Men det här blir väl helt utanför det du påstår, att Lena skulle vara genomelak.
Det är ju inte till HD hon säger detta.
Du drar dig inte för att förvränga saker.
Jag är mycket fundersam över din agenda.
Att kalla en mördad mamma för porrpastor är definitivt genomelakt, särskilt i kombinationen genomelak porrpastor. Rutten stil med tanke på att barnen och deras kompisar kan läsa här.
Läser du chattkonversionen mellan KJ och Lena den aktb jag postade så är det inte TILL HD utan OM HD, det handlar inte om att förvränga saker, det handlar om SANNINGEN.
Om du har sett på bilder av HD så kan du se att hon har en vårta vid sidan av sin näsa, som hon inte kan rå för. Som sexpastorn kallade en bubbla, vidrigt.
Det är lika rutten stil att kalla SD,HD,JG och SOA för diverse invektiv, som framförallt SD, HDs barn och SOAs barnbarn kan läsa, och deras kompisar. Tänkte du på det?
Att blunda för sanningen verkar du vara främmande för.
Jag lutar nog ändå mest åt denna teori. Och SOA skyddar då egentligen Hanna och barnen, inte Stefan.
Jag tänker att Stefan bara hintat om vad han gjort mot Lena, varför Hanna den 15/5 skriver till Jerry(eller vem var det?) ”Vad har han gjort nu?!” och sen är så sinnesförvirrad av hela situationen att hon försäger sig i samtalet med chefen.
Det är rätt stora skillnader mellan hennes första förhör och resten också. Först då har Stefan hunnit förbereda/hota henne ordentligt? För jag tror ju nästan att Stefan inte ens räknade med att Hanna skulle in på förhör. Jag tror han trodde att hans första förhör, där han ljuger om relationen med Lena och visar upp den redigerade kommunikationen, skulle räcka och sen var det fritt fram för ”drömresan med drömkvinnan” och att ”allt ska bli så bra nu”.
Annars krävs det ju typ att skilsmässan och förhållandet med Sillen bara var en skenmanöver och den känslan får jag definitivt inte när jag läser kommunikationen dem emellan. Tycker hon genuint verkar söka stöd, intimitet och kärlek hos Sillen.
Men ah.. sen är det ju det att hon enligt många verkligen sken upp och blev en annan Hanna efter mordet. Vore hon rädd borde det kanske inte blivit så? Och ville hon verkligen ha Sillen borde det inte heller blivit så? Eller att Hannas mamma trodde på ett nytt giftermål?!
Jag har svårt att se att det var Lena som enbart var den som var drivande i relationen, att det var hon som stalkade och hotade.
Jag kan dock se att även Lena hade svårt att avsluta, det var därför hon sökte hjälp. Hon kände hur destruktiv den var men upplevde den som "knark".
Jag tror att på slutet var hon på väg till ett bättre mående och på rätt väg ur denna bindning. Och detsamma verkar gälla HD.
Det här vittnet J*eanette beskriver det så här:
"H*anna ställde ultimatum mot Stefan men H*anna var svag och manipulerad av Stefan. Så han ställde alltid tillbaka mot
henne fast hårdare. När H*anna sa till Stefan att han inte fick träffa Lena så sa han att då kan
inte de vara tillsammans mer för han "behöver Lena".
Påminner mig om den här diskussionen då HD säger: Nej, hon får leva.
Aktbil 163 A sid 432
"[...]SD: Inte så mycket med din vän Soft. Otippat.. ..
SD: Inget alls antar jag
SD: Råkade väl knappt se ... ?
HD: Soft är inget passande namn tycker jag
SD: Haha. Jo.
HD: Hälsade på varandra. Men hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos
oss
SD: Lika glad för det var du
HD: Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och
vass i samtal
SD: Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne
om det[...]"
"[...]SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar
henne som död
HD: Fanns i våra liv ja"
Här tycker jag att det verkar som att SD nästan njuter av att ta upp det här med Lena som är på eventet. När sedan HD säger några ofördelaktiga saker om Lena, då tycker jag att SD på ett osympatiskt och oempatiskt sätt säger tvärtom, att Soft visst är ett passande namn och att han inte tycker att Lenas kropp och sätt är hårda. "Vi tycker olika" är väl väldigt onödigt att säga. Sårande när HD helt uppenbarligen inte gillar att SD och Lena har en relation.
Inte bara oempatiskt, utan rent av elakt.
Sedan tycker jag att den delen som avslutas med "Nej hon får leva" är en manipulation från SDs sida. Att han vill att HD ska vilja ha bort Lena genom att önska henne död. Han säger det två gånger; att du vill att hon ska dö. Och HD säger nej. Nej två gånger. Hon säger bara bort från våra liv.
Denna konversation visar hur otäck SD är. Hur kontrollerande och det var han mot bägge kvinnorna, möjligen på olika sätt.
Lenas nedåtgående dåliga mående är ett resultat av sådan behandling som slutar med ännu hårdare RT, medan Lena gör allt för att få bara det lilla hon kan få.
Det gjorde att SD kunde lura ut Lena bakom planket. Han hade ett järngrepp om henne och genom löften om något som fick henne att att aningslöst öppna sin dörr och gå ned till sin avrättning.
Jag tror att SD sa att han ville säga adjö inför den långa resan...
Sedan sitter han några dagar efter mordet och läser på om hennes fd cahce "My real six string" som låg på mordplatsen.
Usch.
Apropå att säga adjö inför resan:
SD motsäger sej rejält när han i ena (bildliga) andetaget (förhör aug -19) säger att de ”redan sagt hej” (under helgen, då han inte ens vet om de träffats) för att i nästa (bildliga) andetag (YT del 20, ca 40 min in i avsnittet) säga att de ”aldrig sa hej”.
Trots att det är han som slingrar sej som en mask i en myrstack försöker han få det till att det är ÅH som inte fattar nåt.
Läser du chattkonversionen mellan KJ och Lena den aktb jag postade så är det inte TILL HD utan OM HD, det handlar inte om att förvränga saker, det handlar om SANNINGEN.
Om du har sett på bilder av HD så kan du se att hon har en vårta vid sidan av sin näsa, som hon inte kan rå för. Som sexpastorn kallade en bubbla, vidrigt.
Det är lika rutten stil att kalla SD,HD,JG och SOA för diverse invektiv, som framförallt SD, HDs barn och SOAs barnbarn kan läsa, och deras kompisar. Tänkte du på det?
Att kalla en kvinnomisshandlare, som dessutom är mordanklagad och dragen inför rätta, vid diverse nedsättande epitet är knappast normbrytande.
Att kalla ett mordoffer för dylikt är dock klart avvikande. Förstår du inte den väldigt stora skillnaden är det inte konstigt att du hamnar i konflikt med andra i tråden.
OnT
Efter att ha läst de senaste sidorna i tråden har jag börjat fundera på om HD faktiskt var/är ett offer för kvinnomisshandel.
Om H hade varit MGK så hade hon troligtvis injicerat tillräckligt stor mängd narkosmedel i offret för att satt henne ur spel. Finns det medicin som inte kan spåras efteråt i blodet?
H kunde även tagit med sig denna typ av läkemedel till MGM så han kunnat smidigt försatt offret ur spel.
T ex förgiftat hennes the.
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-07-23 kl. 22:03.
Hur hemska tankar har inte människor ibland, men man varken uttalar dom för någon och kanske inte ens för sig själv?
Lena var sjukt ärlig om sig själv och sina egna brister. Det får nu hennes barn vältras i, dag som natt i två långa år Och ni kommer aldrig att sluta.
Att någon tänker en sådan tanke om den sk vårtan, det kan väl verkligen inte kallas genomelakt? Särskilt som att den benämns bubbla? De var ju rivaler. Och HD skrev ju saker till SD om Lena och Lenas utseende och sätt. Inget konstigt alls eftersom de var rivaler om en man som manipulerade dom 24/7.
Att du försöker få det att framstå som att Lena har varit elak mot HD genom att hon tänker sådana tankar och pratar med en annan person om det, är väl att förvränga saker?
Och återigen anklagar du mig för att kalla HD, SOA och JG för saker. Då får du visa vad jag kallat dom för!
Att kalla Lena för hemska saker (som du gör) är långt mycket värre än att Lena tänkte om HDs bulle. Det kan läsas tusentals gånger under evigheter och förstöra livet för de efterlevande.
Tillägg:
Den "bulle" som Lena pratar om, den måste dessutom vara liten. Jag har då inte sett någon, så hur hemsk kan den vara?
Ja, inte kan Lenas tankar ha överförts via telepati till HD, så inget ont av de tankarna kan HD lidit.
Så på vilket sätt menar du att dessa tankar kan ha med mordet att göra?
Suck.
Senast redigerad av notknapparen 2020-07-23 kl. 22:21.