2020-07-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han är inte bra i år, även om hans missar bleknar i jämförelse med Erlingmarks och Aeish missar.

Men men, en poäng efter guldfavoriterna AIK och Bajen, samt endast tre poäng efter regerande mästarna DIF efter 10 omgångar. Trots den usla effektiviteten känns det ändå ok. Tänk när chanserna sitter...

Är du ironisk eller? Du vet att DIF:s är rätt kraftigt kritiserade samt att AIK:s och Bajens tränare håller på att få kicken i princip. Och ni ligger efter alla tre.
Citera
2020-07-23, 21:25
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det går bra i år, vi missar öppet mål från 1 meter. Livet leker. Allt är gött.

Önskar att jag hade en switch on and off knapp när det gället blåvitt, men nu blir det lite misär innan jag är back to normal. Brukar gå bra att processa på ca 30 minuter, jag är effektiv.

Skyll på BB podd de jinxar genom att inte streama när de Blåvitt gör en dålig match vilket betyder att trenden måste hålla i sig så att vi ska få content.
Citera
2020-07-23, 21:26
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det går bra i år, vi missar öppet mål från 1 meter. Livet leker. Allt är gött.

Önskar att jag hade en switch on and off knapp när det gället blåvitt, men nu blir det lite misär innan jag är back to normal. Brukar gå bra att processa på ca 30 minuter, jag är effektiv.

Men vi spelar ju ganska bra stundvis. 🤣
Citera
2020-07-23, 21:28
Medlem
Poya får delvis ta på sig dagens förlust (kryss är en förlust idag). Man byter inte in tre juniorspelare med 5 minuter kvar när det luktat kvittering i 10.

Det är en sån match där vi har så jävla många chanser att avgöra att jag inte ens känner småagg mot domarteamet för att de dömer bort bollen som faktiskt är över mållinjen. Det är helt OK, bättre han släpper om han nu inte ser.

Men uselheten framför mål har nu nått helt nya höjder. Hur ska vi kunna vinna en enda match när det ser ut så här?
Citera
2020-07-23, 21:30
Medlem
Ovcharkas avatar
"Prestera, prestera", skrek Sparven. Hammarby har fortfarande inte vunnit något. Sparven skrek i onödan. Stackarn.
Citera
2020-07-23, 21:32
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Är du ironisk eller? Du vet att DIF:s är rätt kraftigt kritiserade samt att AIK:s och Bajens tränare håller på att få kicken i princip. Och ni ligger efter alla tre.

Är du ironisk som kritiserar Poya, du har noll koll på hur spelet sett ut för IFK, det är inte Poyas fel att spelarna inte gör mål

Och ja, att bara vara tre poäng efter regerande mästarna efter 10 omgångar är helt ok, en poäng efter Bajen och AIK är t.o.m bra.

Det fetade är sådant som journalister spekulerar i, du ska inte lästa kvällstidningarna eller har du insyn i Bajens och AIK:s styrelserum?
Citera
2020-07-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Poya får delvis ta på sig dagens förlust (kryss är en förlust idag). Man byter inte in tre juniorspelare med 5 minuter kvar när det luktat kvittering i 10.

Det är en sån match där vi har så jävla många chanser att avgöra att jag inte ens känner småagg mot domarteamet för att de dömer bort bollen som faktiskt är över mållinjen. Det är helt OK, bättre han släpper om han nu inte ser.

Men uselheten framför mål har nu nått helt nya höjder. Hur ska vi kunna vinna en enda match när det ser ut så här?

Håller helt och hållet med faktiskt, tycker den ser ut att vara över linjen, men jag bryr mig inte ett skit om det om jag skall vara ärlig, helt overkligt att vi inte kan få fler bollar i mål.

Dags att citera Sebban igen.... DÖDA MATCHEN!!
Citera
2020-07-23, 21:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
"Prestera, prestera", skrek Sparven. Hammarby har fortfarande inte vunnit något. Sparven skrek i onödan. Stackarn.
Kan ta skit från antagonister. Men du, en jävla misslyckad bonnläpp? Sitt ner i båten eller ta en xanax och återgå till att skriva i hundforumet.
Citera
2020-07-23, 21:36
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Kollade de båda Guldfavoriterna MFF - Bajen

Fy fan vilken avslagen andra halvlek Hammarby försöker ju knappt när MFF gör 3-0 spelar de bara av matchen så slog över till

Helsingborgs IF - ÖSK
HElsingborg har blivit lite av en bessatthet
Forumet på Svenskafans är guld ni kan tänka er Brandy x5 i alla riktningar. Vissa neurotiska, andra deprimerande, andra obotliga optimister med storhetsvansinne och andra som försker sansa alla. DEt är ju perfekt när de ligger under de får man 6-7 forum sidors av ren och skär njutning.
Ännu bättre när de kvitterar i slutet Då det blir ännu mer kaos på forumet bland lojalisterna som nu är sura på "Avgå alla falangen".

Slutar ju med att man smyghåller på Helsingborg eller iaf
Mellberg och vissa spelare där.
Gigovic och Assad
vilken jävla utveckling de har haft under Mellberg. Såg Assads Rush innan han blev typ småskadad/fick kramp riktiga stjärnegenskaper man bara gapar liksom han måste in i U landslagen igen.
Vill fan inte säga Zlatan vibbar... Men han ser bättre ut än vad Emra Tahirovic var i den åldern.

Hatten av!

Sist men inte minst har vi Gero denna targetspelare från helvetet (läs Nigeria) står att han är 26 i passet om vi för sakens skull utgår att det stämmer. Så fattar jag inte....
Killen vinner varenda duell mot mittbackar alltså vi pratar minst 80-90%
Det är sanslöst han utklassar Svenska landslagsmän som Kiese Thelin och Toivonen.
Kanske den bästa offensiva huvudspelaren sedan Kenneth Andersson.
NÄR DET KOMMER TILL ATT VINNA DUELLER (inte d andra)
Nu till saken Touch och tillslag:
Gero har spelat i Sverige och varit heltidsproffs sedan han var 20 år. Han måste vid det här laget ha över 10 000 timmar av organiserad fotboll i sig. Hur fan kan man ha så usel touch och tillslag det finns inte på kartan.

Trodde först i de första matcherna att det var Helsingborgs kassa rörelse som gjorde att de aldrig fixade hans skarvar. Men ser nu att han har fan ingen aning om var han skarvar bollen eller var den ska hamna så det gäller att bara chanslöpa för alla. Samma sak gäller ju hans passningar, nedtagningar och avslut.

att Jämnföra med Toivonen som nästan på ett nonchalant sett knappt vill röra bollen och halvt hoppar över den och små touchar den och ställer två tre Bajen spelare med i princip varje vrikning han gör.

Skulle Gero bara lyckas jobba upp sitt tillslag och touch till typ samma nivå som Helsingborgs sämsta U19 spelare så hade han varit en nyckelspelare i Allsvenskan.
HIF E-zine är väldigt PK. Jag skriver där ibland men det brukar inte dröja länge innan någon klurar ut vem som står bakom mina konton och då åker jag ut.

Gigovic gjorde en bra match idag, även om han var inblandad vid ÖSK:s mål. Al Hamlawy har gjort riktigt starka inhopp tidigare under säsongen. Så visst, vi har en del talanger att hålla ögonen på.

Gero var bra att ha på plan i Hurkens avsaknad. Hurk är också grym på att vinna dueller.
Citera
2020-07-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Är du ironisk som kritiserar Poya, du har noll koll på hur spelet sett ut för IFK, det är inte Poyas fel att spelarna inte gör mål

Och ja, att bara vara tre poäng efter regerande mästarna efter 10 omgångar är helt ok, en poäng efter Bajen och AIK är t.o.m bra.

Det fetade är sådant som journalister spekulerar i, du ska inte lästa kvällstidningarna eller har du insyn i Bajens och AIK:s styrelserum?

Om ni åker ur men hamnar en poäng efter Bajen och AIK. Är du nöjd då?
Citera
2020-07-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Men vi spelar ju ganska bra stundvis. 🤣

Är detta måne den sämsta matchen i år? Fy fan vad vi bränner målchanser och dessutom bjuder vi på en del till Falkenberg.

Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Skyll på BB podd de jinxar genom att inte streama när de Blåvitt gör en dålig match vilket betyder att trenden måste hålla i sig så att vi ska få content.

Lyssnar nästan aldrig på dom om det inte är någon intressant gäst med. Dom kan dra åt helvete, och det kan alla andra också!

Nej nu skall jag hänga med tjejen, då blir livet roligare.
Citera
2020-07-23, 21:41
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Du som ändå hänger i Sthlms supporterkretsar vet någon vad som hänt med Sparven lever han

Har supit eller knarkat sönder sig?

Kan ingen göra ett typ "Hemma hos" reportage hos honom med titeln "Var är dom nu"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in