2020-07-24, 19:16
Medlem
Topplocks avatar
Ändå lägger ni ner så mycket tid på att hata oss ?
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ser att mupparna drar sitt eviga tjat om att mff-IFK skulle vara deras verkliga rivalmöte. Problemet med att säga emot dem är att jag då skulle försvara statusen på en match där den ena parten är mff - och det vill jag helt enkelt inte göra. Så vi säger så här: Finns inga rivalmatcher i Skåne.
Citera
2020-07-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vet inte... Ni vinner ju inte ens när ni får flertalet straffar tilldelade. Behöver man knappast anfallare för att dra nytta av och ta hem tre poäng.

Hade snarare skyllt på Sana och Aiesh. Profilvärvningar som är totalt ineffektiva.

Gällande AIK så är det ett derby, så ser oss knappast som favoriter. Inleder numera varje säsong med fyra förluster inräknat på förhand.

I alla fall tills Bajen åker ur igen. Då blir det bara två derbyförluster per år.

Men vem vet. Ingen publik i år. Kanske av nån anledning blir annorlunda då. Vem vet...

Nej Giorgi skall inte ta straffar, det är Aieshs jobb, han sätter sina(även om Blazevic visat sig vara en tuff nöt att knäcka).

Det måste kännas surt att gå in i matcher mot de värsta rivalerna med den inställningen.
Citera
2020-07-24, 19:21
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej Giorgi skall inte ta straffar, det är Aieshs jobb, han sätter sina(även om Blazevic visat sig vara en tuff nöt att knäcka).

Det måste kännas surt att gå in i matcher mot de värsta rivalerna med den inställningen.

Näe, inställning är fel ord. Förväntning är mer rätt. Men ser man till senaste säsongerna så spelar det ju ingen roll om vi är bättre. Blir poängtapp ändå. Outgrundligt. Svårt att förstå. Det bara är så.

Nu är det som sagt ett annorlunda scenario denna säsong, så kanske i år. Vem fan vet...

Fyra derbytorsk förra säsongen - guld i alla fall.

-

Vad ritar Billborn ner i sitt anteckningsblock? https://t.co/qQQUrs84jo https://twitter.com/kaknasorna/status/1286704159669002240?s=20
Citera
2020-07-24, 19:26
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topplock
Ändå lägger ni ner så mycket tid på att hata oss ?
Hata ett lag kan man göra utan att behöva bygga upp någon hype kring en viss match. Det suger att spela mot mff, inte bara för att vi ofta förlorar utan även för att det är en så jävla tråkig klubb. Er läktarkultur suger, ni förfalskar historian istället för att respektera verkliga titlar och helt ärligt så är ni ett slöseri med ren luft. Jag har absolut ingen respekt för ert jävla skitlag. Jag vill helst aldrig gå på ett derby mer i hela mitt liv.
Citera
2020-07-24, 19:29
Medlem
Topplocks avatar
Haha asså hör du själv hur patetisk du låter?
På vilket sätt suger vår läktarkultur?
Citat:
Hata ett lag kan man göra utan att behöva bygga upp någon hype kring en viss match. Det suger att spela mot mff, inte bara för att vi ofta förlorar utan även för att det är en så jävla tråkig klubb. Er läktarkultur suger, ni förfalskar historian istället för att respektera verkliga titlar och helt ärligt så är ni ett slöseri med ren luft. Jag har absolut ingen respekt för ert jävla skitlag. Jag vill helst aldrig gå på ett derby mer i hela mitt liv.
Citera
2020-07-24, 20:28
Medlem
Keldons avatar
Efter sex raka förluster, värsta sviten sedan 1950 så drar man hem ett poäng! Tänker lugnt för sig själv ah skönt att ta in ett poäng på bottenrivalerna. Men då gör givetvis Falkenberg mål i 90+4 och Helsingborg mål i 90+5. Så de båda grejjar kryss. Overkligt!

För övrigt just nu rekordmånga kryss i serien sedan 16lagsserien inleddes. Rekordet med 30% kryss i en serie sattes 2012. Lägst antal kryss 2008-2019 var 2011 med 19% kryssmatcher. Just nu är det hela 32.5% kryss matcher.
Senast redigerad av Keldon 2020-07-24 kl. 20:49.
Citera
2020-07-24, 20:29
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Vet inte vad du har rökt men vår läktarkultur är ju knappast dåligt och på vilket sätt förfalskar vi vår historia?
Citera
2020-07-24, 20:36
Medlem
På tal om mötet med Skärgårdsgänget så kan jag ärligt säga att jag har sakta men säkert lärt mig att ogilla BK Häcken, dom har antagligen allsvenskans värsta måljingel. På bravida, eller för den delen framför tvn/datorn är inget ställe man vill vara på om dom gör mål.

Värre blir det ju om det är ens eget lag som åker på det, då måste man genomlida att få se ett mål emot sig OCH höra skiten. Det är bara att hoppas på att Anestis håller nollan.
Citera
2020-07-24, 20:52
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Vi är slöseri på luft ändå handlar dina inlägg spaltmeter efter spaltmeter om MFF. Sorgligt. Börjar tro du är ett troll eller så är du sjukligt besatt av di himmelsblåe på ett osunt sätt. Ingen bryr sig om vad du tycker om MFF, i slutändan är det vad som sker på fotbollsplanen som betyder något och vad människor minns. Där blir ni som du själv skriver manglade och gång på gång överkörda av MFF. Ni är ett deltagarlag som Lasse Nilsson sa, en jävla bula på vägen, ingenting mer. Angående läktarkultur har du noll koll på läget uppenbarligen. I och med våra turer i Europa har kontinenten fått upp ögonen för MFF-fansen som dominerade t.ex. på Stamford Bridge. Vår läktarkultur är fin, snyggaste tifon, sköna färger.
Senast redigerad av OvissFramtid 2020-07-24 kl. 21:01.
Citera
2020-07-24, 21:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vi är slöseri på luft ändå handlar dina inlägg spaltmeter efter spaltmeter om MFF. Sorgligt. Börjar tro du är ett troll eller så är du sjukligt besatt av di himmelsblåe på ett osunt sätt. Ingen bryr sig om vad du tycker om MFF, i slutändan är det vad som sker på fotbollsplanen som betyder något och vad människor minns. Där blir ni som du själv skriver manglade och gång på gång överkörda av MFF. Ni är ett deltagarlag som Lasse Nilsson sa, en jävla bula på vägen, ingenting mer. Angående läktarkultur har du noll koll på läget uppenbarligen. I och med våra turer i Europa har kontinenten fått upp ögonen för MFF-fansen som dominerade t.ex. på Stamford Bridge. Vår läktarkultur är fin, snyggaste tifon, sköna färger.

2017.

"Vi gör allt... Vi kan... för malmooooo...".

Trött publik som dessutom roar sig med att kasta öl och smällare på bortaklacken.

Sämst. När ska Sidleds-Mongot anställa tränare nr 11?

Sarfo, Bonke, Carlos, pedofilerna, Binaku...
Citera
2020-07-24, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
På tal om mötet med Skärgårdsgänget så kan jag ärligt säga att jag har sakta men säkert lärt mig att ogilla BK Häcken, dom har antagligen allsvenskans värsta måljingel. På bravida, eller för den delen framför tvn/datorn är inget ställe man vill vara på om dom gör mål.

Värre blir det ju om det är ens eget lag som åker på det, då måste man genomlida att få se ett mål emot sig OCH höra skiten. Det är bara att hoppas på att Anestis håller nollan.

Jag kan inte förstå att du tycker det. Det är en otroligt maffig låt, sedan saknar man ju ändå Badlands med Springsteen litegrann.
Citera
2020-07-24, 21:22
Medlem
Needs.more.brandys avatar
På 90-talet och början av 2000-talet existerade knappt mff. De ville ha upp oss för att de desperat ville ha åtminstone två matcher per år där det fanns ordentligt med publik på läktarna. Vi ville aldrig ha någon koppling till mff. Skånederbyt är bara bra för en sak och det är för alla mff-julgranar som blir nedslagna på gatorna och får sina drömmar krossade om den fina fotbollsfesten som de förväntar sig.

Fy fan för mff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in