2020-07-23, 11:17
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Feks bl.a. en hvit bluse eller lignende, i tillegg til eventuelle andre klær.

– Han som kjørte satt med en hette, men jeg så ikke så mye av ham. Han som satt i passasjersetet ved siden av, så jeg mer av. Han hadde en sort lue og en sort jakke. Jeg la merke til at kvinnen i baksetet var tynnkledd med tanke på været denne dagen og i forhold til de to i forsetet som hadde ytterklær. Det så ut som at hun kun hadde en hvit bluse.
https://www.tv2.no/a/11499053/

Kanskje hun lå bevisstløs (under et teppe el.l.) i baksetet under første del av transporten, og at hun nylig hadde våknet da Irene og det andre vitnet i Ås gjorde sine observasjoner?

kek, du gir deg heller ikke, du vet at jo mer dumt du kommer med, jo mer tilbakestående ser du ut=?

Må bare igjen si, for du trenger det tydeligvis inn med teskje, Episoden åsted norge, den som var dedikert til AEH, sier programlederen (Jens Christian Nørve) Quote:

"poltiet har etterforsket, observasjonen men valgt å ikke legge noe vekt på den"

Du må gjerne jatte så mye du vil om disse mennene på bryggen, bmw i ås alle ting som drar denne tråden ut av kurs, men forvent svar som dette også.. klovn
Citera
2020-07-23, 11:34
Medlem
Legokatts avatar
Ser at teori angående AEH's flukt for det meste blir møtt med "AEH" kunne aldri gjort det".

AEH er faktisk borte - dette er et bevis i seg selv på at enten ble hun drept/bortført eller så flyktet hun
50/50 Enkelt og greit

Ingen lik er funnet
Ingen AEH i livet er funnet - men det har vært sporadisk kommunikasjon med opplysninger om hennes helseopplysninger og at "kidnappere" vil benytte "fersk norsk avis"

Med god planlegging, slik jeg peker på, hadde denne operasjonen lav risiko. Å fake et åsted uten lik er ikke vanskelig - må læres. Det er ingen lik politiet kan obdusere - kun et åsted

At gjerningsmenn gjennom historien prøver å lure politiet med villedning er en kjent sak
Selv i Shakespeares "Romeo og Juliet" er det en scene der Juliet faker sin egen død.

Av filmer kan det nevnes
"Gone Girl" og "Sleeping with the Enemy" - plott som kan ligne på denne saken

Historien er full av lureri og mystiske hendelser.

Denne saken har mange element av villedning - trusselbrev, mystiske personer / hendelser, krypto-opplegg osv
Jeg synes ikke det er så merkelig at denne saken i tillegg har et fake åsted

All kritisk informasjon sett under ett = AEH flyktet
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-23 kl. 12:13.
Citera
2020-07-23, 11:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det du skisserer ville ført til at hun ga lyd fra seg med en gang hun var i sikkerhet, antakelig sammen med en anmeldelse mot TH ang hva enn hun flyktet fra. Men det har gått aaaaalt for lang tid i mine øyne til at det i hele tatt er sannsynlig.

Jeg vil ikke si at politiet har gitt inntrykk av at THs alibi er vanntett. Men ok, la oss si at han hadde vanntett alibi. Han har selv lagt frem teorien om at "en bestiller, og andre utfører" (fritt fra minnet), en teori som politiet ser som hovedhypotese, sammen med at han har utført alt alene. Så TH kan ikke utelukkes som betaler av oppdraget. Hvis du kan utelukke ham som oppdragsgiver basert på "all kritisk informasjon" så er jeg meget interessert i å høre det! (Jeg er ikke låst til noe, men jeg har vanskelig for å tro at TH ikke er innblandet, og du må gjerne overbevise meg
Men har jeg forstått det riktig, at du er "hellbendt" på at TH er uskyldig?

PS: Sarkasme skriftlig i ett nettforum kan fort misforstås, og er egentlig en uting. Beklager det.
Alt i orden - da legger vi bort sarkasme

"TH har "bestilt" et drap på sin kone" - dette er meget vanskelig og risikabelt - særlig med tanke på en person som er nesten 70 år og milliardær - han måtte nesten ha gått inn på "Dark Web" og funnet noen der.. - leiemordere kunne ha utnyttet han og samtidig presset han for penger resten av livet - hvordan betale dem? - løsepenger? Blir mye som ikke stemmer med en slik teori.

Hvis TH ikke utførte handlingen selv men fikk en medhjelper til å utføre det - blir litt av det samme - TH hadde stått i "total gjeld" til denne personen ut livet - kunne presse han for penger/tjenester ut livet - alt tyder på at TH var en person som måtte ha 100% kontroll - å gi fra seg 100 % kontroll ved en slik handling strider mot all fornuft. Hvordan "betale" en slik medhjelper? - løsepenger? - risiko virker altfor stor ved å spørre en person han kjente om dette. Skulle f.eks VE som sikkert har familie selv plutselig bli en drapsmann? Bare for å hjelpe sjefen sin til å bli kvitt sin kone? Han ville ha skiftet jobb og meldt TH til politiet. Risikoen ved i hele tatt å spørre noen om å drepe sin kone er vanvittig stor.
At TH skulle ha spurt RU om dette - en person som oppsøkte han på kontoret for å gjøre forretninger - faller på samme måte - vanvittig stor risiko.

Hvis man ser hvordan denne saken står nå - TH er "fanget i en felle" - de voksne barna har gitt uttrykk for at de ikke vil snakke mer med politiet - TH har fått ryktet sitt smadret - ting har kommet frem om deres familie - ektepakt er studert nøye - opplysning om seperasjonspapirer har kommet frem.

Tyder dette på en plan av TH
eller tyder det på
- en plan mot TH

Retten mente TH hadde alibi - siden dette har politiet etterforsket saken videre - ingen flere arrestasjoner
Citera
2020-07-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ja og nei.

Det var en bruker som fant frem til et reg nr på en antatt matchende bil, jfr posten nedenfor.
Flere her inne sjekket i bilregisteret, og det kom etter hvert frem info om mannen som bilen var registrert på. På vedkommendes Facebook var det bilder av hans kone - som visstnok lignet mye på AEH. Dette er altså damen fra Nesodden.

Hva politiet har gjort for å sjekke det meget begrensede antallet matchende biler, vet vi ikke. Bare at politiet har gitt opp å finne denne BMW’en på Ås som «Irene» så den 31 10 2018.

Dette var feil bil, den hadde heller ikke grått / stålfarget x-drive tanklokk. Det var bilder av bilen på mannens fb side. Den var også for gammel til å ha den type grill som vitne nr 1 beskriver.
Citera
2020-07-23, 11:45
Medlem
Legokatts avatar
Hvis to vitner virkelig mente de så et bortførings-scenario og AEH satt i bilen på Ås = åstedet måtte være staget = bilen på Ås var også en "staget" hendelse

Passer også med at ingen ekte kidnapere vil plassere offer i baksetet helt åpenlyst
Citera
2020-07-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis to vitner virkelig mente de så et bortførings-scenario og AEH satt i bilen på Ås = åstedet måtte være staget = bilen på Ås var også en "staget" hendelse

Passer også med at ingen ekte kidnapere vil plassere offer i baksetet helt åpenlyst

Mulig hendelsen i Ås var staget. Men dersom den var det, så er det jo like viktig å finne frem til hvem dette var. Jeg tror ikke begge vitnene lyver.
Citera
2020-07-23, 11:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Mulig hendelsen i Ås var staget. Men dersom den var det, så er det jo like viktig å finne frem til hvem dette var. Jeg tror ikke begge vitnene lyver.
Absolutt - å finne ut av dette er interessant!
Det er tross alt to uavhengige vitner til dette
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-23 kl. 12:04.
Citera
2020-07-23, 12:33
Medlem
Legokatts avatar
Tror de aller fleste er enig i at selve kidnappings-scenen i Slor*aveien er staget - strips, Sporax-fotspor, trusselbrev osv
Da er det heller Ikke merkelig at selve "draps-scenen" også er staget i Slor*aveien. Det er et åsted uten lik.

En av politiets hypoteser:

Klipp VG:
"Frivillig forsvinning.
Hvorvidt Anne-Elis*abeth Hagen frivillig har forsvunnet, er også en teori politiet etterforsker, bekrefter etterforskningsleder Brø*ske.

I forsvinningssaker undersøker alltid politiet hvorvidt den forsvunne har reist vekk av egen fri vilje. Slike tilfeller hører ikke til sjeldenhetene, og derfor er det én av politiets teorier."

At politiet ikke nevner denne hypotesen ofte i media er garantert av taktiske årsaker.
Citera
2020-07-23, 13:15
Medlem
Men all denne påståtte stageingen her og der.. Dette krever jo flere medhjelpere.. Jo flere som vet, jo større er sjangsen for at noen sprekker. Det to personer vet, det blir mellom de to. Men dersom en tredje person vet.. Da er det ut av kontroll. TH og VE vet, det er jeg sikker på. MB vet kansje ikke, men hun har nok noen tanker for seg selv her.

Kommer ikke unna Futurum mennene, hettemannen fra Metro og BMW i Ås.. Hvem var dem? Hvorfor melder ingen av dem seg?? Jeg synes det er utrolig naivt å si at dette var tilfeldige personer utenfor saken, som ikke har fått med seg at de er etterlyst. Løsningen på Saken ligger i en av disse tre. Men det betyr ikke at TH er uskyldig.
Citera
2020-07-23, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tror de aller fleste er enig i at selve kidnappings-scenen i Slor*aveien er staget - strips, Sporax-fotspor, trusselbrev osv
Da er det heller Ikke merkelig at selve "draps-scenen" også er staget i Slor*aveien. Det er et åsted uten lik.

En av politiets hypoteser:

Klipp VG:
"Frivillig forsvinning.
Hvorvidt Anne-Elis*abeth Hagen frivillig har forsvunnet, er også en teori politiet etterforsker, bekrefter etterforskningsleder Brø*ske.

I forsvinningssaker undersøker alltid politiet hvorvidt den forsvunne har reist vekk av egen fri vilje. Slike tilfeller hører ikke til sjeldenhetene, og derfor er det én av politiets teorier."

At politiet ikke nevner denne hypotesen ofte i media er garantert av taktiske årsaker.

Er det ikke litt usannsynelig at Anne har rømt, og hadde planlagt å få utbetalt store summer i Monero?
Hvorfor skulle hun få satt inn TH i fengsel? Som en slags trussel om at han ikke skulle kontakte poitiet? Politiet ville jo før eller seinere bli satt på saken når det går lang nok tid uten at venner får tak i henne. Dessuten kan jo ikke TH vite om alle små spor som gjør at politiet kan konkludere med at hun er drept, så teorien henger ikke på greip.
Og hvorfor skulle hun arrangere det slik? Hun fikk jo alderspensjon, og hun kunne leve et rikt og godt liv i Spania for de pengene, uavhengig om hun fikk kloa i halve THs formue eller ikke. Vanskelig å finne henne i Spania. Ser på teorien din som lite sannsynelig. Strafferammen for grov økonomisk kriminalitet er 6 år.
Tror det er mest sannsynelig at TH har drept henne, eller at han har leid inn noen til å gjøre jobben.
Motivet er todelt. Han ville ikke miste kontrollen over henne, og at hun på toppen av det hele skulle ta ifra han kanskje flere hundre millioner, som en ny mann kunne leve godt av.
Citera
2020-07-23, 13:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Men all denne påståtte stageingen her og der.. Dette krever jo flere medhjelpere.. Jo flere som vet, jo større er sjangsen for at noen sprekker. Det to personer vet, det blir mellom de to. Men dersom en tredje person vet.. Da er det ut av kontroll. TH og VE vet, det er jeg sikker på. MB vet kansje ikke, men hun har nok noen tanker for seg selv her.

Kommer ikke unna Futurum mennene, hettemannen fra Metro og BMW i Ås.. Hvem var dem? Hvorfor melder ingen av dem seg?? Jeg synes det er utrolig naivt å si at dette var tilfeldige personer utenfor saken, som ikke har fått med seg at de er etterlyst. Løsningen på Saken ligger i en av disse tre. Men det betyr ikke at TH er uskyldig.
Jeg tenker at tre søsken har et bånd mellom seg - de hadde et felles mål - felles bakgrunn

Kan mulig holdes åpent at en/flere av ektefellene til de voksne barna var med - felles mål - hadde sett det samme som ektefelle - AEH måtte flykte
Hvor sterk bånd det var mellom f.eks datter/ektefelle kan avgjøre hvor stor risiko det var å ta med ektefelle på denne operasjonen

HHB1, HHB2 og TEH har vist at de sammen også har brent alle bruer til politiet i denne saken. De uttaler seg samlet til media.
Citera
2020-07-23, 14:00
Bannlyst
Citat:

Anne var nok død på det tidspunktet at BMWen kjørte gjennom Ås, og derfor gikk ikke politiet videre med saken. De sjekket jo alle mulige veikameraer, men fant ikke bilen, noe som igjen tyder på at denne bilen ikke hadde vært på Lørenskog.
Politiet gikk ut med saken i januar 2019, og det hadde de ikke gjort hvis de hadde trodd at Anne kunne bli drept om saken kom i lyset, så det tyder på at de visste at hun var død. De har jo de tekniske bevisene som de har funnet som tyder på at hun hadde blitt drept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in