narkotikabrott, olovlig körning, rattfylleri, ringa och grova brott med flera fängelsedomar. Att det inte finns flera domar efter 2018-05-31 beror enbart på att han inte åkt dit. Magstarkt att familjen officiellt går ut med sin sorgepropaganda när det gäller en person vars liv gått ut på att bryta mot lagar. Sörj men gör det privat i tysthet. Dags att ta till sig svensk kultur vilket innebär att det är en skam att ha kriminella väsen i familjen.

Ska familjen M*ll* nämnas ska även storebror N*im nämnas. Kan det vara N*ims aktiviteter
som är orsak till att J*m*l nu är rejält ihjälskjuten? N*im som redan innan han fyllde 20 år köpte en kiosk och spelbutik för att odla sitt framtida spelmissbruk. Genom att använda spelrättigheterna till att spela på trav utan täckning hann N*im få rejäla skulder innan blev av med butiken. N*im tyckte oerhört synd om sig själv och konstaterade att han aldrig skulle kunna betala av skulderna. Han ville inte ens utan lipade över att det inte skulle bli lönande att arbeta eftersom allt han tjänade tvunget skulle gå till att betala av skulderna. Efter detta svartade N*im och höll på med allt möjligt bluff, båg
och knark. N*im är inte mer korkad än att han lyckats passera under radarn. För att lyckas ännu bättre med sina strategier utbildade han sig för några år sedan genom YH till redovisningsekonom, blev klar lagom till han och Moh*m*d J*ber åkte dit för grovt narkotikabrott (familjen J*bers klanmedlemmar kommer troligen heller aldrig göra sig kända för sina vita renhåriga prestationer i samhällsbyggnaden). Taxi J*ber var sedan många år vän med den svårt skuldsatte spelmissbrukaren N*im men hävdade i rätten att han omöjligt kunde veta vad han körde runt på när han jobbade som kurir åt N*im. Det slutade med att de år 2016 dömdes för att vara i full färd med att smuggla flera kilo (?) knark med flygplan (typiskt förstagångsbrott som aldrig hänt förut). De fick 4.5-6 år, N*im borde kommit ut nu. En fråga som kan ställas är om N*ims aktiviteter bidragit till att J*m*l skjutits ihjäl eller om J*m*l fixade den situationen helt på egen hand.

Macken låg väl i Pålsboda om jag inte missminner mig.
Citera
2020-07-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Om du skickar fram unga människor blir det inte frågan om livstid. Straffrabatten i Sverige är enorm för unga killar. Några år på ungdomsanstalt i värsta fall...

Några år på anstalt? FÖr mord? Nej?
Citera
2020-07-25, 22:43
Medlem
Citat:

Öh jo Max 4år sluten anstalt vid mord om du är under 18år
Citera
2020-07-25, 22:52
Medlem
Har jag missat nåt inlägg? Har följt tråden sen start. Alla namn har jag fått. Men, jag fattar fortfarande inte. Vilken sida i konflikten, det senaste bo var på?
Citera
2020-07-25, 22:58
Medlem
Citat:
Tre år ungdomsvårds skola. Han som blev fritagen i Göteborg
fick ju det för mord.
Citera
2020-07-25, 23:01
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:

Jo, då.

”17-åring döms till tre års ungdomsvård efter mord i Rinkeby”

”Särskilda straff för ungdomar

I Sverige kan man bara bli straffad för brott om man har fyllt 15 år. Det finns dessutom speciella regler för unga mellan 15 och 21 år. Ungdomar får kortare straff än vuxna.”
Källa: åklagarmyndigheten
Citera
2020-07-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busbosse
Har jag missat nåt inlägg? Har följt tråden sen start. Alla namn har jag fått. Men, jag fattar fortfarande inte. Vilken sida i konflikten, det senaste bo var på?

J*m*l M*ll* hörde till Libaneserna och kan ha haft visst stöd av BMC, som jag har förstått det. Det framgick säkert tydligare i tråden som rör det andra mordet - mordet på en av NSs ledare.
Senast redigerad av Truestories 2020-07-25 kl. 23:06. Anledning: Skrivfel
Citera
2020-07-25, 23:05
Medlem
oGgnoMs avatar
Citat:

Svar: Jo!

18 åringen som stod åtalad för pizzeria mordet i Rinkeby fick 3 år på anstalt. Idag är han på rymmen. Han var 16 när gärningen begicks.

https://www.expressen.se/gt/krim/har-fritas-mordaren-mitt-framfor-vardarna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in